استفاده از سلول‌های بنیادی در بسیاری از درمان‌های پزشکی در حال انجام است. کاشت مو هم از پیشرفت‌های علمی عقب نمانده و تحقیقات بسیار گسترده‌ای در زمینه کاشت مو با سلول بنیادی انجام شده‌ است. گرچه این نوع از پیوند مو هنوز در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد، اما اطلاع از جزییات آن چندان خالی از لطف نخواهد بود. اگر دوست دارید با فرایند این نوع از کاشت مو آشنا شوید، ادامه این مطلب مختص شماست!

نمونه کار واقعی کاشت مو پروفسور نیلفروش زاده
نمونه کار واقعی کاشت مو پروفسور نیلفروش زاده

سلول بنیادی و ارتباط آن به کاشت مو

سلول بنیادی می‌تواند برای ترمیم هر عضوی از بدن مورد استفاده قرار بگیرد. بدن هر شخصی به‌ صورت خودکار این سلول‌ها را برای ترمیم و بازسازی سلول‌های از دست رفته تولید می‌کند. در واقع این تئوری در آزمایشگاه‌های سراسر دنیا در حال بررسی است که چگونه می‌توان با استفاده از سلول بنیادی، فولیکول‌ موهای از بین رفته را تحریک کرد تا دوباره شروع به رشد کنند. خوشبختانه آزمایش‌های سلول بنیادی برای کاشت مو در فاز حیوانی نتیجه بخش بوده است اما دانشمندان زیادی در جهان از جمله دکتر نیلفروش زاده به عنوان چهره برتر پیوند موی خاورمیانه و بهترین دکتر کاشت مو در تلاش هستند تا بتوانند نتایج موفقیت‌آمیز این درمان را در فاز انسانی به سرانجام برسانند.

استفاده از سلول بنیادی در کاشت مو

فرآیند کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

در کاشت مو با سلول‌های بنیادی، این سلول‌ها از بافت چربی زیر پوست شخص بیرون کشیده می‌شوند. با ساکشن کردن مقداری چربی زیر پوست و انتخاب سلول‌های بنیادی درون آن دانشمندان به این موفقیت دست پیدا کردند که در محیط استریل آزمایشگاهی اقدام به تکثیر این سلول‌ها کنند. در ادامه با تزریق سلول‌های بنیادی به فولیکول‌های مو، بافت مو تحریک به رشد مجدد می‌شود و شما شاهد درمان طاسی خواهید بود. همچنین استفاده از این روش بر روی موهای نازک و ضعیف می‌تواند موجب تقویت و ضخیم شدن تارهای مو شود.

مزایا و برتری استفاده از سلول بنیادی در پیوند مو

زمانی که این روش از کاشت مو به مرحله اجرا در بیاید، مزایای زیادی به‌ همراه دارد. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است:

  • کم بودن زخم و خونریزی هم یکی دیگر از مزایای استفاده از سلول‌های بنیادی در کاشت مو به‌ حساب می‌آید. در این نوع پیوند فقط بافت کوچکی از پوست برای استخراج مقدار کمی چربی استفاده می‌شود.
  • کم بودن درد و التهاب هم از مزایای دیگر استفاده از این روش برای کاشت مو است. در‌صورتی که کاشت موی عادی می‌تواند همراه با درد و التهاب باشد.
  • درصد موفقیت بسیار بالا هم یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سلول بنیادی برای کاشت مو است.
  • در این روش موهای طبیعی فرد شروع به رشد می‌کنند و مویی از هیچ قسمت بدن برای پیوند برداشته نخواهد شد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

درصد موفقیت کاشت مو با سلول‌های بنیادی

زمانی که این نوع از پیوند مو به مرحله اجرای انسانی برسد، می‌تواند با درصد بسیار زیادی موفقیت‌آمیز باشد. هر فردی که از کاشت موی عادی نتیجه دلخواهی نگرفته است می‌تواند با کاشت مو به‌ وسیله سلول‌های بنیادی جوانی خود را دوباره به‌ دست‌ آورد.

چه افرادی کاندید کاشت مو با سلول بنیادی هستند؟

استفاده از سلول‌های بنیادی برای کاشت مو برای افرادی که موفقیتی در کاشت موی عادی کسب نکرده‌اند بسیار مفید است. افرادی که بانک موی ضعیفی دارند یا اینکه موهای خود را بر اثر بیماری به کلی از دست داده‌اند کاندید مناسبی برای کاشت مو عادی نخواهند بود. به همین دلیل عملی شدن کاشت مو با سلول بنیادی می‌تواند خبر خوبی برای این دسته از افراد باشد. قطعاً به‌ دلیل فرایند تخصصی و سخت آزمایشگاهی کاشت مو با سلول بنیادی، هزینه کاشت مو با این روش بسیار بیشتر از کاشت مو به روش عادی باشد ولی قطعاً رسیدن به ظاهری زیباتر ارزش آن را خواهد داشت. بنابراین این روش از کاشت مو برای افرادی که با محدودیت مالی مواجه هستند چندان مناسب نیست.

درمان آلوپسی با کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

متاسفانه افرادی که به بیماری آلوپسی (طاسی یا ریزش مو سکه‌ای) از نوع حاد دچار هستند نمی‌توانند نتیجه مطلوبی از کاشت مو به روش معمولی کسب کنند. پس کاشت مو با سلول‌های بنیادی می‌تواند زیبایی را به افراد دچار آلوپسی هدیه کند. در این روش با تحریک سلول‌های فولیکول، رشد تارهای مو مجدداً شروع می‌شود.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو با سلول بنیادی

خوشبختانه پس از کاشت مو با سلول بنیادی زخم بزرگی به‌ جای نخواهد ماند. بنابراین مراقبت‌های پزشکی پس از این پیوند به‌سادگی انجام‌ می‌شود. احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد داروهایی را برای کمک به فرایند سلول سازی مصرف کنید. همچنین با داشتن سبک زندگی سالم، خوردن مواد غذایی مفید و دوری از سیگار و الکل می‌توانید به رشد سلول‌های بنیادی خود پس از کاشت مو کمک کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

آیا کاشت مو با سلول بنیادی عوارضی دارد؟

به‌ صورت تئوری کاشت مو با سلول بنیادی نمی‌تواند عوارض خاصی به‌همراه داشته‌ باشد. اما درک این حقیقت ضروری است که این روش از کاشت مو هنوز در مرحله انسانی به اجرا در نیامده‌ است. به همین علت دانشمندان نمی‌توانند تاثیر و عوارض واقعی آن را محاسبه کنند. قطعاً در آینده‌ای نزدیک و پس از محقق شدن کاشت مو با سلول‌‎های بنیادی، عوارض احتمالی این پیوند هم اعلام خواهد شد.

هزینه کاشت مو با سلول بنیادی چقدر است؟

به‌ دلیل اینکه این جراحی هنوز به مرحله اجرای انسانی نرسیده‌ است، نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. اما همان طور که قبلا گفتیم، به‌دلیل هزینه‌بر بودن فرایند آزمایشگاهی تکثیر سلول‌های بنیادی و بقیه مراحل آن، کاشت مو به این روش قطعاً ارزان نخواهد بود. البته انجام هزینه بیشتر نسبت به کاشت مو عادی می‌تواند برای افرادی که شرایط کاشت مو را ندارند بسیار به صرفه باشد. چرا که با یکبار هزینه می‌توانند زیبایی خود را به صورت دائمی دوباره به‌ دست آورند.

جمع‌بندی

کاشت مو با سلول بنیادی یکی از روش‌های نوین و در حال مطالعه در سراسر جهان است. به‌ زودی این امکان فراهم می‌شود که کاشت مو با سلول بنیادی قابل دستیابی باشد. در این روش با تزریق سلول‌های بنیادی به‌ دست آمده از چربی پوست، سلول‌های فولیکول مو تحریک شده و تارهای موی جدید تولید می‌شود. استفاده از سلول بنیادی در کاشت مو برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند یا به هر علتی تمام موهای خود را از دست داده‌اند بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که دوست دارید از جدیدترین نتایج تحقیقات در رابطه با کاشت مو با سلول بنیادی اطلاعات پیدا کنید، می‌توانید با کلینیک دکتر نیلفروش زاده در ارتباط باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *