این روزها کاشت مو به عنوان یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار شناخته می‌شود. افراد زیادی هستند که به‌ دلایل مختلف دچار ریزش مو شده‌اند و تمایل دارند که با جراحی کاشت مو به زیبایی سابق برگردند. یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زمینه کاشت مو مربوط به انتخاب روش این جراحی است. متدهای زیادی طی سالیان مختلف برای کاشت مو به وجود آمده است. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب مختلفی را به‌ همراه دارد. در این مطلب قرار است که محتوای کاملی درباره انواع روش های کاشت مو ارائه کنیم تا شما اطلاعات دقیقی درباره هر یک از این روش‌ها داشته باشید و بتوانید درست‌ترین انتخاب را انجام دهید. اگر دوست دارید که در رابطه با انواع روش‌های کاشت‌ مو اطلاعات جالبی به‌دست آورید و بتوانید بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید، با این مطلب همراه شوید!

انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

پیش از آشنایی با انواع روش های کاشت مو باید بدانید که کاشت مو عمل جراحی است که به مرور زمان از طریق روش‌های مدرن‌تر و پیشرفته‌تر انجام می‌شود. از روش‌های ساده و پایه گرفته تا جدیدترین روش‌ها با استفاده از ربات‌های خودکار همه برای پر کردن فضای خالی پوست به‌ وسیله موهای گرفته شده از ناحیه دیگر کاربرد دارند. هر روش مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. بیمارانی که قصد دارند کاشت مو انجام دهند، می‌توانند با مشورت پزشک خود مناسب‌ترین روش این جراحی را انتخاب کنند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانید روش‌هایی با تکنولوژی پیشرفته‌تر می‌توانند هزینه بیشتری را برای بیمار به‌همراه داشته باشند ولی در عوض این روش‌ها با سرعت بیشتر، دوران نقاهت کمتر و تراکم موی بیشتر همراه خواهند بود.

روش کاشت مو با متد دکتر نیلفروش زاده

پروفسور نیلفروش زاده به‌ عنوان بهترین دکتر کاشت مو و چهره برتر پیوند مو در خاورمیانه، متد خاص خود را برای کاشت مو در افراد مختلف دارند. به عنوان مثال در افرادی که بانک موی غنی وخوبی ندارند و یا افرادی که فقط امکان انجام یک بار جراحی کاشت مو را دارند، یک روش منحصربه‌ فرد ایجاد کرده است. این روش از طریق برداشت نواری قسمتی از پوست پشت‌ سر و ترکیب آن با تعدادی از تکنیک‌ها انجام می‌شود. در کلینیک دکتر نیلفروش زاده برای تمامی افرادی که متقاضی انجام کاشت مو هستند، جلسه مشاوره تخصصی انجام شده و وضعیت فرد و نیازمندی‌های وی به طور دقیق مشخص می‌شود. در مواردی که برای تکمیل شدن کاشت مو نیاز به جلسات جراحی بیشتری باشد، این جلسات پس از فواصل چندین ماهه و پس از مشاهده نتیجه کار جلسات قبلی تنظیم می‌شوند.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

کاشت مو به روش FIT

روش FIT (Follicular Isolation Technique) یکی از متداول‌ترین انواع روش های کاشت مو محسوب می‌شود. کاشت مو به این روش زمان زیادی می‌گیرد و پزشک و بیمار را خسته می‌کند. افرادی که دوست دارند تراکم زیادی را در کاشت مو به‌ روش FIT به‌ دست بیاورند، باید چندین جلسه کاشت مو را ادامه دهند. در روش FIT پزشک فولیکول‌های مو را به‌ صورت تک به تک از بانک مو بیرون می‌آورد و سپس در قسمت مشخص شده برای کاشت قرار می‌دهد.

🟢 از مزیت‌های استفاده از روش FIT در کاشت مو این است که در محل بانک مو هیچ زخمی باقی نمی‌ماند. در واقع چون فولیکول‌های مو به‌ صورت تکی از پوست سر خارج می‌شوند، این جراحی بسیار کم تهاجم است.

🔴 از معایب این روش هم می‌توان به طولانی بودن فرایند جراحی اشاره کرد. به همین علت کاشت مو به‌ روش FIT مناسب افرادی است که نیاز به حجم زیادی مو ندارند.

کاشت مو به روشFUT

در میان انواع روش های کاشت مو روش FUT (Follicular Unit Transplantation) به عنوان یکی از روش‌های پایه‌ای، قدیمی و سنتی این جراحی شناخته می‌شود. در کاشت مو با روش FUT پزشک یک برش نواری از پوست را از پشت‌ سر بیمار جدا می‌کند. سپس فولیکول‌های مو این نوار جدا شده از پشت‌ سر را تک تک جدا کرده و به قسمت خالی سر پیوند می‌دهد.

🟢 از مزایای این روش این است که برای افرادی که نیازمند حجم زیادی از مو هستند مناسب است.

🔴 برش و برداشت پوست از پشت‌ سر می‌تواند به‌ عنوان عیب این روش به‌ حساب بیاید. کاشت مو به‌ روش FUT به دلیل برداشتن بخشی از پوست به عنوان یک روش تهاجمی محسوب می‌شود.

کاشت مو با روش FUT در کلینیک دکتر نیلفروش زاده

کاشت مو به روش FUE

FUE (Follicular Unit Extraction) هم یکی از انواع روش های کاشت مو است. در این روش پرکاربرد پزشک پس از بی حسی موضعی در پوست سر بیمار، با استفاده از ابزار مخصوص شروع به بیرون آوردن فولیکول‌های مو از قسمت بانک موی سر می‌کند. در طی جراحی دستیار پزشک فولیکول‌ها را زیر میکروسکوپ چک کرده و بهترین گزینه‌ها را برای کاشت روی سر انتخاب می‌کند. به‌ دلیل استفاده از ابزار و وسایل مخصوص برای بیرون آوردن فولیکول‌های مو از پوست، شدت تهاجمی بودن این روش کم است. روش FUE مناسب افرادی است که ریزش موی متوسطی دارند. این جراحی معمولاً در یک جلسه 4 الی 8 ساعته انجام می‌شود.

کاشت مو به روش SUT

در بین انواع روش های کاشت مو، بعضی از این روش‌ها مدرن‌تر بوده و از تکنولوژی‌های جدیدتری در آن‌ها استفاده شده است. کاشت مو با روش SUT هم در این دسته از روش‌های کاشت مو قرار می‌گیرد. در روش SUT فولیکول‌های بیرون آورده شده از بانک موی بیمار به‌ وسیله ابزارهای مخصوص منجمد می‌شوند و به‌ حالت انجماد در قسمت مورد نیاز پیوند زده می‌شوند. انجماد فولیکول‌های مو باعث می‌شود که احتمال موفقیت پیوند مو بسیار بیشتر از سایر روش‌ها باشد و بیمار در نهایت به تراکم بیشتری در موهای خود دست پیدا کند.

کاشت مو با روش SUT در کلینیک دکتر نیلفروش زاده

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی یا FCI

یکی از جدیدترین روش‌های انواع روش های کاشت مو، روش سلول‌های بنیادی یا FCI است که همواره صحبت و بحث و گمان درباره این روش زیاد است. در این روش که از جدیدترین تکنولوژی روز در علم پزشکی استفاده می‌شود، سلول‌های بنیادی موهای سالم فرد به قسمتی که ریزش مو رخ داده است منتقل می‌شوند. به این صورت رشد موهای جدید به‌ صورت طبیعی در ناحیه طاس شده صورت می‌گیرد و طاسی فرد برای همیشه درمان می‌شود. این روش درمان طاسی هنوز به‌ صورت گسترده مورد استفاده نبوده و در فاز آزمایشگاهی است؛ در نتیجه بهتر است برای استفاده از این تکنولوژی اندکی صبر داشته باشید. دکتر نیلفروش زاده به صورت تخصصی بر روی روش کاشت مو با سلول بنیادی کار می‌کنند و در فاز آزمایشگاهی به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کرده‌اند.

کدام روش کاشت برای من مناسب است؟

برای دریافت مشاوره رایگان کاشت مو فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

کاشت مو با روش MICRO FIT

یکی دیگر از انواع روش های کاشت مو، MICRO FIT است. این روش شباهت زیادی به روش‌های قبلی دارد اما به‌ دلیل استفاده از تکنولوژی مدرن‌تر، نتیجه بهتری را به‌همراه دارد. در این روش از کاشت مو پزشک به‌ وسیله ابزار مخصوص فولیکول‌های موی بیمار را از بانک مو خارج می‌کند. سپس در آزمایشگاه موهای بیرون آورده شده بر اساس ضخامت، رنگ، سایز و… دسته بندی شده و برای کاشت در ناحیه مدنظر اولویت بندی می‌شوند. روش میکروفیت یکی از روش‌های کم تراکم است و بدون زخم، خونریزی، درد و هر مشکل دیگری انجام می‌شود. معمولا از روش میکروفیت برای پر کردن بخش‌های خالی جلوی سر استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش BHT

روش BHT (Body Hair Transplant) هم یکی دیگر از انواع روش های کاشت موی مدرن و جدید است. این روش برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی بانک مو قوی در سر خود ندارند. به همین دلیل برای پیوند موی سر در روش BHT لازم است از موی سایر نقاط بدن مانند سینه و شکم استفاده شود. توصیه می‌شود مقاله کاشت مو با بانک موی ضعیف را در همین رابطه مطالعه کنید.

کاشت مو به روش ATRAS (رباتیک یا نیوگرافت)

از جدیدترین انواع روش های کاشت مو می‌توان به روش رباتیک یا نیوگرافت اشاره کرد. در این روش از کاشت مو ابتدا یک طراحی سه بعدی از سر بیمار انجام می‌شود و نتیجه نهایی کاشت مو به‌ صورت سه بعدی مجسم می‌شود. سپس تمام مراحل برداشت گرافت‌های مو و انتقال به ناحیه طاس سر توسط ربات هوشمند انجام می‌شود. بهتر است بدانید که به دلایل متعدد عملکردی، این روش مورد تایید آقای دکتر نیلفروش زاده نمی‌باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی

بسیاری از پزشکان متخصص در این زمینه بر حسب تجربه، تعدادی از روش‌های کاشت مو را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و بر اساس نیاز بیمار یک روش ترکیبی را در این جراحی به کار می‌برند. ترکیب روش‌های مختلف کاشت مو صرفا بر اساس نظر پزشک انجام می‌شود و معمولا نتیجه خوبی را برای بیمار به ارمغان می‌آورد.

روش های کاشت مو در افراد مختلف

در کلینیک دکتر نیلفروش زاده برای افراد مختلف با شرایط ویژه از دستورالعمل‌های مختص به خود بهره می‌برند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

به‌ طور قطع نمی‌توان بهترین روش کاشت مو را به طور کلی و به صورت یکسان برای تمامی بیماران انتخاب کرد. هر کدام از روش‌هایی که توضیح دادیم مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. به همین علت باید برای انتخاب بهترین روش کاشت مو مشورت زیادی با پزشک جراح انجام داد. انتخاب بهترین روش کاشت مو باید بر اساس شرایط و نیازهای بیمار انجام شود. همچنین تعدادی از پزشک‌ها تجربه زیادی در انجام یک روش خاص کاشت مو دارند. به همین دلیل ممکن است پزشک به شما توصیه کند که آن روش به‌ خصوص را برای جراحی خود انتخاب کنید. در صورتی که دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با روش‌های کاشت مو و انتخاب بهترین روش کاشت مو داشته باشید می‌توانید با بهترین کلینیک کاشت مو تماس بگیرید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *