همان‌طور که کاشت مو یکی از مؤثرترین روش‌های درمان ریزش مو است، مصرف دارو بعد از کاشت مو هم در به حداقل رساندن عوارض جراحی نقش بسزایی دارد. پس از جراحی معمولاً پوست سر حالت دردناک پیدا می‌کند و مصرف قرص بعد از کاشت مو ضروری است. یکی از عوامل موفقیت در کاشت مو انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است. اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت‌های بعد از کاشت مو است.

یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو مربوط به مصرف دارو است. مصرف داروهای بعد از کاشت مو می‌تواند موفقیت این جراحی را برای شما تضمین کند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین قرص تقویتی بعد از کاشت مو آشنا کنیم.

مصرف داروهای تقویت کننده بعد از کاشت مو

در حین عمل کاشت مو از چه داروهایی استفاده می‌شود؟

در حین عمل کاشت مو پزشکان از برخی آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت استفاده می‌کنند. همچنین داروهای ضدالتهابی برای کنترل التهاب در این عمل کاربرد دارند. قبل یا حین عمل هم ممکن است برای راحتی بیشتر بیمار از داروهای ضداضطراب یا آرام‌بخش استفاده شود.

بعد از کاشت مو باید از چه داروهایی استفاده شود؟

مانند سایر جراحی‌ها پزشک پس از عمل، داروهایی را برای بهبود سریع، بازسازی فولیکول‌ها و پیشگیری از خطرهای احتمالی برای شما تجویز خواهد کرد. این داروها شامل موارد زیر می‌شوند:

✔💉داروهایی برای پیشگیری عفونت و بهبود زخم‌ها که به مدت 2 هفته استفاده می‌شوند.

✔💉داروهایی که مصرف آن‌ها به‌منظور تقویت و محافظت از فولیکول‌ها و پیشگیری از ریزش موها لازم است.

مصرف مسکن ‌ها بعد از کاشت مو

جراحی کاشت مو با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود؛ بنابراین بیمار در هنگام عمل دردی احساس نمی‌کند. اما وقتی جراحی تمام شود و اثرات بی‌حسی از بین برود، درد به سراغ بیمار خواهد آمد. این درد می‌تواند هم در قسمت اهدا کننده و هم در قسمت کاشته شده به وجود آید به همین دلیل مصرف مسکن بعد از کاشت مو توسط پزشک توصیه می‌شود.

بهترین مسکن ها بعد از کاشت مو

بهترین مسکن ها بعد از کاشت مو

مسکن‌هایی که جراح بعد از انجام عمل کاشت مو توصیه می‌کند از دسته ضدالتهاب هستند. به عنوان مثال می‌توان به داروهایی مانند قرص استامینوفن یا داروهای ضدالتهاب مانند ابیوپروفن و یا داروهای غیراستروئیدی مانند ناپروکسن اشاره کرد.

این نکته را از خاطر نبرید که بهترین مسکن بعد از انجام عمل کاشت مو توسط پزشک معالج و با در نظر گرفتن شرایط شما تجویز می‌شود و لازم است که طبق دستور دکتر کاشت مو تهیه و به مصرف دارو بپردازید.

مصرف قرص ضد التهاب آناهیل بعد از کاشت مو

آناهیل 500 یا آناهیل بروملین نوعی داروی گیاهی ضد التهاب و ضددرد است که به صورت کپسول به بیماران عرضه می‌شود. قرص آناهیل به قرص آناناس نیز معروف است زیرا از بروملین موجود در عصاره آناناس تولید شده است.

آنزیم بروملین قدرت زیادی در ترمیم و رفع التهاب و زخم‌های موجود در بدن دارد. مصرف آناناس از دیرباز برای ترمیم زخم‌ها و التهاب ناشی از انجام جراحی، توصیه می‌شد. قرص آناهیل جایگزینی برای کسانی است که نمی‌توانند یا علاقه‌ای به مصرف آناناس یا کمپوت آن ندارند. این دارو سرشار از ویتامین C و آنزیم پرونئولیتیک است که خواص ضد التهاب، ضد تورم و ضددرد دارد؛ بنابراین برای کاشت مو و کاشت ابرو بسیار کاربرد دارد.

قرص آناهیل در درمان التهاب زخم‌های پوستی، کاهش درد و التهاب، تسریع در بازجذب خون‌مردگی و اکیموز و کوتاه کردن دوران نقاهت در انواع جراحی‌های زیبایی مانند کاشت مو، جراحی بینی و آب مروارید نقش بسزایی دارد.

مصرف قرص آناهیل بعد از کاشت مو
مصرف قرص آناهیل بعد از کاشت مو

مصرف آنتی بیوتیک بعد از کاشت مو

پس از انجام هر جراحی، احتمال بروز عفونت وجود دارد و بر همین اساس پزشکان پس از کاشت مو و حتی قبل از آن مصرف آنتی بیوتیک را توصیه می‌کنند. آنتی بیوتیک هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی ممکن است در این شرایط برای بیمار تجویز شود.

لیست آنتی بیوتیک ها بعد از کاشت مو

معمولاً پزشکان این آنتی‌بیوتیک‌ها را بعد از انجام عمل کاشت مو توصیه می‌کنند:

  • آموکسیسیلین
  • آزیترومایسن
  • داکسی سایکلین
  • سفوروکسیم

بهترین قرص تقویتی بعد از کاشت مو

بعد از انجام کاشت مو عموماً قرص‌های تقویتی حاوی زینک و گروه ویتامین‌های B برای بیمار تجویز می‌شوند. قرص‌های تقویتی برای رشد مو که در حال حاضر تجویز آن‌ها برای بیماران رواج دارد عبارتند از:

💊

اینوکسیدیل

هیرویت

فیناستراید

بیوتین

سیلدنافیل

زینک پلاس

دریافت مشاوره رایگان کاشت ابرو

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مصرف فینستراید بعد از کاشت مو

فینستراید یک دارو برای درمان ریزش مو در مردانی است که به دلایل وراثتی دچار ریزش مو می‌شوند. بعد از انجام عمل کاشت مو ممکن است پزشک برای کاهش احتمال ریزش موی کاشته شده برای بیمار این دارو را تجویز کند. مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو می‌تواند به تقویت موهای بیمار کمک کند و در کاهش ریزش موهای فرد مؤثر باشد.

توجه کنید که این دارو برخی از اثرات جانبی و عوارض را نیز با خود به دنبال دارد به همین دلیل بهتر است که تنها آن را با مشورت جراح کاشت مو و بنابر توصیه او مصرف کنید.

قرص ضد خارش بعد از کاشت مو

خارش محل کاشت مو یکی از عوارض رایج عمل کاشت مو است. این موضوع در حالی است که مالش و دستکاری محل کاشت مو می‌تواند نتیجه عمل را تحت تأثیر قرار دهد و مخرب است. به همین دلیل برای آرامش و رفاه حال بیشتر بیمار داروهای ضد خارش تجویز می‌شوند تا این خارش کنترل شود.

داروهای ضد خارش رایجی که برای کنترل این عارضه تجویز می‌شوند عبارتند از:

  • هیدروکورتیزون که به صورت کرم یا ژل تجویز می‌شود. این دارو، یک داروی ضد التهاب است.
  • لوراتادین که یک آنتی‌هیستامین است و برای کاهش خارش و التهابات پوستی کاربرد دارد.
  • سیتریزین که یکی دیگر از آنتی‌هیستامین‌هایی است که مصرف آن برای کنترل خارش و آلرژی‌های پوستی رایج است.

اهمیت زیادی دارد که این داروها را تنها به تجویز پزشک مصرف کنید و برای مصرف آن‌ها به توصیه‌های پزشک پایبند باشید. مصرف درست و منظم داروهای ضد خارش نقش بسیار مهمی در کنترل این عارضه بعد از عمل کاشت مو دارد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

تزریق آمپول بیوتین بپانتن بعد از کاشت مو

یکی از دلایل ریزش مو در بسیاری از افراد، کمبود بیوتین در بدن است. به همین دلیل است که بعد از عمل کاشت مو تزریق آمپول بیوتین بپانتن توصیه می‌شود. بیوتین فولیکول‌های موی بیمار را تقویت می‌کند و بپانتین روند جوانه زدن و رشد مجدد موها را تسریع می‌کند. مصرف این دو دارو در کنار یکدیگر می‌تواند به افزایش نتیجه عمل کاشت مو کمک کند و باعث شود تا موهایی سالم و پرپشت داشته باشید. از این دو آمپول بعد از کاشت ابرو هم برای بهبود نتیجه عمل کاشت ابرو، استفاده می‌شود.

مصرف قرص هیرویت و بیوتن بعد از کاشت مو

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

قرص هیرویت یا همان مکمل Hair-Vit یک داروی تقویتی است که به سلامت مو و ناخن کمک می‌کند. این مکمل در بهبود ایمنی بدن هم مؤثر است. این قرص برای افرادی که بیش از 16 سال سن دارند تهیه شده و مناسب است.

مصرف این قرص بعد از انجام عمل کاشت مو باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو بهتر تغذیه شوند. اثری که این مکمل در تقویت ایمنی بدن دارد، در تسریع روند بهبود زخم‌ها در ناحیه بانک مو هم مؤثر است.

بیوتن به عنوان ویتامین H  یا B7  هم شناخته می‌شود، یکی از مواردی است که کمبود آن در بدن می‌تواند منجر به ریزش مو شود. به همین دلیل است که تزریق این ماده بعد از انجام عمل کاشت مو توصیه می‌شود. در برخی موارد پزشک برای تقویت فولیکول‌های مو و کاهش ریسک ریزش مو، علاوه بر تزریق بیوتن مصرف بیوتن خوراکی را هم توصیه می‌کند.

مصرف قرص سیدلنافیل بعد از کاشت مو

سیدلنافیل دارویی است که بیشتر به اسم ویاگرا در میان عموم مردم شناخته می‌شود. این دارو عموماً برای درمان ناتوانی جنسی استفاده می‌شود اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برخی موارد استفاده از این دارو بعد از عمل کاشت مو هم توصیه می‌شود. هرچند با توجه به این که مقاله معتبری درباره تأثیر این دارو بر روند کاشت مو وجود ندارد نمی‌توان درباره مصرف یا عدم مصرف آن بعد از کاشت مو نظر قطعی داد. بهترین راه این است که به توصیه‌های پزشک خود درباره مصرف و دوز لازم این دارو پایبند بمانید.

استفاده از محلول ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

ماینوکسیدیل محلولی است که در مصرف موضعی آن دوره آناژن یا همان دوره فعال رشد مو افزایش داده می‌شود. با افزایش این دوره موها بلندتر و ضخیم‌تر خواهند شد. با توجه به این ویژگی محلول ماینوکسیدیل می‌توان از آن برای تسریع رشد مجدد موهای کاشته شده استفاده کرد.

به همین دلیل در برخی از موارد پزشک استفاده از محلول ماینوکسیدیل 2 درصد یا 5 درصد را به بیماران بعد از انجام عمل کاشت مو توصیه می‌کند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره مصرف ماینوکسیدیل بعد کاشت مو مقاله مربوطه را با دقت مطالعه کنید.

اهمیت مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

باید بدانید که تغذیه بعد از کاشت مو بسیار مهم است زیرا در بسیاری از موارد ریزش مو بعد از کاشت به دلیل کمبود برخی از مواد معدنی در بدن رخ می‌دهد. به همین دلیل با مصرف قرص‌های تقویتی مناسب می‌توان باعث تقویت و سلامت موها شد. با مصرف داروهای تقویتی مناسب می‌توان موهای کاشته شده تقویت کرد و همین‌طور از ادامه روند ریزش مو همراه با افزایش سن به شکل قابل توجهی جلوگیری کرد.

جدا از این که مصرف برخی از این داروها در دوره‌های کوتاه بعد از انجام عمل کاشت مو می‌تواند نتیجه‌ای مؤثر و زیاد در میزان موفقیت عمل داشته باشد. زیرا موهای کاشته شده در ابتدا ضعیف‌تر هستند و با استفاده از این داروها می‌تواند رشد آن‌ها را تقویت کرد.

مصرف دارو قبل از کاشت مو

مصرف برخی از داروها قبل از عمل می‌تواند در کیفیت انجام عمل شما و دریافت بهترین نتیجه از آن مؤثر باشد. با این حال مصرف برخی داروها مانند ژلوفن و آسپرین که رقیق کننده خون است قبل از انجام این عمل خطرناک هستند. به همین دلیل لازم است که اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا در صورت نیاز بتوانید مدتی قبل از انجام عمل مصرف این داروها را متوقف کنید.

ممکن است پزشک به شما توصیه کند که از چند روز قبل از عمل مصرف سفالکسین را شروع کنید. این قرص در درمان عفونت‌های پوستی مؤثر است.

سوالات متداول

جمع بندی

مصرف درست داروهای تقویتی می‌تواند روند ریزش موهای شما را تا حد زیادی کنترل کند. این موضوع خصوصاً بعد از انجام عمل کاشت مو اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با مصرف داروهای تقویتی مناسب می‌توانید به تقویت و رشد موهای کاشته شده خود کمک کنید و همین‌طور جلوی ریزش موهای خود را بگیرید. توجه کنید که در بسیاری از موارد کمبود برخی از مواد لازم برای رشد مو عامل ریزش مو هستند که با مصرف داروهای تقویتی مناسب می‌توان آن‌ را جبران کرد.

علاوه بر این که در ماه‌های اول بعد از کاشت مو، مصرف این داروها تأثیر مثبت و انکارناپذیری بر روی کیفیت نتیجه عمل دارند. پس لازم است با توصیه و مشورت پزشک داروهای تقویتی مناسب را تهیه و مصرف کنید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *