کاشت مو یکی از تاثیرگذارترین عمل‌های زیبایی جهت رفع طاسی سر و موهای کم پشت است که برای همه افراد مناسب نیست. برخی از افراد به دلایلی مانند بیماری، سوختگی پوست، بانک موی ضعیف و موارد دیگر کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند. پس اگر شما نیز به هر دلیلی تمایل دارید که کاشت مو انجام دهید باید بدانید که کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر؟ در این مطلب به طور کامل، افراد مناسب برای انجام کاشت مو و افراد نامناسب این عمل را بررسی می‌کنیم.

 افراد نامناسب کاشت مو

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و بالا بردن اعتماد به نفس افراد دارد. از این رو به همه کسانی که مناسب کاشت مو هستند، توصیه می‌شود که عمل پیوند مو را انجام دهند. بازیابی مجدد موهایی که به هر دلیلی ازبین رفته‌اند، رویای تمامی افراد کاندید برای این عمل است. این که شما در زمره افراد مناسب انجام کاشت مو قرار می‌گیرید یا خیر، تنها توسط متخصص کاشت مو تعیین می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت همه افرادی که در سلامت کامل به سر می‌برند و شرایط خاصی همچون بارداری و شیردهی ندارند و سن آن‌ها بالای 18 سال است، می‌توانند کاشت مو انجام دهند.

✔️مواردی مثل سن فرد متقاضی کاشت مو، جنس مو، نوع و علت ریزش مو در تعیین مناسب بودن فرد برای کاشت مو، موثر هستند.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

افراد نامناسب کاشت مو

به طور کلی در این مقاله کاندیدای خاصی را که نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند، نام می‌بریم. اما باید بدانید که تشخیص نهایی مناسب بودن یا نبودن شما برای کاشت مو، تنها توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود. اما به طور کلی چند دسته خاص از افراد هم وجود دارند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:
نمونه-کار-کاشت-مو-دکتر-نیلفروش-زاده
نمونه-کار-کاشت-مو
نمونه کار کاشت مو دکتر نیلفروش زاده

افراد زیر 18 سال

توصیه می‌شود که کاشت مو برای افراد دارای زیر 18 سال انجام نشود. زیرا ممکن است بعد از 18 سالگی و با ورود به دوران بزرگسالی، تغییراتی در هورمون‌ها و پیاز مو ایجاد شود. اگر چه گفته می‌شود که افراد مناسب کاشت مو بایستی بالای 18 سال سن داشته باشند؛ اما بهترین نتیجه را افرادی گرفته‌اند که بعد از 25 سالگی اقدام کرده‌اند. همچنین سن مناسب برای کاشت مو در مردان و زنان نیز متفاوت است.

افراد دارای طاسی وسیع

معمولا برای افراد دچار طاسی وسیع، کاشت مو توصیه نمی‌شود. البته باز هم به نوع الگوی طاسی سر در افراد بستگی دارد. مثلا در دسته‌ای از افراد که از بدو تولد طاس هستند، به دلیل عدم وجود یا ضعیف بودن فولیکول‌ها، انجام کاشت موی موفق، امکان‌پذیر نخواهد بود. از طرفی ممکن است طاسی وسیع، علل مختلفی نیز داشته باشد که تاثیر سوء بر روی عملکرد پیازهای کاشته شده بگذارند. مثلا در افرادی که استرس و اضطراب بیش از حد دارند، فولیکول مو ضعیف شده و به مرور ریزش مو اتفاق می‌افتد. این افراد جزو گزینه‌های نامناسب کاشت هستند.

افراد طاس

به طور کلی می‌توان گفت که افرادی که دارای طاسی الگویی هستند، بهترین گزینه برای انجام کاشت مو هستند. معمولا ریزش موهای دارای الگو، وابسته به ژنتیک بوده و موروثی است.

افراد دارای موهای ضعیف و شکننده

افراد مناسب کاشت مو بایستی به طور نسبی موهای سالم و مقاومی داشته باشند. هر چه سطح سلامت و کیفیت موی افراد بالاتر باشد؛ به همان نسبت نتیجه کاشت مو نیز موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. البته اگر فردی موهای ضعیف و شکننده داشته باشد هم بایستی در ابتدا علت این ضعف را مشخص کند. مثلا ممکن است تنها به علت کمبود برخی ویتامین‌ها همچون ویتامین ب12 و یا ویتامین د و همچنین فقر آهن، موها آسیب پذیر شده باشند که در چنین شرایطی تنها با مدت کمی استفاده از مکمل، مشکل برطرف می‌شود.

 افراد موهای ضعیف و شکننده

اما برخی از افراد نیز به دلایلی مثل استرس طولانی مدت و یا بیماری‌های زمینه‌ای، دارای موهای ضعیف و آسیب پذیر هستند. چنین افرادی در اغلب موارد از کاشت مو نتیجه مطلوب را دریافت نخواهند کرد. پس توصیه می‌شود که این افراد و افرادی که به طور ژنتیکی موهای آسیب پذیر دارند، قبل از اقدام به انجام عمل کاشت مو با پزشک مشورت کنند.

افراد  دارای بیماری پوستی در سر

دارا بودن سلامت عمومی افراد مخصوصا سلامت پوست و مو، جزو فاکتورهای ضروری است که باید حتما افراد متقاضی کاشت مو داشته باشند. البته منظور از سلامت پوست تنها بیماری‌های خاص نیست. بلکه حتی داشتن شوره سر هم جزو موارد مختل کننده در روند و نتیجه‌دهی کاشت مو است. البته توجه داشته باشید که منظور از داشتن شوره سر، شوره بسیار شدید ناشی از چربی پوست سر است. شوره سر در حد متوسط رو به پایین، تاثیر جدی بر روی کاشت مو نمی‌گذارد.  

افراد دارای سابقه عفونت در سر

افرادی که در ناحیه سر به هر دلیلی مثل جراحت و یا بیماری‌های خاص از عفونت رنج می‌برند، نباید کاشت مو انجام دهند. عفونت‌های ناحیه سر از هر نوعی اعم از قارچی، باکتریایی و ویروسی منجر به ایجاد زخم و اسکار در ناحیه کاشت و در نتیجه رشد نکردن موهای جدید می‌شود.

زنان باردار و شیرده

دوران بارداری و شیردهی دوران بسیار حساسی هم برای مادر و هم برای جنین و نوزاد است. از این رو انجام هر عمل و حتی مصرف ساده‌ترین داروها بایستی حتما با احتیاط و تحت نظر پزشک صورت گیرد. عمل کاشت مو در خانم ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مادران در دوران بارداری و شیردهی نباید برای کاشت مو اقدام کنند. زیرا هم ریسک به خطر افتادن سلامت جنین و مادر را دارا است و هم به دلیل تغییرات هورمونی، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

افرادی که دارو خاصی مصرف می‌کنند

به افرادی که داروهای خاص مثل داروهای هورمونی و همچنین داروهای استروئیدی مصرف می‌کنند، کاشت مو توصیه نمی‌شود. زیرا استروئیدها هم تاثیر مستقیم بر روی سیستم ایمنی و در نتیجه سلامت عمومی بدن و مخصوصا پوست و مو دارند.

خلاصه مطلب

در این مطلب به طور خلاصه به بررسی عوامل مهم در کاشت مو و افراد نامناسب کاشت مو پرداختیم. افرادی که دارای بیماری هستند؛ اعم از بیماری‌های پوستی، قلبی و عروقی و نقص و ضعف سیستم ایمنی و همچنین افراد تحت درمان با دارو مخصوصا داروهای هورمونی، مناسب کاشت مو نیستند. همچنین سن مراجعه کننده، علت طاسی و نوع و جنس مو نیز از عوامل تاثیرگذار بر نتیجه کاشت هستند.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *