کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی است که طرفداران زیادی دارد. به مرور زمان روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای کاشت مو ارائه شده و توسعه یافته‌اند. کاشت مو به روش FUT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است که همچنان مزایای فراوانی دارد. در ادامه این مطلب با روش FUT برای کاشت مو آشنا خواهید شد و موارد کاربرد این روش را خواهید شناخت.

جای برداشت نواری مو در روش fut کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

روش FUT یکی از قدیمی‌ترین روش های کاشت مو است. در این روش یک برش نواری شکل از پوست ناحیه بانک مو برداشته می‌شود، سپس فولیکول‌های مو از این ناحیه برداشته شده و به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این روش نسبت به دیگر روش‌های جدید کاشت مو تهاجمی‌تر است و دوره نقاهت طولانی‌تری دارد اما امکان برداشت گرافت‌های موی بیشتری را هم به پزشک معالج می‌دهد.

کاربرد کاشت مو به روش FUT

این شیوه از کاشت مو بیشتر از همه برای کسانی مناسب است که بانک موی قوی و پرپشتی دارند و علاوه بر این موضوع وسعت طاسی آن‌ها نیز گسترده است. در این موارد برای این که بتوان گرافت‌های مو را به تعداد کافی از بانک مو برداشت کرد و به ناحیه مورد نظر پیوند زد، روش FUT بهترین روش است.

این روش خصوصاً در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طاسی در قسمت جلوی سر اتفاق افتاده باشد. در واقع بیشترین کاربرد FUT زمانی است که به گرافت‌های موی زیادی نیاز داشته باشیم.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

کاشت مو با روش FUT چگونه انجام می‌شود؟

بعد از مراجعه به کلینیک کاشت مو، در اولین مرحله دکتر کاشت مو یک برش نواری شکل از پوست ناحیه بانک مو را برمی‌دارد و جای آن را بخیه می‌زند. اندازه این برش با توجه به میزان گرافت‌های موی مورد نیاز مشخص می‌شود و بین 1 تا 1 و نیم سانت متغیر است. جای این زخم معمولاً به کمک موهای بخشی بالایی سر پنهان می‌شود و این زخم‌ها به مرور کمرنگ شده و ناپدید می‌شوند.

بعد از برداشت این برش نواری شکل، آن را که به اصطلاح فلپ می‌نامند در زیر میکروسکوپ قرار می‌دهند تا فولیکول‌های مو را از این فلپ استخراج کنند. گرافت‌های آماده شده برای مرحله بعد در اختیار جراح قرار می‌گیرند.

در مرحله آخر جراح سوراخ‌هایی به قطر یک میلی‌متر و یا کمتر در ناحیه کم تراکم سر بیمار ایجاد می‌کند. نهایتاً گرافت‌های موی برداشت شده در داخل این سوراخ‌ها قرار می‌گیرند. ۶ تا ۹ ماه بعد از عمل جراحی روند رویش موی سر بیمار حالت طبیعی پیدا می‌کند و نتیجه عمل کاشت مو خود را نشان خواهد داد. 

مراحل کاشت مو به روش fut

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

اقدامات قبل از کاشت مو FUT

در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید لازم است که حتماً این مورد را به پزشک معالج خود اطلاع دهید. در صورتی که بیماری قلبی یا ریوی خاصی دارید ضروری است که داروهای خود را در روز عمل به همراه داشته باشید و در صورت لزوم در روز عمل درست مطابق دستور پزشک آن را مصرف کنید.

قبل از عمل نباید پوست سر شما آفتاب‌سوختگی داشته باشد. علاوه بر این موضوع لازم است که از مصرف هرگونه داروی ضدالتهابی هم اجتناب کنید. از یک هفته قبل از عمل استفاده از ویتامین‌های گروه E و B را متوقف کنید زیرا این ویتامین‌ها می‌توانند باعث شوند که خونریزی بیمار شدت پیدا کند.

مصرف سیگار و الکل را از دو هفته قبل از تاریخ عمل جراحی متوقف کنید. از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی بپرهیزید و در روز عمل به هیچ عنوان نوشیدنی کافئین‌دار مصرف نکنید.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش FUT

از جمله مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو داشتن تغذیه مناسب به سرعت بهبود جای زخم‌های شما کمک زیادی می‌کند. مصرف ویتامین c در این دوران به‌ شدت توصیه می‌شود. بعد از این عمل لازم است که به شیوه درست استراحت کنید و به حالت نیمه نشسته بخوابید تا فشاری به ناحیه برداشت فلپ مو وارد نشود.

از فعالیت سنگین و مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید. علاوه بر این موارد لازم است که داروهای تجویز شده توسط پزشک را به صورت منظم مصرف کنید تا از بروز عفونت پیشگیری شود. همانطور که گفته شد، در روش FUT مراقبت از جای زخم ایجاد شده در بانک مو بسیار اهمیت دارد.

کاشت مو با روش FUT برای چه افرادی مناسب است؟

  • ✅ کسانی که بانک موی خوبی دارند.
  • ✅ افرادی که ریزش موی آن‌ها در ناحیه جلوی سر است.
  • ✅ کسانی که تراکم فولیکول‌های موی بالاتری دارند.

کاشت مو با روش FUT برای چه افرادی مناسب نیست؟

کاشت موی FUT برای افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند چندان مناسب نیست. اگر برای کاشت مو به گرافت‌های زیادی نیاز نداشته باشید هم می‌توانید از دیگر روش‌های کاشت مو استفاده کنید و لزومی به استفاده از این روش برای کاشت مو وجود ندارد.

با توجه به این که موها به صورت نواری از بانک مو برداشته می‌شوند و در این ناحیه بخیه زده می‌شود، در نتیجه اسکارها در این روش بیشتر هستند و زخم‌های بیشتری ایجاد می‌شود. بنابراین ممکن است که این روش از کاشت مو چندان برای کسانی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت هستند هم مناسب نباشد، زیرا سرعت کمتر بهبود زخم‌ها می‌تواند به بروز عفونت یا ایجاد مشکل در روند نقاهت بانک مو منجر شود.

مقایسه FUT و سایر روش‌های کاشت مو

تفاوت کاشت مو به روش FIT با FUT: در روش FIT فولیکول‌های مو به صورت تکی از بانک مو برداشته می‌شود درحالیکه در FUT به صورت نواری این کار انجام می‌شود. در نتیجه در محلی که موها به ورت نواری از پشت سر برداشته شده‌اند، جای زخم و بخیه ممکن است باقی بماند ولی روش FIT کمتر تهاجمی بوده و جای زخم و نقاهت کمتری دارد.

درصد موفقیت پیوندها در روش FIT نسبت به FUT کمی بیشتر است. همچنین در FUT نیازی به کوتاه کردن موها قبل از جراحی کاشت مو نیست در صورتی که در FIT به دلیل برداشتن تار به تار موها لازم است موها قبل از عمل کوتاه شوند.

در روش FUE فولیکول‌ها به صورت تکی از ناحیه بانک مو برداشته شده و به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. به همین دلیل و با توجه به این که الگوی برداشت فولیکول مو در روش FUE پراکنده است، تعداد محدودتری گرافت مو قابل‌ برداشت است. این در حالی است که در روش FUT به دلیل برداشت نواری موها، تعداد بیشتری گرافت مو قابل‌ برداشت و پیوند زدن به محل مورد نظر است.

جای زخم‌ها در محل بانک مو در روش FUE زودتر از بین می‌روند و این روش برای کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که باعث کاهش سرعت بهبود زخم‌ها می‌شود، مناسب‌تر است. نرخ بقای گرافت‌های پیوند زده شده در روش FUT نسبت به روش FUE کمی بیشتر است.

نتیجه کاشت مو به روش FUT

نتیجه کاشت مو به روش FUT تراکم زیادی دارد و ظاهری کاملاً طبیعی به خود می‌گیرد. از سوی دیگر درصد موفقیت این روش بسیار بالا است زیرا گرافت‌های مویی که در این روش برداشت می‌شوند از کیفیت بسیار زیادی برخوردارند.

هزینه کاشت مو به روش FUT

هزینه کاشت مو به روش FUT به میزان گرافت‌های موی مورد نیاز بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان به صورت قطعی هزینه انجام کاشت مو به این روش را مشخص کرد. اما به قطعیت هزینه انجام عمل کاشت مو با این روش نسبت به روش‌های جدیدتری مانند FUE کمتر است.

معایب کاشت مو FUT

  • ❌ بعد از برداشت گرافت‌های مو از ناحیه بانک مو به روش FUT جای زخم نواری شکل در محل بانک مو باقی می‌ماند.
  • ❌ مشکل دیگری که در استفاده از روش FUT کاشت مو وجود دارد این است که در این روش بانک مو به ناحیه پشت سر محدود می‌شود و امکان استفاده از موی دیگر نواحی به عنوان بانک مو وجود ندارد.
  • ❌ سرعت بهبود زخم‌های ناحیه بانک مو در روش FUT کندتر است و نقاهت مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.
  • ❌ از سوی دیگر این روش برای کسانی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت هستند مناسب نیست. به طور کلی ریسک خونریزی بیشتر و عفونت در روش FUT بیشتر از دیگر روش‌های کاشت مو است.

عوارض کاشت مو به روش FUT

فولیکولیت و خارش محل کاشت مو و مواردی از این دست عوارض کاشت مو هستند که در سایر روش‌ها نیز مشاهده می‌شوند. با این حال به طور خاص در روش FUT عوارضی که به صورت پررنگ‌تر مشاهده می‌شوند ریسک عفونت بانک مو و همین‌طور باقی ماندن جای زخم در ناحیه برداشت فلپ مو است. در صورتی که به خوبی مراقبت‌های بعد و قبل از عمل را انجام دهید و پزشک معالج شما از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشد احتمال بروز این عوارض به‌ شدت کاهش پیدا می‌کند.

سوالات متداول

جمع بندی

روش FUT برای کاشت مو یکی از روش‌های قدیمی برای این جراحی است که به خوبی نشانگر این نکته است که روش‌های قدیمی لزوماً بدون کاربرد نیستند. همچنان این روش بهترین روش کاشت مو برای کسانی است که طاسی گسترده‌ای داشته و به تعداد گرافت‌های موی زیادی برای پیوند نیاز دارند. اگر شما هم از این دسته از افراد باشید، کاشت مو به روش FUT به عنوان بهترین روش برای شما کاربرد دارد. البته به شرطی که دچار برخی بیماری‌ها مانند دیابت نباشید!

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *