اگرچه امروزه، کاشت موی سر تبدیل به بهترین گزینه درمانی برای مردان و زنانی شده است که با ریزش مو یا نازک شدن موها دست و پنجه نرم می‌کنند، با این حال، سوالی که اغلب مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان کاشت مو در افراد با موهای سفید انجام داد یا خیر. جواب کوتاه به این سوال این است که موهای سفید را هم می‌توان دقیقاً مانند هر موی دیگری کاشت کرد، البته نکاتی هست که افراد با موی سفید باید در نظر داشته باشند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شرایط و اطلاعاتی را که باید در رابطه با کاشت مو در افراد با موهای سفید، در نظر گرفته شود را بررسی کنیم.

کاشت موی در افراد با موهای سفید

موهای خاکستری به اندازه موهای مشکی، سالم است!

تصور اکثر افراد این است که موی سفید نسبت به موی مشکی ضعیف‌تر است و به همین دلیل موی سفید برای کاشت مو مناسب نیست. اگر شما هم چنین تصوری دارید، کاملاً در اشتباه هستید! در حقیقت، سفید شدن موها به علت از دست دادن رنگدانه اتفاق می‌افتد و این موضوع به هیچ وجه بر توانایی فولیکول مو برای تولید موهای جدید تأثیر نمی‌گذارد.

اتفاقاً موهای خاکستری نسبت به موهای رنگدانه‌دار بافت‌ محکم‌تری دارند و ضخیم‌تر هستند. در نتیجه، موهای سفید با گرافت‌های کمتر، پوشش کامل‌تری می‌دهند و بخش‌های بیشتری از طاسی سر را می‌پوشانند. ابن نکته را در نظر داشته باشید که بهترین سن برای کاشت مو قبل از 40 سالگی است.

چه چیزی باعث خاکستری و جو گندمی شدن مو می‌شود؟

با افزایش سن، مو رنگدانه خود را از دست می‌دهد و در نهایت با از بین رفتن رنگدانه‌ها، موها کاملاً سفید می‌شوند. رنگدانه‌ها یا ( ملانین‌ها) توسط سلول‌هایی به نام ملانوسیت در فولیکول مو تولید می‌شوند. به مرور زمان، ملانوسیت‌ها ملانین کمتری تولید می‌کنند و مو سفید می‌شود. اکثر افراد بین 40 تا 50 سالگی روند سفید شدن موها را تجربه می‌کنند، با این حال ژنتیک هم نقش مهمی در سفید شدن موها دارد. به طوری که در بعضی از افراد ممکن است موها از سنین 20 تا 30 سالگی شروع به سفید شدن ‌کند.

راه‌حل کاشت مو برای افرادی با موی سفید چیست؟

روش کاشت موهای سفید

تضاد بین رنگ مو و پوست افرد نقش مهمی در دقت جداسازی و کاشت فولیکول مو دارد، چون زمانی که تضاد بین پوست و رنگ مو کم باشد، خطر آسیب به پیاز مو در حین برداشت گرافت‌ها، افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل افرادی که موهای سفید دارند، باید از تکنیک «رنگ کردن مو قبل از عمل» استفاده کنند.

در این روش کاشت مو، موهای ناحیه اهداکننده یک روز قبل از عمل به رنگ تیره‌تر، معمولاً قهوه‌ای تیره یا سیاه، رنگ می‌شوند. این تضاد رنگ، احتمال به وجود آمدن خطا را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود برداشت فولیکول‌های مو بدون مشکل انجام شود. پس از رنگ کردن موهای ناحیه اهداکننده، محل رنگ شده دو بار با صابون جامد شسته می‌شود تا رنگ اضافی روی موها باقی نماند.

البته رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو قوانین و نکات مخصوصی دارد که حتماً باید رعایت شود.

استفاده از موهای سفید یا مشکی برای کاشت مو

هم موهای سفید و هم موهای سیاه را می‌توان با موفقیت کاشت کرد و انتخاب رنگ مو برای کاشت اغلب به ترجیحات و اهداف زیبایی شناختی بیمار بستگی دارد. استخراج واحد فولیکولی (FUE) بهترین روش کاشت مو در افراد با موهای سفید است، چون در این صورت دیگر نگرانی درباره عدم تطابق رنگ موی کاشته شده با باقی موهای سر وجود ندارد.

در روش FUE، فولیکول‌های مو یا واحدهای فولیکولی (FU) به طور مستقیم و تک تک از ناحیه اهداکننده، معمولاً پشت و کناره‌های پوست سر، برداشت می‌شوند. این کار با استفاده از یک ابزار پانچ مخصوص انجام می‌شود که با کمک آن برش‌های کوچکی در اطراف هر FU ایجاد می‌شود و امکان استخراج دقیق فولیکول مو بدون آسیب رساندن به بافت اطراف فراهم را می‌کند. بعد از آن، FUهای برداشت شده به ناحیه دریافت‌کننده منتقل و کاشته می‌شوند.

در افرادی که موهای خاکستری دارند، می‌توان برای تطابق رنگ مو، فولیکول‌ها را از مناطقی که سفید شده‌اند، مانند پشت گوش، برداشت تا تضاد رنگ زیادی به وجود نیاید. پروفسور نیلفروش زاده به دلیل طبع هنرمندای خود و تلفیق آن با علم، بهترین روش کاشت مو را به این افراد پیشنهاد می‌دهد تا زیبایی وجذابیت چهره دوچندان گردد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

رنگ موها بعد از کاشت چگونه خواهد بود؟

فولیکول‌های موی اهداکننده ویژگی‌های خود از جمله رنگ را حفظ می‌کنند. البته در نهایت با گذشت زمان، موهای کاشته شده هم سفید می‌شوند.

پیوند مو برای بیماران مسن با موهای خاکستری چگونه است؟

برخلاف تصور عموم، سن فرد مانع از انجام عمل کاشت مو نمی‌شود. در افراد مسن درست همانند افراد جوان باید موارد زیر بررسی شود:

  • علت اصلی ریزش مو
  • سلامت جسمانی و سابقه پزشکی
  • وضعیت پوست سر
  • الگوی ریزش مو
  • انتظارات واقع‌بینانه برای نتیجه گرفتن از عمل پیوند مو

نکات مهم کاشت مو در افراد با موهای سفید

بهترین متخصص کاشت مو ایران را برای دستیابی به نتیجه بهتر انتخاب کنید: از آنجایی‌که کاشت موهای سفید نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد، بهتر است جراحی را انتخاب کنید که سابقه طولانی در کاشت مو دارد و از جدیدترین تکنیک‌ها استفاده می‌کند.

✔نگرانی‌های خود را با پزشک در میان بگذارید و انتظارات خود را بیان کنید: ارتباط صادقانه بین بیمار و جراح برای دستیابی به بهترین نتیجه، اهمیت بالایی دارد. پزشک متخصص با توجه به وضعیت و شرایط شما، بهترین راه‌حل را ارائه خواهد داد.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو در افراد با موهای سفید

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

سوالات متداول کاشت مو در افراد با موی سفید

نتیجه‌گیری

در کاشت مو، فولیکول های مو از یک ناحیه اهدا کننده (معمولاً پشت سر) برداشته می شوند و در ناحیه طاسی کاشته می شوند. این فولیکول ها حاوی سلول های ملانوسیت هستند که ملانین تولید می کنند. ملانین رنگدانه ای است که موها را سیاه یا قهوه ای می کند. در افراد با موهای سفید، فولیکول های مو هنوز حاوی سلول های ملانوسیت هستند، اما این سلول ها دیگر ملانین تولید نمی کنند. بنابراین، موهای کاشته شده در این افراد نیز سفید خواهند بود. برخی از روش های کاشت مو وجود دارند که می توانند نتایج طبیعی تری برای این افراد ایجاد کنند. به عنوان مثال، در روش کاشت مو FUE، فولیکول های مو به صورت تکی برداشته می شوند. این روش به پزشک اجازه می دهد تا فولیکول های مو را با دقت بیشتری در ناحیه طاسی قرار دهد بنابراین مناسب ترین روش کاشت مو درافراد با موهای سفید به انتخاب پزشک متخصص انجام می‌شود.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *