با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در علم و فناوری به دست آمده است، این روزها افرادی که با نازکی مو و یا ریزش مو مواجه هستند، کمتر نگرانند. تکنیک‌های مختلفی برای درمان این عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تغییرات عمده‌ای در روش‌های درمان آنها به چشم می‌خورد. یکی از محبوب‌ترین آنها کاشت مو با روش fit است که از جدید‌ترین متدهای درمان بشمار می‌رود.

روش fit راهکاری موثر و قابل اعتماد برای بازیابی تراکم موهای شما محسوب می‌شود و به مردان و زنانی که ریزش مو دارند کمک می‌کند تا شاهد رشد مجدد موهای خود باشند. اما برای اینکه بتوانید با آسودگی و اطمینان خاطر شیوه ترمیم موهای خود را انتخاب کنید، در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه دهیم و به طور کامل آن را بررسی کنیم.

کاشت مو با روش fit

کاشت مو به روش FIT چیست؟

کاشت مو با روش FIT یک تکنیک نوظهور و جدید نیست. کلمه FIT اختصار Follicular Isolation Technique است و مفهوم تکنیک جداسازی فولیکولی را بازتاب می‌دهد. این بدان معنی است که برای کاشت مو، فولیکول‌های لازم به صورت کم حجم و گاها تک واحدی از قسمت‌های مشخص (بانک مو) برداشت می‌شوند. به طور دقیق‌تر، در هر بار استخراج مو نزدیک به 1000 فولیکول صورت می‌گیرد و گاهی هم این تعداد به 1500 یا بیشتر می‌رسد (بسته به نظر دکتر کاشت مو).

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش fit

با اینکه کاشت مو به روش fit راهکاری ایده‌آل و قابل توجه برای ریزش مو محسوب می‌شود ولی این بدان معنی نیست که هر شخصی و با هر شرایطی کاندیدای مناسبی خواهد بود. در حقیقت بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شوند که دکتر کاشت مو بر اساس انتظارات فردی بیمار و همچنین نوع طاسی، بهترین متد پیوند مو را معرفی نماید.

به هر ترتیب در حالت معمول، می‌توان افرادی را که به آلوپسی آندروژنتیک مبتلا هستند، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو با روی fit دانست. آلوپسی آندروژنتیک مستقیما به ریزش موی ژنتیکی و اشخاصی که طاسی ژنتیکی دارند اشاره می‌کند. علاوه بر این، برای کسانی که تحت تاثیر برخی عوامل مانند سوختگی بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند و همچنین افرادی که پوست سر سفتی دارند (به خاطر کاشت مو یا عوامل ژنتیکی) نیز، کاشت موی fit یشنهاد می‌شود.

روش FIT کاشت مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

در قسمت قبل توضیح دادیم که چه افرادی می‌توانند کاندیدای ایده‌آلی برای FIT باشند اما استثناهایی نیز وجود دارد. برای مثال بیماران آلوپسی آندروژنتیک تنها زمانی قابل ارجاع خواهند بود که روند ریزش مو به مراحل پایانی خود رسیده باشد. در غیر این صورت کاشت مو با روش fit چندان برای آنها مناسب نیست.

همچنین باید اضافه کنیم که بانک موی بیمار نیز موضوعی حائز اهمیت است و ممکن است شرایط کاندیدای کاشت را تحت تاثیر قرار دهد. به زبان ساده‌تر، برای افرادی که ریزش موی گسترده دارند و تراکم موی مناسبی برای برداشت وجود ندارد (در شرایط کاشت مو با بانک موی ضعیف) فرآیند ایمپلنت با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی و دیابتی نیز به طور کلی لازم است حتماً طی جلسه مشاوره، شرایط و امکان سنجی کاشت مو برای آن‌ها به طور دقیق توسط متخصص و تیم کاشت مو بررسی شود.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چگونگی و مراحل کاشت مو به روش FIT

قبل از اینکه به شرح چگونگی و مراحل کاشت مو به روش FIT بپردازیم، لازم است تا برخی نکات مهم در خصوص آماده‌سازی پیش از جراحی کاشت مو را عنوان کنیم. در اولین قدم،‌ چنانچه تحت درمان بیماری خاصی قرار دارید و از دارو استفاده می‌کنید، باید پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. همچنین یک شب قبل از عمل سر و موی خود را بشویید و از هر‌گونه نرم‌کننده و ژل مو اجتناب کنید.

مرحله اول از کاشت موی fit به طراحی روند درمان اختصاص دارد و متخصص بررسی می‌کند که کدام نواحی از سر در اولویت قرار دارند. بهتر است بدانید که این برنامه‌ریزی امری حیاتی و حائز اهمیت است. چرا‌که در مواردی ممکن است بانک موی بیمار از تراکم پایینی برخوردار باشد و عدم اولویت‌دهی، می‌تواند به نتایج ناخوشایندی بیانجامد.

مرحله دوم برداشت واحد‌های فولیکولی است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، در این روش از جداسازی واحد‌های فولیکولی استفاده می‌شود. یعنی پانچ‌های کوچکی که معمولا 1 میلی‌متر قطر دارند و بین 1 تا 5 تار مو را شامل می‌شوند. به طور معمول این بخش‌ها (یعنی بانک مو) از پشت سر یا کناره‌های سر انتخاب می‌شوند. پس از جداسازی فولیکول‌ها از پوست، کارشناسان ارزیابی سلامت آنها می‌پردازند و در صورت تایید آماده کاشت می‌شوند.

برای کاشت گرافت‌ها در نواحی طاس نیز مجددا از پانچ‌های بسیار کوچکی (نزدیک به 1 میلی‌متر) استفاده می‌شود. بنابراین خبری از جای زخم و اسکار پس از عمل نخواهد بود. این پروسه بارها و بارها تکرار می‌شود تا در نهایت عمل پیوند مو به روش fit به اتمام برسد.

کاشت مو به روش fit چگونه انجام می شود؟

مزایای کاشت به روش FIT

معمولاً بسیاری از افراد نگران جای زخم و یا خونریزی بعد از کاشت مو هستند؛ در صورتی که fit یکی از انواع روش های کاشت مو است که با نقاط بسیار ریز و کوچکی سر‌و‌کار دارد که به سختی مشاهده خواهند شد و در نتیجه، خون‌ریزی و جای زخم به حداقل خود می‌رسد. بنابراین نیازی به بخیه نیست و علاوه بر این سرعت بهبودی در این شیوه کاشت بسیار سریع‌تر است.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FIT

مراقبت های بعد از کاشت مو نیز به اندازه خود پیوند مو حائز اهمیت است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هشدارها و توصیه‌های پزشک متخصص پوست و مو و تیم کاشت مو توجه کنید.

  • در صورت تجویز دارو (برای جلوگیری از عفونت) به طور منظم آنها را مصرف کنید.
  • 3 الی 4 روز بعد از کاشت مو با روش FIT از شستن سر و موها خودداری کنید.
  • پس از دوره مذکور جهت شستشو تا 2 ماه فقط از شوینده‌های ملایم و استاندارد استفاده کنید.
  • ماه اول بعد از کاشت از شانه و برس استفاده نکنید.
  • روزهای اولیه از ورزش‌های سنگین پرهیز کنید.

سوالات متداول

جمع‌بندی

کاشت مو با روش FIT تجربه‌ای متفاوت از سایر شیوه‌های پیوند مو ارائه می‌دهد. با برش‌های کوچکی که تقریبا به 1 میلی‌متر می‌رسند، عوارض کمتر و آثار غیر قابل مشهودی بر جای می‌گذارند و با سرعت بیشتری بهبود می‌یابند. به منظور کسب جزئیات دقیق‌تر در خصوص پیوند مو و همچنین هزینه‌های آن، می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *