تأثیرات منفی سیگار و قلیان این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست. اولین و اصلی‌ترین آسیبی که استعمال دخانیات بر سلامت افراد وارد می‌کند تأثیرات منفی آن بر سیستم تنفسی و قلب و عروق است. اما اثرات مخرب مصرف سیگار و قلیان در این موارد خلاصه نمی‌شود و مصرف این دو بر روی سلامت و رشد مو و ابرو هم اثرگذار است. در این مطلب با عوارض و اثرات مصرف سیگار و قلیان بر روی نتیجه عمل جراحی کاشت مو و ابرو آشنا خواهیم شد.

تاثیر سیگار و قلیان بر نتیجه کاشت مو و ابرو

عوارض سیگار و قلیان قبل از کاشت مو و ابرو

اثرات سیگار و قلیان را بر روی سلامت مو و ابرو پیش از انجام عمل کاشت، می‌توان در بخش‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. برخی از این عوارض را که می‌توانند بر نتیجه عمل کاشت مو و ابرو اثرگذار باشند در ادامه مشاهده می‌کنید.

در صورتی که در زمینه تاثیرات دخانیات قبل و بعد از کاشت مو و ابرو نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو و ابرو در کلینیک پروفسور نیلفروش زاده

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چه مدت قبل از کاشت مو و ابرو نباید سیگار کشید؟

هر چند درباره بازه معینی به عنوان بازه سالم برای عدم مصرف سیگار و قلیان قبل از عمل کاشت مو و ابرو، اتفاق‌ نظر در میان پزشکان وجود ندارد، اما معمولاً توصیه می‌شود 2 تا 4 هفته قبل از عمل کاشت مو و ابرو از مصرف سیگار و قلیان اجتناب کنید. این مدت زمان می‌تواند باعث کاهش برخی از تأثیرات مصرف سیگار و قلیان بر سیستم عروقی و بدن شما شود.

توقف سیگار و قلیان قبل از عمل کاشت مو و ابرو جریان خون در پوست سر و ابرو را بهبود می‌دهد و رشد و تقویت فولیکول‌های مو را تسریع می‌کند. علاوه بر این موارد احتمال بروز عوارض مرتبط با سیگار مانند تورم، التهاب و عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. سرعت بهبود و طی کردن دوره نقاهت با توقف مصرف سیگار بیشتر خواهد شد.

چه مدت بعد از کاشت مو و ابرو نباید سیگار کشید؟

توقف مصرف سیگار و قلیان بعد از عمل کاشت مو و ابرو اهمیت بسیار زیادی دارد. این اهمیت تنها به دلیل دریافت بهترین نتیجه از عمل کاشت مو و ابرو نیست بلکه برای جلوگیری از بروز عفونت هم لازم است که از مصرف سیگار و قلیان بعد از عمل کاشت مو و ابرو جداً پرهیز کنید.

برای این که خطر عفونت را به حداقل ممکن برسانید و بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو و ابرو خود دریافت کنید توصیه می‌کنیم که حتماً 2 تا 4 هفته بعد از عمل کاشت مو و ابرو از مصرف دخانیات بپرهیزید.

در صورتی که اقدام به کاشت مو یا کاشت ابرو در کلینیک دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر پیوند مو در خاورمیانه) کرده‌اید، نیازی به نگرانی در این زمینه نخواهد بود زیرا در جلسه مشاوره تمامی این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

عوارض سیگار و قلیان بعد از کاشت مو و ابرو

شاید بتوان عوارض مصرف سیگار و قلیان را بعد از کاشت مو و ابرو حتی مخرب‌تر از مصرف آن‌ها قبل از عمل کاشت دانست. در ادامه با برخی از این عوارض آشنا می‌شویم.

افزایش ریسک عفونت

مصرف سیگار و قلیان با کاهش ایمنی پوست و مختل کردن روند خون‌رسانی به پوست سر احتمال عفونت را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. در صورت بروز عفونت نتیجه عمل کاشت مو و ابرو تحت تأثیر قرار می‌گیرد و بازدهی این عمل به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. جدا از این که برای کنترل و درمان این عفونت لازم است که به سرعت به پزشک مراجعه کنید. درباره عفونت بعد از کاشت ابرو بیشتر بخوانید.

عفونت می‌تواند به ریشه‌های مو و ناحیه‌ای که در آن مو کاشته شده آسیب جدی برساند و منجر به ازدست‌رفتن موها یا کاهش نتیجه عمل شود. در برخی موارد عفونت می‌تواند خطرات پیچیده‌تری هم برای بیمار ایجاد کند. به عنوان مثال می‌توان به سپتیسمی یا همان عفونت خونی و جریان عفونی اشاره کرد که هر دو این موارد به‌ شدت خطرناک هستند و نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارند.

تأثیر بر جذب مواد مغذی

مصرف سیگار و دخانیات به شکل‌های مختلفی می‌توانند باعث تأخیر در جذب مواد مغذی در بدن شوند. در ابتدا مواد شیمیایی موجود در دخانیات می‌تواند تأثیر مستقیم به کاهش جذب عناصر غذایی مفید برای پوست و مو داشته باشد. دخانیات علاوه بر تأثیر در جذب عناصر مفید، بر سیستم گوارشی نیز اثرگذارند و این موضوع هم می‌تواند به صورت غیر مستقیم در کاهش جذب مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو و ابرو اثرگذار باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده مصرف دخانیات بر سیستم عصبی هم تأثیر دارد. این تأثیر می‌تواند جذب مواد مغذی را مختل کند. تنگی سیستم عروقی در اثر مصرف سیگار و قلیان هم مورد دیگری است که از جریان خون در پوست سر و رسیدن مواد غذایی لازم به موها جلوگیری می‌کند.

به طور کلی مصرف سیگار و قلیان بعد از عمل کاشت مو و ابرو باعث کاهش جذب عناصر غذایی و مواد مغذی می‌شود که بر سلامت عمومی بدن و رشد مو و ابروها اثر مستقیمی دارد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا مصرف مکمل‌ها و داروهای تقویتی بعد از کاشت مو برای رشد مو و ابرو بسیار مهم هستند.

مصرف این داروها باعث جذب مواد غذایی لازم و تقویت موهای کاشته شده می‌شود؛ با این حال در صورتی که سیگار و یا قلیان بکشید نه تنها با افزایش خطر عفونت، نتیجه عمل خود را به خطر می‌اندازید بلکه حتی با وجود مصرف داروهای تقویتی هم ممکن است نتوانید نتیجه دلخواه خود را از عمل کاشت مو و ابرو به دست آورید.

سیگار و قلیان بعد از کاشت مو و ابرو

عوارض مشروبات الکلی قبل و بعد از کاشت مو و ابرو

قبل از انجام عمل کاشت مو و ابرو استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند بر جریان خون اثر بگذارد و باعث تأخیر در بهبودی بعد از عمل شود. این موضوع می‌تواند باعث تضعیف فولیکول‌های مو فرد نیز شود. علاوه بر این مورد استفاده از مشروبات الکلی بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می‌گذارند که این ضعف می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت شود.

مصرف مشروبات الکلی بعد از پیوند مو و ابرو نیز سرعت نقاهت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، خطر عفونت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش التهاب و تورم در محل عمل می‌شود.

سوالات متداول

جمع بندی

مصرف سیگار و قلیان رفتاری پرخطر است که به صورت عمومی سلامت شما را تحت تأثیر منفی خود قرار می‌دهد؛ این تأثیرات منفی هنگامی که قصد انجام عمل جراحی مانند عمل کاشت مو و ابرو داشته باشید، پررنگ‌تر هم خواهند شد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از عمل جراحی کاشت مو و ابرو خود به دست آورید، یک ماه قبل و یک ماه بعد از عمل کاشت مو و ابرو خود از مصرف سیگار و قلیان بپرهیزید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *