ورزش بعد از کاشت ابرو، یکی از مهم­ترین دغدغه‌ها برای کسانی است که قصد کاشت ابرو دارند و همچنان می خواهند به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند. کاشت ابرو برای ورزشکاران همانند عمل‌های زیبایی دیگر نیاز به یکسری مراقبت‌­های قبل و بعد از جراحی دارد؛ زیرا فعالیت سنگین پس از کاشت ابرو ممکن است، شما را به نتیجه مورد نظر از انجام این جراحی نرساند.

خواندن ادامه این مطلب از سایت کلینیک تخصصی کاشت مو و ابروی دکتر نیلفروش زاده، تمام اطلاعاتی که لازم است شما در رابطه با ورزش پس از پیوند ابرو بدانید را در اختیارتان قرار­می‌­دهد.

کاشت ابرو برای افراد ورزشکار

کاشت ابرو برای افراد ورزشکار

ورزشکاران نیز همانند افراد دیگر ممکن است نیاز داشته باشند تا پیوند ابرو انجام دهند. به همین دلیل لازم است که پس از معاینه و تشخیص دکتر کاشت ابرو، نکات مراقبتی قبل و پس از پیوند ابرو را از پزشک مربوطه خود دریافت کنند. مهم‌ترین موضوع برای کسانی که کاشت ابرو انجام می‌دهند این است که ابروی کاشت شده ظاهری مثل ابروهای طبیعی داشته باشد.

کاشت ابرو با استفاده از روش‌های FIT یا SUT در صورتی که توسط یک جراح متخصص انجام شود، به خوبی ثابت کرده است که می‌تواند تمامی انتظارات فرد را جهت انجام این جراحی برآورده کند. در این مقاله هدف ما این است که به نکات مهم انجام ورزش در دوران نقاهت و مراقبت های بعد از کاشت ابرو بپردازیم و علل ریزش و یا بروز مشکل بعد از کاشت ابرو به دلیل انجام فعالیت‌های سنگین بدنی را مطرح کنیم.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ابرو توسط دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

بهترین زمان شروع تمرینات ورزشی بعد از کاشت ابرو

یکی از بیشترین سوالاتی که درمورد کاشت ابرو برای ورزشکاران مطرح می‌شود، این است که آیا بعد از عمل می‌توانم تمرینات ورزشی را ادامه دهم؟ بیشتر پزشکان متخصص پیوند مو و ابرو، اعتقاد دارند که بهترین زمان شروع تمرینات ورزشی آن هم از نوع سبک پس از پیوند ابرو، 10 روز بعد از عمل است البته در مراقبت های بعد از کاشت ابرو بهتر است برای شروع جدی فعالیت های سنگین بعد از کاشت ابرو تا یک ماه بعد از جراحی صبر کرد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

آیا ورزش بعد از کاشت ابرو عوارضی دارد؟

پاسخ کلی به این سوال بله است! انجام فعالیت سنگین بعد از کاشت ابرو مانند وزنه برداری، ورزش های پرتحرک، دویدن، دوچرخه سواری و یا فعالیت های فیزیکی سنگین در مدت زمان کوتاهی بعد از کاشت ابرو عوارض متعددی دارد و شما باید از انجام چنین کارهایی اجتناب کنید.

ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و زمینه فعالیت آنها جزو فعالیت های سنگین است، بعد از پیوند ابرو باید با اجازه و مشورت پزشک شروع به ورزش کنند؛ زیرا چنین کار خطرناکی با عوارضی همراه است که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

زمان انواع ورزش ها بعد از کاشت ابرو

ورزش کردن بعد از کاشت مو و ابرو باید در زمانی انجام شود که اجازه آن از سمت متخصص صادر شده باشد. در این مدت فولیکول‌های پیوندی در ناحیه ابرو، در حال رشد هستند و نباید فشار به آنها وارد شود. فرقی ندارد که در زمینه ورزش‌های آبی فعالیت دارید یا ورزش‌های قدرتی، زیرا در ادامه زمان انواع ورزش ها پس از این جراحی را به صورت دقیق برایتان شرح می‌دهیم.

ورزش های سبک بعد از کاشت ابرو

ورزش های سبک مانند حرکات ساده یوگا را می‌توانید حدود 2 الی 3 روز پس از پیوند ابرو شروع کنید، اما برای شروع فعالیت‌های هوازی مانند پیاده روری بهتر است حداقل یک هفته تا 10 روز بعد از جراحی انجام شود؛ با این وجود برای اطلاع از زمان دقیق آن نیاز است از پزشک خود مشاوره بگیرید.

ورزش سبک مانند یوگا و پیاده روی بعد از کاشت ابرو
وزنه برداری و ورزش قدرتی و سنگین بعد از کاشت ابرو

ورزش های قدرتی و سنگین بعد از عمل کاشت ابرو

ورزش های سنگین که نیازمند بلند کردن اجسام سنگین است و با عرق کردن زیاد همراه است، اثرات منفی بر روی گرافت‌های پیوند زده شده در ناحیه ابرو می‌گذارد و حداقل یک ماه باید از ورزش های قدرتی بعد ازپیوند ابرو خودداری کنید.

ورزش های تیمی و پیوند ابرو

برای اینکه مجددا به تیم ورزشی خود برگردید، باید مدتی صبر کنید؛ بخصوص اگر ورزش پربرخوردی انجام می‌دهید. ورزش هایی مانند فوتبال یا راگبی در صورتی که با هم تیمی و یا حریف مقابل برخورد کنید، آسیب زیادی به محل کاشت ابرو وارد می‌کند.

ورزش های تیمی بعد از کاشت ابرو (فوتبال، والیبال، بسکتبال)
شنا کردن و ورزش های آبی بعد از کاشت ابرو

ورزش های آبی بعد از کاشت ابرو

توصیه می‌شود که حداقل یک ماه از ورزش های آبی، پس از کاشت ابرو دوری کنید؛ زیرا تا مدتی بعد از کاشت نباید ابروها با آب برخورد داشته باشد. همچنین شنا کردن در استخر باعث می‌شود تا مواد شیمایی موجود در استخر بر روی موضع تاثیر بگذارد و باعث عفونت در ناحیه کاشت شود.

سوالات متداول

جمع بندی

ورزش بعد از کاشت ابرو، البته به صورت زودهنگام عوارضی مانند خونریزی محل پیوند ابرو، کبودی اطراف ابرو، خروج گرافت‌های کاشته شده و کشیدگی پوست ناحیه پیوند ابرو را به همراه دارد. در نتیجه کاشت ابرو برای ورزشکاران نیازمند انجام مراقبت‌های ویژه‌ای در دوران نقاهت بعد از جراحی است. برای زمان شروع مجدد فعالیت های ورزشی نیاز است که با پزشک متخصص پیوند مو و ابرو مشاوره صورت بگیرد؛ اما در حالت کلی انجام ورزش های سبک و هوازی حدود 10 روز بعد و ورزش های قدرتی و آبی تا حداقل یک ماه بعد از کاشت ابرو زمان لازم دارند.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *