اقدامات پس از هر عملی مانند استفاده از ماینوکسیدیل بعد کاشت مو برای دریافت نتیجه بهتر از انجام این عمل زیبایی بسیار مهم است. اهمیت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه‌دهی صحیح کاشت مو دارد. بنابراین ضروری است که به طور کامل و صحیح با اقدامات مهم در دوران نقاهت کاشت مو، آشنا شوید. شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا باید از ماینوکسیدیل بعد کاشت مو استفاده کرد؟ آیا استفاده از ماینوکسیدیل مزایا یا معایبی را برای کاشت مو به دنبال دارد؟ تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

فواید استفاده از ماینوکسیدیل بعد کاشت مو

تعریف ماینوکسیدیل و علت استفاده از آن

استفاده از دارویی به نام ماینوکسیدیل بعد کاشت مو بسیار رایج است. البته بر خلاف تصور عموم افراد، استفاده از این دارو پس از کاشت مو ضروری نیست اما بسیار تاثیرگذار است. ماینوکسیدیل هم برای نتیجه‌دهی بهتر کاشت مو و هم برای درمان ریزش مو کاربرد دارد.

مکانیسم عمل این دارو به این صورت است که باعث انبساط عروق خونی ناحیه سر می‌شود. این دارو به دو صورت فوم (کف مانند) و محلول در داروخانه‌ها موجود است. طریقه مصرف ماینوکسیدیل به صورت موضعی است و با مالش به ناحیه سر باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

با تقویت فولیکول‌های مو هم از شدت ریزش موهای طبیعی، کاسته می‌شود و هم بر سرعت رشد موهای کاشته شده افزوده می‌شود. همچنین با توجه به بهبود گردش خون، پیاز موهای پیوندی نیز تقویت می‌گردد. بنابراین هم نتیجه عمل کاشت بهتر می‌شود و هم سرعت رشد موهای تازه کاشته شده، بالا می‌رود.

در برخی افراد به خصوص در بانوان ممکن است پس از کاشت پیاز مو، گلبول‌های سفید، فولیکول‌های جدید را پس بزنند. در چنین شرایطی نیز استفاده از ماینوکسیدیل با کاهش روند شوک پس از کاشت از این امر نیز جلوگیری می‌کند.

چه زمانی بعد از کاشت مو باید شروع به مصرف ماینوکسیدیل کرد؟

برای مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو و یا هر داروی دیگری حتما باید نظر پزشک خود را جویا شوید. زیرا مصرف زودتر یا دیرتر از موعد آن می‌تواند بر روی نتیجه و بازدهی کاشت مو تاثیر سوء بگذارد. معمولا توصیه می‌شود که یک الی 3 هفته پس از اتمام کاشت مو، مصرف ماینوکسیدیل را آغاز کنید و حدود 4 ماه ادامه دهید. البته توصیه می‌شود علاوه بر مشورت با پزشک خود در این رابطه، مقاله داروهای بعد کاشت مو را نیز با دقت مطالعه کنید.

دریافت مشاوره رایگان برای انجام کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده و تیم متخصص ایشان (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

فواید استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

معمولا در اغلب موارد، پزشکان به مصرف داروی ماینوکسیدیل بعد کاشت مو توصیه اکید می‌کنند. در واقع استفاده از ماینوکسیدیل یکی از اقدامات و مراقبت های بعد کاشت مو به شمار می‌شود.

داروی ماینوکسیدیل به صورت عادی نیز باعث رشد مو و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. اگر فردی که کاشت مو را انجام داده است هم از ماینوکسیدیل استفاده کند، به طبع نتیجه مطلوب‌تری را می‌بیند.

عملکرد این دارو بر روی فولیکول‌های مو به این صورت است که با انبساط عروق خونی، رشد مو نیز بهبود پیدا می‌کند. در واقع ماینوکسیدیل هم فولیکول‌های ضعیف را تقویت می‌کند و هم سرعت رشد فولیکول‌های پیوندی را بیشتر می‌کند. در واقع فاز آناژن رشد مو را بیشتر کرده و با جلوگیری از ریزش موها نتیجه بخشی کاشت مو را بیشتر می‌کند.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

نحوه مصرف ماینوکسیدیل چگونه است؟

برای مصرف ماینوکسیدیل بعد کاشت مو و یا برای درمان و جلوگیری از ریزش مو حتماً باید با پزشک متخصص یا همان دکتر کاشت مو مشورت کنید. داروی ماینوکسیدیل فقط بایستی بر روی پوست سالم بدون جراحت، تورم، عفونت، قرمزی و هر گونه حالت غیر عادی مصرف شود. زیرا ممکن است از طریق این نواحی، دارو بیشتر از حد مجاز جذب شود.

همچنین بانوان و آقایان در هنگام خرید حتما توجه داشته باشند که نوع مخصوص خود را خریداری کنند. مقدار مصرف این دارو معمولا برای ماینوکسیدیل به شکل فوم نصف لیوان و برای ماینوکسیدیل به شکل محلول، 20 قطره است. دقت داشته باشید که این میزان برای دو مرتبه مصرف در یک روز است.

نحوه مصرف ماینوکسیدیل بعد کاشت مو و همچنین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو به صورت موضعی است. در نتیجه مقدار مورد نیاز از دارو که توسط پزشکتان تعیین می‌شود، را بر روی ناحیه مورد نظر بریزید. سپس با انگشتان دست به صورت دورانی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

انواع ماینوکسیدیل موجود در بازار

داروی ماینوکسیدیل در برندها و اشکال گوناگونی در بازار موجود است. برخی از انواع این دارو فقط برای آقایان و برخی نیز فقط برای بانوان موثر است. توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید خانم‌ها از ماینوکسیدیل مخصوص آقایان و بالعکس استفاده کنند. البته بعضی از انواع این دارو مثل برند Rogaine هم مناسب آقایان و هم مناسب بانوان لست.

دقت داشته باشید که ماینوکسیدیلی که بعد از کاشت مو استفاده می‌شود، ماینوکسیدیل 5 درصد است. این دارو صرفا به صورت موضعی مصرف می‌شود. دو شکل اصلی این دارو به صورت محلول و فوم است. منظور از فوم در واقع مایعی کف مانند همچون فوم‌های مخصوص شستشوی دست است.

برند Lipogin ماینوکسیدیل، از مواد فرموله شده بسیار خوبی همچون نیاسین، بیوتین و نخل اره‌ای تشکیل می‌شود. تمامی این مواد تاثیر بسیار به سزایی در رشد موهای از دست رفته یا تازه کاشته شده دارند. همچنین ضخامت تارهای مو را افزایش داده و فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کنند. این برند هم به دو صورت فوم و محلول در بازار وجود دارد.

سوالات متداول

جمع بندی

امروزه تاثیر مطلوب مصرف ماینوکسیدیل بعد کاشت مو تقریبا برای همگان اثبات شده است. از این رو افراد زیادی علاقمند به استفاده از این دارو هستند. ضروری است که هر فردی پیش از مصرف این دارو از انواع و همچنین نحوه مصرف این دارو و البته مزایا و عوارض آن آگاه باشد. این مطلب کار را برای این افراد آسان می‌کند و به طور کامل همه این موارد و سوالات احتمالی در مورد مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو را پاسخ می‌دهد.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *