ماساژ سر باعث خون‌رسانی بهتر به پوست سر شده و این موضوع رشد بهتر موها را به دنبال دارد. افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده‌اند به دنبال مراقبت بیشتر از موها هستند تا نتیجه مطلوبی به دست آورند. ماساژ سر بعد از کاشت مو یکی از مواردی است که بیشتر افراد در مورد آن نگرانی‌هایی دارند. هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا ما در این مطلب کلیه نکات مربوط به دست زدن به موهای کاشته شده و ماساژ آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ماساژ دادن سر بعد از کاشت مو

آیا ماساژ و دست کشیدن به موهای کاشته شده ضرر دارد؟

شما باید پس از کاشت مو از پوست سر و موها با دقت بالایی مراقبت کنید. در دوران نقاهت نباید حتی دست زدن به موهای کاشته شده داشته باشید. زیرا در روزهای اولیه پس از کاشت مو، فولیکول‌ها استحکام چندانی ندارند. در این بازه زمانی حتی یک لمس ساده نیز ممکن است ضرر داشته باشد.

 به همین دلیل اصلا توصیه نمی‌شود که در روزهای اولیه کاشت مو، ماساژ سر داشته باشید. پس از آن می‌توانید ماساژ سر را به صورت کوتاه و ملایم آغاز کنید. توجه داشته باشید که شروع ماساژ باید با اجازه متخصص و با شیوه صحیحی که مود تایید پزشک است انجام شود.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

زمان مناسب برای ماساژ موهای کاشته شده بعد از کاشت

ماساژ سر بعد از کاشت باید در زمان مناسب انجام شود. به طورکلی زمان مناسب برای این کار باید توسط دکتر کاشت مو تعیین شود. می‌توان گفت بهترین بازه زمانی برای ماساژ سر، یک هفته الی ۱۴ روز پس از کاشت مو است. البته در برخی از افراد این مدت تا 4 هفته نیز ممکن است ممنوع باشد. تعیین زمان ماساژ بستگی به نوع کاشت و سرعت بهبود نیز دارد. زیرا بعضی از روش‌های کاشت مو، دوره نقاهت طولانی‌تری دارند. زمان دقیق برای دست زدن به سر بعد کاشت تنها باید توسط پزشک متخصص و تیم کاشت تعیین شود.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

عوارض دست زدن زود هنگام و ماساژ سر بعد کاشت مو

ماساژ سر بعد از کاشت مو در زمانی که هنوز گرافت‌ها در جای خود محکم نشدند، عوارضی دارد که شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. این عوارض گاهی به حدی شدید است که فرد باید مجدداً کاشت موی خود را ترمیم کند. بنابراین حتماً باید از انجام زود هنگام این کار خودداری کرد. به طور کلی این عوارض به صورت زیر است:

چطور موهای کاشته شده را ماساژ دهم؟

 زمانی که شما نحوه دست زدن به موهای کاشته شده و ماساژ را بدانید؛ می‌توانید بدون نگرانی اقدام به این کار کنید. این کار به روش‌های زیر قابل‌ انجام است:

برای ماساژ سر بعد از کاشت مو باید دو دست خود را در پشت سر گره کنید و کف دست‌ها را به آرامی بر روی پوست بکشید. هرگز نباید با دستانتان به فولیکول‌ها فشار وارد نمایید. به طور کلی لازم است با توجه به شرایط خود و تشخیص پزشک متخصص بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید. ولی در حالت کلی لازم است حتماً این کار به آرامی و بسیار ملایم انجام شود تا هیچ آسیبی به گرافت‌ها وارد نشود. در صورتی که پزشک اجازه بدهد می‌توانید برای ماساژ سر بعد کاشت از روغن‌های مخصوص نیز برای افزایش گردش خون به پوست سر نیز استفاده کنید.

نحوه ماساژ سر بعد کاشت مو به هنگام شستشو

 شما باید پس از کاشت، موهایتان را با شامپوی مخصوص بشویید. برای این کار باید پس از گذشت سه روز اول، به مدت دو هفته هر روز یا یکروز در میان استحمام داشته باشید. برخورد نوک انگشتان و ناخن‌ها به پوست سر امکان جابه جایی و حرکت فولیکول‌ها را افزایش می‌دهد. پس به هیچ‌وجه نباید با بی‌احتیاطی حمام کنید.  آب نباید به صورت عمودی به پوست سر برخورد کند. بهتر است که پوست را به آرامی و به صورت دورانی بشویید. بدین شکل هم استحمام کرده و هم پوست سر ماساژ ملایمی دریافت می‌کند. توصیه می‌کنیم مطلب حمام کردن بعد کاشت مو را مطالعه کنید.

دست زدن به سر و ماساژ بعد از کاشت مو

استفاده کمپرس سرد و گرم بعد از کاشت مو

استفاده از کمپرس به دلیل اینکه باعث افزایش گردش خون در سر می‌شود بر روی نتیجه کاشت مو اثربخشی خیلی خوبی دارد. برای اینکه گردش خون در یک بازه زمانی کوتاه و به سرعت افزایش یابد می‌توان از ماساژ همراه با کمپرس سرد و گرم استفاده نمود. برای این کار کمپرس‌ها را به صورت متناوب و در فاصله یک ساعته روی پیشانی و شقیقه بگذارید. این کار باید دست کم ۵ روز پس از کاشت صورت گیرد.

ضربه به سر بعد از کاشت مو

همانطور که گفتیم ماساژ و دست زدن به سر بعد از کاشت مو نیازمند مراقبت‌هایی است. همچنین هر گونه ضربه به سر پس از کاشت مو ممکن است روی نتیجه نهایی آن تاثیر بگذارد. به همین دلیل بهتر است در شش ماه اولیه پس از کاشت مو، از انجام فعالیت‌هایی که امکان ضربه به سر را تشدید می‌کند خودداری کنید‌. در این رابطه می‌توانید فهرست کاملی از مراقبت های بعد کاشت مو را مطالعه کنید.

سوالات متداول

کلام پایانی

در این مطلب یکی از اقدامات مهم یعنی ماساژ سر بعد از کاشت مو را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون شما می‌توانید با نکات گفته شده ماساژ بهتر و اصولی‌تری داشته باشید. هر یک از روش‌های ماساژ باید زیر نظر متخصص انجام شود. درصورتی‌که همچنان نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید با کارشناسان کلینیک دکتر نیلفروش زاده در ارتباط باشید. علاوه بر این می‌توانید سایر مطالب مندرج در سایت را مطالعه فرمایید تا در مورد مراقبت های بعد کاشت مو اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *