امروزه بیشتر افراد از مشکلات ضعیفی، طاسی و کم پشتی موها رنج می‌برند؛ یکی از راه‌حل‌های خوب برای رفع این مشکل، کاشت مو است. برای انجام کاشت مو، باید افراد دارای ویژگی‌ها و شرایط مشخصی باشند؛ داشتن بانک موی قوی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه‌ها است. در این فرآیند از موهای بغل و پشت سر، مو برداشت می‌شود و پیوند می‌زنند.  درصورت نبود بانک موی قوی مخصوصاً برای آقایان، از موهای سایر نواحی بدن مانند ریش، سینه، شکم و.. استفاده می‌شود؛ به این شیوه، کاشت مو با روش BHT گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به توضیح جامع و کلی در ارتباط با روش کاشت موBHT بپردازیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

کاشت مو با موهای بدن (bht)

چه کسانی کاندید خوبی برای کاشت مو BHT هستند؟

زمانی که افراد دارای بانک موی قوی نباشند برای مثال(کاشت مو در خانم ها بدون نیاز به بانک مو)، چاره‌ای جز انجام کاشت مو به روش BHT  ندارند. در این روش باید از قسمت‌های حاوی موی سایر نواحی بدن گرافت برداشته شود‌. حال سوال بعدی این است؛ چه افرادی برای انجام کاشت مو با موهای بدن کاندید مناسب‌تری هستند؟ در ابتدا بهتر است بدانید که اگر به شکل گسترده به طاسی و ریزش موی شدید دچار هستید، کاشت مو با موهای بدن گزینه مناسبی برای شما نیست. در ادامه به افراد مناسب برای انجام این کار اشاره می‌شود:

  • یکی از دسته‌های مهم، افرادی هستند که به علت شیمی درمانی موهای سرشان از بین رفته است. (کاشت مو بعد از شیمی درمانی)
  • زمانی که فرد دارای موهای سینه و صورت پرپشت و ضخیم است.
  • فردی که در ناحیه سر دارای جای زخم باشد.
  • افرادی که بر اثر سوختگی موهای موجود در بانک موی خود را از دست داده‌اند.

در صورتی که شما هم به دلیل عدم امکان برداشت گرافت از بانک مو به دنبال انجام کاشت مو با موهای بدن هستید فرم زیر را پر کنید.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

موی کدام نواحی بدن برای کاشت مو مناسب است؟

بدن ما در نواحی مختلفی دارای موهای فراوان است؛ افرادی که قصد انجام کاشت مو به روش BHT یا کاشت مو با موهای بدن را دارند، گمان می‌کنند از تمامی فولیکول‌های موجود برای کاشت می‌توانند استفاده کنند؛ اما باید توجه کرد انتخاب ناحیه اهداکننده مو در بدن، به این سادگی‌ها نیست؛ در واقع می‌توان گفت که هر مویی در بدن را نمی‌توان برای کاشت مو استفاده کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نواحی برای برداشت‌ گرافت به روش BHT (Body Hair Transplant) اشاره خواهیم کرد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

کاشت مو با ریش

طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، موهای ریش بیشترین شباهت را با موهای ناحیه سر دارد پس، اولین گزینه برای برداشت گرافت و کاشت مو محسوب می‌شود‌. اگرچه، موهای ریش با موی سر دارای دو تفاوت اصلی هستند؛ اولین مورد در ارتباط با رشد آن‌ها است. با این وجود، بهترین و اولین انتخاب برای موهای اهداکننده در روش BHT، موهای ریش صورت است. این ناحیه به دلیل رشد سریع و شباهت به موی سر، بهترین گزینه محسوب می‌شود. اما اگر ریش فرد قدرت کافی را نداشته باشد، متخصص به سراغ برداشت گرافت از سایر قسمت‌ها می‌رود.

موی سر و ریش آقایان، تقریبا دارای اندازه یکسانی هستند اما، دارای سرعت متفاوتی در رشد هستند؛ معمولا سرعت رشد موی ریش‌ کمتر از موی سر است. از طرفی، ضخامت موی ریش نسبت به موی سر بیشتر است زیرا، فولیکول‌های آن تک تار مویی هستند و گرافت چند تاری در ناحیه ریش موجود نیست. جهت برداشت تار موها از ناحیه ریش، دکتر کاشت مو بیشتر موهای قسمت زیر چانه را برمی‌دارند زیرا، درصورت بروز زخم و کم پشتی ریش، در معرض دید نیست. همچنین، برداشتن مو از ناحیه گونه، باعث از بین رفتن یکدستی ساختار تارهای ریش می‌شود.

کاشت مو با موهای سینه

کاشت مو با موهای روی سینه برای انجام کاشت مو به روش BHT یکی از گزینه‌های مناسب برای آقایان است. ناحیه سینه دارای فولیکول‌های تک تار مویی است و از طرفی، ضخامت آن از موهای ریش کمتر است. دومین موضوع درباره‌ی موهای سینه، رشد کند آن نسبت به موهای سر و ریش است؛ درواقع مدت زمان زیادی موها در فاز استراحت باقی می‌مانند. البته در بیشتر موارد موهای سینه حالت فر داشته و تقریباً پنج یا شش سانتی‌متر بیشتر رشد نمی‌کنند. بنابراین از این موها برای ناحیه جلو یا وسط سر استفاده می‌کنند.

کاشت مو با موهای بازو و پاها

معمولا اکثر فولیکول‌هایی که از بدن برداشته می‌شوند، در نواحی وسط سر بجای ناحیه مرزی استفاده می‌شود. زمانی که بانک موی سر یا ریش‌ها قوی نباشد، ممکن است به سراغ نواحی مانند بازوها یا پاها بروند و گرافت‌های مورد نیاز را بردارند.

کاشت مو از موهای پا

کاشت مو از ناحیه تناسلی

در موارد محدودی، دکتر کاشت مو برای پیوند موی سر به دلیل عدم وجود بانک موی قوی، از موهای ناحیه تناسلی برای کاشت مو استفاده می‌کنند. استفاده از موهای این قسمت امکان‌پذیر است اما، به دلیل ضعیف بودن فولیکول‌های موی ناحیه شرمگاهی، توصیه نمی شود. تنها درصورتی که فرد به دلیل طاسی، تاثیر شیمی درمانی یا موارد دیگر، دارای بانک موی قوی نباشد ممکن است به سراغ این ناحیه بروند.

مراحل کاشت موی طبیعی به روش BHT

روش کاشت مو با موهای بدن برای افزایش تراکم موها کاربرد دارد، روش انجام این فرآیند تقریباً مشابه با روش FUE یعنی برداشتن مجزای فولیکول‌ها است. اما چگونگی مراحل انجام کاشت مو ‏BHT به صورت دقیق‌تر در ادامه آورده شده است.

عوارض و محدودیت های کاشت مو به روش BHT

کاشت مو با موهای بدن مانند سایر روش های کاشت مو با مزایا و معایبی همراه است؛ هرچند، مزیت‌های این روش آن‌قدر زیاد می‌باشد که معایب آن به چشم نمی‌آید. در ادامه برخی از مهم‌ترین محدودیت‌ها و معایب این فرآیند را باهم بررسی می‌کنیم. اولین مورد رشد کم موها در ماه‌های اولیه است. علت رشد کم، ناسازگاری موهای برداشته شده از سایر نواحی بدن با محل جدید می‌باشد. البته پس از مدتی موهای پیوند شده تقریباً با ناحیه جدید سازگار می‌شوند. نکته مهمی‌ که در این زمان حائز اهمیت است، دلسرد نشدن و عدم استفاده از انواع داروها بدون هماهنگی با پزشک جهت رشد سریع‌تر موها است.

تقریباً بعد از انجام کاشت مو، اسکارهای بسیار ظریفی در ناحیه اهداکننده و گیرنده به وجود می‌آید که نگران‌کننده نیست. معمولاً پس از ۲ تا ۴ هفته، موها شروع به ریزش می‌کنند؛ حتی تا یک سال بعد از کاشت ممکن است به طور کامل موها بریزند و سپس رشد کنند، این موضوع کاملاً طبیعی است. از دیگر عوارض این روش می‌توان به خارش، بی‌حسی، التهاب و قرمزی ناحیه‌های گیرنده و اهدا کننده اشاره کرد که معمولاً بعد از دو هفته برطرف می‌شود.

کاشت مو با موهای بدن به روش bht

تفاوت نتیجه کاشت مو با موی سر و موی بدن (درصد موفقیت)

جهت انجام کاشت مو تکنیک‌های زیادی وجود دارد؛ تکنیک‌ BHT باعث گسترش نواحی اهدا کننده جهت کشت مو در سرتاسر بدن می‌شود. روش BHT یکی از انواع روش‌های کاشت مو است که در درجه اول، زمان‌هایی استفاده می‌شود که ناحیه بانک موی سر برای اهدای مو مناسب نیست. در این زمان برای انجام کاشت مو می‌توان از نواحی مانند شکم، سینه و ریش جهت استخراج گرافت و پیوند به سر کمک گرفت.

تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد خیلی کم است، در واقع این دو روش کاملاً شبیه به هم هستند. تفاوت آنها در بانک مو است؛ البته موهایی که بر روی سطح بدن قرار دارند ممکن است به اندازه کافی کیفیت موهای سر را نداشته باشند. درواقع برای افزایش تراکم مو از آنها استفاده می‌کنند. از طرفی چرخه رشد موهایی که در نواحی بدن قرار دارند با موهای ناحیه سر تفاوت دارد پس، از نظر آناتومیک موهای سر با موهای سایر نواحی بدن دارای تفاوت است.

معمولًا افراد می‌خواهند که میزان گرافت بیشتری برداشته شود تا موهای طبیعی داشته باشند؛ انجام این کار امکان پذیر است اما، توصیه نمی‌شود زیرا باعث از بین رفتن زیبایی فرد می‌شود. از دیگر معایب این نوع از کاشت مو، درصد موفقیت آن می‌باشد. باتوجه به تحقیقات انجام شده، تنها ۷۰ درصد از افرادی که به این روش کاشت مو انجام داده‌اند نتیجه گرفته‌اند.

سوالات متداول

جمع بندی

یکی از روش‌های نوین کاشت مو که در برترین کلینیک استفاده می‌شود، تکنیک کاشت BHT است که شاهد تقاضای زیاد افراد برای استفاده از این روش هستیم. اما چطور ممکن است موهایی که در سایر قسمت‌های بدن وجود دارند بتوانند در سر به خوبی رشد کنند و اختلافی وجود نداشته باشد؟ در واقع پزشکان متخصص، با بررسی نواحی مختلف بدن مانند سینه، ریش، زیر بغل، پاها، بازوها و حتی ناحیه تناسلی، مشخص می‌کنند که کدام قسمت از بدن دارای بیشترین شباهت با موهای ناحیه سر است‌. سپس گرافت‌های مورد نظر را برداشت می‌کنند تا برای پیوند از آن استفاده کند. در صورتی که قصد کاشت مو به روش BHT یا همان کاشت مو با موهای بدن را دارید، می‌توانید به متخصصان و پزشکان ماهر کلینیک پروفسور نیلفروش زاده مراجعه کنید، تا کاشت مو با بهترین نتیجه را داشته باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *