امروزه اغلب بانوان برای اینکه ابروهای پر، طبیعی و حالت‌داری داشته باشند، اقدام به کاشت ابرو می‌کنند. با این وجود یکی از چالش‌های جدی این افراد ریزش ابرو بعد از کاشت است که سبب نگرانی این افراد می‌شود. جالب است بدانید که ریزش ابروی کاشته شده تا مدتی بعد از انجام کاشت ابرو کاملاً طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست. شما برای رسیدن به ابروهایی زیبا و پر پشت، لازم است مراقبت‌های بعد از جراحی کاشت ابرو را به درستی رعایت کنید و دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در واقع باید بدانید که این ریزش موقتی است و پس از مدتی خاتمه یافته و موهای جدید جایگزین می‌گردد.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

بله، ریزش ابرو بعد از کاشت، امری طبیعی است. پس از عمل کاشت ابرو، موها و ریشه‌های جدید نیاز به رشد و التیام دارند. در این فرایند، ممکن است برخی از موها ریزش کنند. این امر به عنوان یک پاسخ طبیعی بدن به جراحی در ناحیه ابروها می‌باشد. عموماً ریزش موها پس از کاشت ابرو در مدت چند هفته تا چند ماه ادامه می‌یابد. موهای ریخته شده در واقع ساقه موهای پیوند زده شده هستند و فولیکول مو در زیر پوست قرار دارد؛ پس نگران این ریزش ابروها بعد از کاشت نباشید زیرا بعد از مدتی از مرحله ریزش ابرو، رشد دائمی ابروهای کاشته شده شروع شده و موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده خواهد شد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

چرا ابروها بعد از کاشت می‌ریزند؟ (دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت)

درست است که ریزش ابرو بعد از کاشت، امری طبیعی تلقی می‌شود؛ ولی در برخی موارد، عللی نیز وجود دارند که این ریزش را تشدید کرده و باعث افزایش تعداد موهای ریخته شده بعد از کاشت ابرو می‌شوند. در نتیجه در صورتی که این ریزش بیشتر از حد نرمال و طبیعی باشد، لازم است حتماً پیگیری شده و با بهترین دکتر کاشت ابرو در میان گذاشته شود. در زیر، برخی از دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت را بررسی می‌کنیم:

روش های کنترل و جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت

همانطور که بارها اشاره شد، ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است ولی می‌توان با رعایت نکات مهم مراقبت های بعد از کاشت ابرو این فرآیند را کنترل کرد. راه‌های کنترل جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت عبارتند از:

مصرف مواد غذایی مناسب

تغذیه سالم و مغذی باعث تقویت موها و ابروها می‌شود. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات و مصرف آب به میزان کافی می‌تواند به تقویت و سلامت ابروها کمک کند. در برخی موارد و به تشخیص متخصص ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی باشد.

تقویت ابروها

برای تقویت ابروها و جلوگیری از ریزش آنها، می‌توانید از محصولات مراقبت ابرویی یا مواد تقویت‌کننده مانند پروتئین، بیوتین، ویتامین E و روغن‌های طبیعی استفاده کنید. این محصولات معمولاً شامل روغن‌ها و سرم‌های مرطوب‌کننده برای تغذیه و تقویت موها و ابروها هستند. (از این محصولات مراقبتی تنها با مشورت پزشک خود و در زمانی که تجویز شده است استفاده کنید.)

برای دریافت مشاوره رایگان با کلینیک کاشت ابروی دکتر نیلفروش زاده فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

دوری از دخانیات و الکل

مصرف دخانیات و الکل می‌تواند به ضرر موها و ابروها باشد و ریزش آنها را تسریع کند. بهتر است از مصرف این مواد خودداری کنید تا سلامتی و قوت ابروها حفظ شود.

ریزش ابرو بعد از کاشت به دلیل رنگ کردن آن

خودداری از اصلاح ابرو

پس از کاشت ابرو، بهتر است طبق نظر پزشک از اصلاح ابرو خودداری کنید (حداقل یک ماه) تا ناحیه کاشت به درستی التیام پیدا کند. استفاده از موم‌ها، بند و اصلاح غیرمناسب ممکن است باعث ریزش موها شود.

رنگ ‌نکردن ابرو

استفاده از محصولات رنگی مانند رنگ مو و رنگ ابرو ممکن است به موهای ابرو آسیب برساند و باعث ریزش آنها شود. بهتر است پس از کاشت ابرو، از رنگ ‌کردن ابرو خودداری کنید تا به آنها آسیب وارد نشود. همچنین در زمان مجاز رنگ کردن ابروها بهتر است از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده نمایید.

صبر و حوصله

ریزش موها پس از کاشت ابرو ممکن است موقتی باشد و موها در طی مدت زمانی دوباره رشد کنند. به خود و ابروهایتان زمان بدهید و صبور باشید. همچنین، بهتر است که با مراجعه به پزشک خود درباره وضعیت ابروهایتان صحبت کنید تا راهنمایی‌های دقیق‌تری دریافت نمایید.

کنده شدن ابرو بعد از کاشت ( ضعف ابروی کاشت شده)

ریزش ابروها بعد از کاشت معمولاً 10 تا 12 روز بعد از کاشت اتفاق میافتد که کاملاً طبیعی است و دلیل آن ضعف ابروهای کاشت شده می‌باشد که توانایی رشد ندارند. بنابراین نگران نباشید با رعایت دستورات پزشک موهای ریخته شده مجدد رشد خواهند کرد.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می‌‎توان دریافت که ریزش ابرو پس از کاشت یک امر طبیعی است. با این وجود شما می‌توانید با انجام تکنیک‌های بیان شده در این مقاله از ریزش بیشتر موهای ابروی خود جلوگیری نمایید. همچنین توصیه می‌شود که برای انجام عمل کاشت به یک بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران مراجعه کنید تا به میزان کمتری دچار عوارض بعد از کاشت ابروشوید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *