اگر نگران ریزش موهای خود هستید و یا به اصطلاح شقیقه‌هایتان خالی شده است و درباره متدهای کاشت مو تحقیق می‌کنید، باید بدانید که شما تنها نیستید. گزارشاتی در ماه‌های اخیر به دست رسیده است که نشان می‌دهند 85 درصد از آقایان و 40 درصد از خانم‌هایی که با ریزش مو و طاسی سر مواجه می‌شوند، می‌توانند از طریق جراحی کاشت مو (hair transplant) به روزهای گذشته خود برگردند. اما در این مسیر انتخاب نوع کاشت و پیو مو از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع ما را بر آن داشت تا مقایسه‌ای بین کاشت مو به روش FIT با FUT انجام دهیم و تفاوت کاشت مو به روش FIT با FUT را به شکل دقیق‌تری بررسی کنیم. همراه ما باشید.

تفاوت کاشت مو روش FIT با FUT

تفاوت کاشت مو به روش  FIT با FUT

کاشت مو به روش FIT و FUT دو متد کاشت مو محبوب این روزها بشمار می‌روند. هر دوی آنها می‌توانند موهای شما را پر پشت کنند و شکل ظاهری شما را متحول سازند. با اینکه هر کدام ازاین متدها به طور طبیعی موهای ضخیم‌تر را به شما هدیه می‌دهند اما، از شیوه یکسانی استفاده نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که در برخی موارد متفاوت از یکدیگر عمل کنند و بعضاً نتایج متفاوتی ارائه نمایند. حال برای اینکه به تفاوت کاشت مو به روش FIT با FUT پی ببریم، لازم است تا تعریف دقیقی از عملکرد هر یک به دست آوریم.

FIT خلاصه عبارت (کاشت مو با تکنیک جداسازی فولیکولی) است، روشی که در آن فولیکول‌های بانک مو در برش‌های تقریبا 1 میلی‌متری پانچ می‌شوند و به نواحی مورد نیاز انتقال می‌یابند. اما در کاشت مو با روش FUT (کاشت واحد فولیکولی)، یک نوار 20 سانتی متری از ناحیه اهدائی مو برداشت می‌شود و پس از آن فولیکول‌ها به بخش‌های طاس و بی‌مو منتقل می‌گردند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مزایای کاشت مو به روش fit نسبت به fut چیست؟

انتقال فولیکول‌های بانک مو به نواحی کم‌ مو و طاس بدون بخیه و هیچ‌گونه جراحت مشهود، از بارزترین مزایای کاشت مو به روش FIT نسبت به FUT محسوب می‌شود. تصور کنید شما عمل کاشت مو انجام می‌دهید و موهای مناطق اهدائی را به ناحیه خالی از مو منتقل می‌کنید، بی‌آنکه شاهد خونریزی شدید، بخیه زدن و از همه مهمتر بیهوشی باشید. چنین رویکردی بی‌شک شما را، حتی به پیوند‌های مجدد و تکمیلی ترغیب خواهد کرد.

فرق کاشت مو به روش FIT با FUT

با این حساب در نواحی برداشت مو (یا همان بانک مو) هم کمترین جراحت و آسیب اعمال خواهد شود. از سوی دیگر این رویه باعث می‌شود تا جای زخم یا اسکار، به سختی بر روی سر بیمار دیده شود و جراحت‌ها به سرعت بهبود پیدا کنند. بر‌عکس در متد follicular unit transplantation یا همان FUT، گاهی اوقات بیهوشی انجام می‌شود (به ندرت) و با توجه به گستردگی برداشت، بخیه زدن الزامی است.  این در واقع مهمترین تفاوت کاشت مو به روش FIT با FUT‌ بشمار می‌آید.

آیا می‌شود کاشت مو به روش FIT را با FUT ترکیب کرد؟

کاشت مو به روش FUT و FIT، دو گزینه محبوبی هستند که در حال حاضر در اکثر کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که هر دو روش به نتایج تقریباً مشابهی ختم می‌شوند و شباهت‌هایی در روند پیوند آنها دیده می‌شود، این امکان وجود دارد که هر دو روش را با هم ترکیب کرد. در حقیقت برخی متخصصین کشت مو از یک شیوه ترکیبی استفاده می‌کنند تا حداکثر بهره‌وری به دست آید. این روش توسط پروفسور نیلفروش‌زاده ابداع شده و نتایج طبیعی و با تراکم بالاتری ارائه می‌دهد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

با ترکیب FIT با FUT پزشک قادر خواهد بود به گرافت‌های بیشتری دسترسی داشته باشد. بدین ترتیب فرآیند استخراج با سرعت بیشتری انجام می‌شود و عمل کاشت مو سریع‌تر از حد معمول پایان می‌یابد. از طرف دیگر مقدار بیشتری از سطح پوست به فولیکول‌های جدید مو مجهز می‌شوند و در عین حال تراکم موها به شکل چشمگیری افزایش می‌یابند.

نمونه-کار-کاشت-مو-دکتر-نیلفروش-زاده
نمونه-کار-کاشت-مو
نمونه کار کاشت مو دکتر نیلفروش زاده

آیا نتایج کاشت مو در FUT با FIT‌ متفاوت است؟

با توجه به اینکه تکنیک کاشت مو در FUT با FIT متفاوت است، نمی‌توان نتایج دقیقا یکسانی را در هر دو شیوه مشاهده کرد. به خصوص که در هر فرد، شرایط پیوند به گونه دیگری رقم می‌خورد و بهبودی با سرعت متفاوتی صورت می‌گیرد. این یعنی برای کسانی که سطح بیشتری از پوست سر آنها مبتلا به طاسی است ممکن است تحت تاثیر پیوند FUT، نتایج مطلوب‌تری کسب کنند و برای افرادی با میزان طاسی کمتر، کاشت موی FIT مناسب‌تر خواهد بود.

از طرفی بانک موی بیمار هم، نقش مهمی در انتخاب روش کاشت مو دارد و در بیشتر موارد متخصصین کاشت با توجه به میزان نواحی اهدائی، تعیین می‌کنند که چه روشی می‌تواند به نتایج بهتر منجر شود. همان‌طور که می‌دانید در روش FIT در هر جلسه می‌توان تعداد محدودی از فولیکول‌ها را منتقل کرد و از سوی دیگر ساختار طبیعی مو حفظ می‌شود. از دیگر تفاوت‌های کاشت مو به روش FUT با FIT می‌توان به جراحت‌ها جزئی و بهبودی بسیار سریع‌ جراحات FIT اشاره کرد. به طور قطع مواردی از این دست سبب می‌شوند تا نتیجه به شکل متفاوتی رقم بخورد.

درد کاشت موی FIT بیشتر است یا FUT؟

با توجه به اینکه در کاشت موی follicular unit transplantation برش‌ها نزدیک به 20 سانت هستند و عملاً پیوند با جراحی همراه است، بیمار درد بیشتری را تجربه خواهد کرد و معمولا برای آنها مسکن تجویز می‌شود.

خلاصه مطلب

دست و پنجه نرم کردن با ریزش مو و طاسی سر خود به تنهایی عذاب‌آور و دشوار است، اما انتخاب یک روش کاشت مو مناسب و تاثیر‌گذار، می‌تواند دلهره‌آور و سخت‌تر باشد. به همین دلیل در این بخش تلاش کردیم تا مقایسه کاملی بین دو پیوند رایج مو یعنی FIT و FUT انجام دهیم و فرق میان آنها را شرح دهیم.

همان‌طور که مشاهده کردید، در روش fit فولیکول‌های مو در پانچ‌های کوچک 1 میلی‌متری و با دقت بیشتری جابجا می‌شوند و به دنبال آن سرعت پیوند پایین‌تر است. برعکس در تکنیک fut یک نوار تقریبا 20 سانتی‌متری از پوست منتقل می‌شود و این موضوع سرعت روند پیوند را افزایش می‌دهد. چنانچه هنوز هم سوالی در ذهن شما وجود دارد،‌ می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *