ممکن است قبل یا بعد از انجام کاشت مو، قصد داشته باشید که موهای خود را طبق روال گذشته رنگ کنید. در هرحال برای رنگ کردن موهای کاشت شده یا رنگ مو قبل از کاشت، نکات مراقبتی خاصی وجود دارد که برای دریافت نتایج مطلوب باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید. رعایت این نکات اساسی و اصولی باعث می‌شود تا ریشه موهای جدید از آسیب به دور مانده و نتیجه عمل کاشت مو مطلوب باشد.

اگر شما نیز از داوطلبان عمل کاشت مو هستید و برایتان این سوال پیش آمده که آیا رنگ کردن مو قبل از کاشت ایرادی ندارد و با عمل کاشت تداخل نمی‌کند؟ و یا بالعکس رنگ کردن مو بعد از کاشت مو بلااشکال است یا خیر؟ و چه زمانی بعد از کاشت مجاز هستید که اقدام به رنگ کردن موها کنید؟ آیا از رنگ‌های روتین و دکلره باز هم می‌توانید استفاده کنید یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما راجع به رنگ کردن مو قبل و بعد از کاشت مو پاسخ دهیم.

رنگ کردن موهای کاشته شده

رنگ کردن مو قبل از عمل کاشت مو

اگر قصد کاشت مو دارید و در ضمن می‌خواهید موهای خود را قبل از عمل کاشت مو، رنگ کنید، توصیه می‌شود که بهتر است حداقل تا یک ماه قبل از کاشت مو جدا از رنگ کردن موها خوداری کنید و ترجیح آن است که از رنگ کردن موها قبل از کاشت مو حتی تا فاصله زمانی بیشتر از یکماه هم اگر برای شما مقدور باشد، صرفه نظر کنید. البته اگر موهای سفید زیادی دارید، می‌توانید با راهنمایی و مشاوره تیم پزشکی خود در زمان مناسب قبل از جراحی کاشت، موهای خود را رنگ کنید.

مهم‌ترین دلیل برای این توصیه آن است که انواع رنگ مو، پوست سر و فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند. بنابراین رنگ کردن مو قبل از کاشت مو، مطلوب نبوده و ایده‌ال به نظر نمی‌رسد.

اما اگر به هر شکل لازم باشد که قبل از کاشت، حتماً موهایتان را رنگ کنید (برای کاشت مو در افراد با موهای سفید)، با رعایت فاصله زمانی که توسط متخصص به شما توصیه می‌شود (حتی چند روز قبل از عمل کاشت مو)، می‌توانید از رنگ‌های ارگانیک و فاقد پراکسید استفاده کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

زمان مناسب رنگ کردن مو بعد از کاشت

همان طور که می‌دانید عمل کاشت مو نیز مانند بسیاری از عمل‌های زیبایی و درمانی، احتیاج به دوره‌ای نقاهت و مراقبت دارد تا کاملا به صورت و شکل طبیعی و سلامت خود برسد. پس از کاشت مو باید زمان مناسبی به آن وقت داد تا پوست سر و پیوند‌ها التیام یافته و به سطح بهبودی ایمن و دلخواهی برسند. پس از گذشت این مدت زمان می‌توانید بر روی موهای خود از رنگ‌های توصیه شده، استفاده کنید.

به طور میانگین فاصله زمانی برای بهبود پوست سر و پیوندها و رسیدن به شرایطی که آنها را آماده تماس با مواد و رنگ مو می‌کند، زمانی بیش‌ از سه ماه می‌باشد. اما زمان نرمال برای آغاز رنگ کردن موها با خیالی آسوده و اطمینان خاطر، زمانی است که موهای کاشته شده مجدداً شروع به رشد کرده باشند.

در نظر داشته باشید که سرعت ترمیم و واکنش پوست در هر انسانی با دیگری متفاوت است. پس لازم است قبل از اینکار حتماً با دکتر کاشت مو، مشاوره‌ای داشته باشید و از زمان مناسب رنگ کردن موهای خود اطمینان حاصل کنید.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

عوارض و خطرات رنگ کردن زود هنگام بعد از کاشت مو

در ماه‌های اول پس از کاشت مو، تار موها بصورت کرکی و نازک بوده و در این مرحله‌ بسیار آسیب‌پذیر هستند. اگر در این مدت و به صورت زود هنگام اقدام به رنگ کردن موها کنید، این موهای کرکی آسیب دیده و به احتمال زیاد می‌سوزند و از بین می‌روند. با از بین رفتن موهای‌کرکی، فولیکول‌های پیوند شده نیز ضعیف شده و نتیجه ای که از کاشت مو به دست می‌آید آن چیزی نخواهد بود که انتظار می‌رفت.

رنگ کردن موهای کاشته شده در خانه

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند که موهای خود را در خانه رنگ کنند؛ اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید و از طرفی هم جزء خانم‌هایی هستید که کاشت مو انجام داده‌اید (کاشت مو زنان) توصیه می شود، تا مدتی از این کار پرهیز کنید. بهترین حالت این است که رنگ‌هایی با ترکیبات توصیه شده توسط پزشک، تهیه کرده و در سالنی با نیروهای حرفه‌ای این کار را انجام دهید.

رنگ موی مناسب بعد از کاشت مو

همانطور که تاکید شد تا زمان تثبیت جایگاه فولیکول‌های مو و شروع دوره رشد موهای کاشته شده، باید صبر کرد تا بتوان موها را رنگ کرد. بعد از گذشت این مدت زمان و دریافت مجوز از دکتر کاشت مو برای شروع فرآیند رنگ کردن مو حتماً به نوع رنگ موی انتخابی توجه کنید.

استفاده از حنا بعد از کاشت مو

حنا یک رنگ گیاهی با خواص و فواید قابل توجه برای موی سر است. از جمله خواص حنا می‌توان به خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری بودن حنا اشاره کرد. همچنین حنا یک ماده موثر در التیام اگزمای پوستی است و می‌تواند در التیام خارش‌، قرمزی و التهاب پوست سر بسیار موثر باشد. حنا یک تقویت کننده گیاهی برای تقویت موها نیز محسوب می‌شود. اما با تمام این اوصاف تا پایان یک ماه اول بعد از کاشت مو از گذاشتن حنا روی سر خود خودداری کنید تا یک ماه نقاهت پیوندها به پایان برسد. سپس می‌توانید از حنا استفاده کنید. (البته توصیه می‌شود پیش از حنا گذاشتن حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید.)

حنا گذاشتن سر بعد از کاشت مو

استفاده از رنگ شیمیایی یا گیاهی بعد از کاشت مو

در رابطه با اینکه میان رنگ‌های شیمیایی و گیاهی کدام گزینه برای رنگ کردن موها بعد از کاشت مو مناسب است، باید گفت که رنگ‌های گیاهی نسبتا امن‌تر هستند و استفاده از ‌آنها احتمال بروز تحریک و آسیب را کاهش می‌دهد. البته این در صورتی است که سابقا از آن استفاده کرده باشید و در گذشته هیچ حساسیتی را نسبت به آن تجربه نکرده باشید.

دکلره بعد از کاشت مو

اگر سوال شما این است که آیا بعد از کاشت مو می‌توان از دکلره برای روشن کردن رنگ موها استفاده کرد یا خیر؟ بعد از گذشت 6 ماه تا یک سال بعد از کاشت مو به شرط تایید پزشک، مجاز به استفاده از مواد دکلره برای رنگ کردن موهای خود هستید. مواد دکلره یکی از قوی‌‌ترین مواد آرایشی برای تماس با پوست و موی انسان است. به همین علت بهتر است که برای زمان درست انجام آن حتما با پزشک خود مشاوره داشته باشید تا پوست سر و فولیکول‌های مو از آسیب محفوظ بمانند.

دکلره کردن مو بعد از کاشت مو

کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو

کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو نیز احتیاج به رعایت فاصله زمانی خاصی دارد. شما می‌توانید بعد از گذشت 2 تا 4 هفته از کاشت که فولیکول‌ها تقریباً در جای خود تثبیت می‌شوند، موهای خود را کوتاه کنید. بهتر است این کار توسط آرایشگری انجام شود که تجربه کوتاه کردن موی پیوند شده را داشته و با حساسیت‌های آن بیشتر آشنا باشد. قبل از این زمان فولیکول‌های پیوندی بسیار حساس بوده و احتمال آسیب بسیار بالا است. همچنین در مورد زمان مناسب برای حالت دادن موها باید گفت، بعد از مرحله شروع رشد موهای کاشت شده می‌توانید حالت دادن به آنها را بدون نگرانی شروع کنید.

سوالات متداول

جمع بندی

در نهایت لازم به ذکر است که مراقبتی شما بعد از کاشت مو انجام می‌دهید، در بدست آوردن نتیجه مطلوب بسیار مهم و تعیین کننده است. چنانچه بعد از کاشت مو و بدون توجه به فاصله زمانی توصیه شده موهای خود را رنگ نمایید به احتمال زیاد به پوست سر و فولیکول‌ موهای کاشت شده آسیب جدی خواهید زد. در نتیجه بهتر است که برای رنگ کردن موهای کاشته شده تا زمانی که موها شروع به رشد کنند صبر کنید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *