موهای بلند، پرپشت و درخشان همواره یکی از نمادهای زیبایی و جذابیت زنان بوده است. اما متأسفانه، ریزش مو یکی از مشکلات شایع در خانم‌ها است که می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و اعتماد به نفس آنها داشته باشد. کاشت مو یکی از روش های موثر برای درمان موهای ریخته در خانم‌ها است. این روش با برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده و کاشت آن‌ها در ناحیه گیرنده، باعث رشد مجدد موها می شود. کاشت مو خانم ها با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انتخاب روش مناسب، بسته به عوامل مختلفی مانند میزان ریزش مو، ناحیه مورد نظر برای کاشت و وضعیت سلامتی فرد، تعیین می‌شود.

در این مقاله از سایت پروفسور نیلفروش زاده به موضوع کاشت مو در بانوان و روش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

جراحی کاشت مو در خانم ها

کاشت مو برای زنان

بدیهی است که موی سریکی از فاکتورهای زیبایی در زنان است. به همین دلیل خانم‌ها به ویژه بانوان جوان به موهای خود بسیار اهمیت می‏‌دهند. با پیشرفت علم، امروزه خانم‌‎هایی که از موهای کم پشت خود رنج می‎برند نیز می‌‎توانند مشکل بی‌‏مویی یا کم مویی را سریعاً رفع کنند. کاشت مو در خانم ها یکی از روش‌‎های نوین است که افراد زیادی از آن استقبال کرده‌اند. برخی از نکات مرتبط با ریزش مو و درمان آن با کاشت مو در زنان عبارتند از:

  • ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی، بارداری یا افزایش سن بسیار شایع است؛ لازم است در ابتدا علت ریزش مشخص و درمان شود.
  • به لحاظ اندازه‌های مختلف سر زنانه و مردانه، روش کاشت در زنان متفاوت است.
  • زمان بهبود پس از کاشت مو در زنان کمی بیشتر است.
  • هزینه کاشت مو در زنان ممکن است کمی بیشتر از مردان باشد.

الگوی ریزش موی خانم‌ها

یکی از نکاتی که درباره کاشت مو برای زنان مطرح می‌شود الگوی ریزش موی خانم‌هاست. الگوی ریزش موی خانم‌ها به طاسی مردانه بسیار شبیه است. فرق این الگو با الگوی ریزش موی آقایان آن است که از دست رفتن موی زنان به نحو دیگری رخ می‌دهد.

ریشه الگوی ریزش مو در بانوان معمولاً دلایل هورمونی و ارثی دارد. زمانی که این الگو شروع می‌شود سرعت رشد مو در بیمار کاهش پیدا می‌کند. اندازه پیاز مو نسبت به قبل کوچکتر شده و موهای جدید برای آن که قادر به رشد باشند به زمان طولانی‌تری احتیاج خواهند داشت. به همین خاطر موهای جدیدی که در سر رشد می‌کنند ضخامت کمتری دارند و فرد با مشکل کم‌پشتی مو مواجه می‌شود.

در چنین وضعیتی شاهد شکننده شدن موها خواهیم بود. ریزش موها در بانوان از محل رویش آنها شروع شده و خود را در تمام قسمت‌های سر نشان می‌دهد. زنانی که با مشکل ریزش مو مواجهند به طور کامل طاس نمی‌شوند ولی موی سر آنها به میزان قابل توجهی نازک، کم‌پشت و کم تراکم می‌شود.

کاشت مو زنان برای درمان کم پشتی و ریزش مو

مزایای کاشت مو برای زنان

کاشت مو خانم ‌‌ها فواید مختلفی را برای آنها به همراه دارد. این روش ظاهر بانوان را بهبود می‌دهد و باعث افزایش اعتماد به‌ نفس آنها می‌شود. کاشت مو یک راهکار درمانی دائمی برای مقابله با ریزش مو است و نسبت به تکنیک‌های دیگر نیاز به مراقبت کمتری دارد. خانم‌ها به کمک این روش از ظاهر کاملا طبیعی برخوردار می‌شوند.

کدام خانم ها کاندیدای کاشت مو هستند؟

کاشت مو در خانم هایی که دارای شرایط زیر هستند، می تواند موثر باشد:

  • ریزش موی ارثی یا ناشی از عوامل دیگر
  • سن بالای ۱۸ سال
  • ریزش مو به دلیل سوختگی و یا بیماری پس از تایید و مشاوره با پروفسور نیلفروش زاده
  • خانم‌های دچار کم پشتی مو در ناحیه شقیقه (کاشت موی شقیقه برای خانم ها)

برخی از نمونه‌‌های کاشت مو و کاشت ابرو در کلنیک دکتر نیلفروش زاده

روش‌های مختلف کاشت مو در خانم ها

خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای کاشت مو خانم ها وجود دارد. انتخاب روش مناسب، بسته به عوامل مختلفی مانند میزان ریزش مو، ناحیه مورد نظر برای کاشت و وضعیت سلامتی فرد، تعیین می شود. روش‌های مختلف کاشت مو برای زنان عبارتند از:

کاشت مو با سلول‌های بنیادی، یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده برای کاشت مو در زنان است که هم اکنون در فاز آزمایشگاهی می‌باشد و دکتر نیلفروش زاده و تیم متخصص ایشان در حال تحقیق و بررسی در این زمینه می‌باشند. در این روش:

  • بافت حاوی سلول‌های بنیادی پوستی از بدن اهداکننده جدا می‌شود.
  • این بافت به صورت اینکتور در محل کاشت قرار می‌گیرد.
  • سلول‌ها باعث تحریک رشد مو و تراکم بیشتر می‌شوند.
  • نتیجه آن مانند کاشت مو طبیعی است اما تراکم بیشتر است.
  • التیام و بهبود سریع‌تری از روش‌های سنتی دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان با کلینیک کاشت موی دکتر نیلفروش زاده فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

تفاوت کاشت مو در زنان و مردان

کاشت مو خانم ‌‌ها و آقایان از جهات گوناگون با هم فرق می‌کند. در زیر به برخی از تفاوت‌های موجود بین کاشت موی زنان و مردان اشاره می‌شود:

تفاوت خط رویش موی زنانه و مردانه

کاشت مو در پیشانی از جمله اقداماتی است که برای کاشت موی زنان و مردان انجام می‌شود. ممکن است روش‌های کاشت مو در این قسمت از سر برای خانم‌ها و آقایان به یک شکل نباشد. برای مثال خط موی پیشانی خانم‌ها در اکثر موارد طبیعی‌تر و بالاتر است اما در آقایان پایین‌تر می‌باشد. توجه به این نکته توسط دکتر کاشت مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند در طبیعی جلوه کردن موها بعد از کاشت مو بسیار موثر باشد.

اهمیت خط رویش مو در کاشت موی خانم ها

عوارض کاشت مو در زنان

عوارض احتمالی کاشت مو در خانم ها عبارتند از:

1️⃣خونریزی یا آبسه در محل کاشت: معمولاً خفیف و قابل درمان است.

2️⃣عفونت: بسیار کم اتفاق می‌افتد و با آنتی‌بیوتیک قابل کنترل است.

3️⃣بروز التهاب: با استفاده از داروهای مسکن قابل درمان است.

4️⃣حساسیت در محل کاشت: معمولاً خفیف و موقتی.

5️⃣ریزش موهای کاشته شده: به دلیل شوکی که به فولیکول موهای پیوند شده وارد می‌شود، به صورت موقتی ریخته و سپس مجدداً رشد می‌کنند.

6️⃣افسردگی یا سردرد: عوارض جانبی جراحی بوده که موقت است.

کاشت مو در خانم ها روشی موثر برای درمان ریزش مو و بازگشت زیبایی و اعتماد به نفس است. با این حال، قبل از تصمیم گیری برای انجام این روش، لازم است با مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما تعیین شود.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

زمان مناسب برای کاشت مو خانم ها

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد زمان مناسب کاشت مو در خانم ها این است که این عمل باید پس از پایان فاز ریزش مو انجام شود. معمولاً در زنان ریزش مو در سنین 25 تا 30 سالگی مشاهده می‌شود. پس از این سن بدن به تعادل می‌رسد و موها دیگر دچار ریزش شدید نمی‌شوند. بنابراین بهترین زمان برای کاشت مو در زنان، پس از اتمام ریزش مو و حدود سن 30 سالگی است تا نتیجه ماندگارتر باشد.

مراحل کاشت مو برای زنان

در ابتدا پزشک به صحبت با مراجعه‌کننده و بررسی سوابق پزشکی او می‌پردازد. در این مرحله اطلاعات مفیدی درباره کاشت مو و روش‌های مختلف آن در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. سپس در جلسه انجام کاشت مو، با بیحسی موضعی شرایط برای شروع کاشت مو خانم ها فراهم می‌شود. در طول مدت زمان انجام عمل کاشت مو فولیکول‌های مورد نیاز از ناحیه بانک مو برداشته شده و با توجه به روش مورد استفاده برای کاشت مو آماده سازی می‌شود. در نهایت این فولیکول‌های مو در ناحیه گیرنده سر قرا داده می‌شود.

مراحل کاشت مو برای خانم ها

هزینه کاشت مو برای زنان

هزینه کاشت مو برای زنان عدد ثابتی نیست و کاملاً متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور متوسط هزینه کاشت مو با روش FUT هزینه‌ای کمی کمتر از FUE است اما باز هم بستگی به عوامل مختلفی دارد. طبیعتاً روش‌های پیچیده‌تر مانند کاشت مو با سلول های بنیادی هزینه‌ی بیشتری دارند. البته همانطور که گفته شد، هنوز این روش در فاز آزمایشگاهی است. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که عواملی مانند تعداد موهای کاشته شده، مهارت و تخصص پزشک و کلینیک کاشت مو تأثیر زیادی روی قیمت دارند.

 کاشت مو زنان

مراقبت های بعد از کاشت مو در خانم ها

برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو در زنان (مقاله جامع مراقبت های بعد کاشت مو) که باید حتما به آنها توجه شود، عبارتند از:

  • استفاده از کلاه مخصوص برای محافظت از محل عمل.
  • جلوگیری از گیر کردن مو به جایی در ۱۰ روز اول.
  • دوش گرفتن با آب ملایم و استفاده از شامپوهای فاقد آمونیاک.
  • ماساژ ندادن محل کاشت به مدت ۲ هفته.
  • عدم قرار گرفتن مستقیم در معرض نور آفتاب.
  • مصرف ویتامین و مکمل‌های توصیه شده توسط پزشک.
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین تا التیام کامل.

مشاوره با پزشک متخصص کاشت مو برای زنان

مشاوره با متخصص پیش از کاشت مو در خانم ها امری ضروری است. این مشاوره باعث می‌شود که پزشک بتواند وضعیت موها را بررسی کند و روش مناسب کاشت از نظر بافت، سن و شرایط بیمار را تعیین نماید. لازم به ذکر است که برای کاشت مو باید مشکلات پزشکی مانند آلرژی یا بیماری‌های زمینه‌ای مدنظر قرار گیرند. از همین رو بهترین متخصص کاشت مو در تهران می‌‏تواند شما را به خوبی راهنمایی نماید.

دکتر نیلفروش زاده و تیم متخصص ایشان در کلینیک جردن در جلسات مشاوره تعداد، تراکم و نوع روش کاشت مو را براساس نیاز بیمار تعیین می‌کنند. همچنین توصیه‌های لازم برای قبل، حین و بعد ازکاشت مو داده می‌شود تا بیمار بتواند سریع‎تر بهبودی کامل به دست بیاورد.

سوالات متداول

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می‎‌‌توان دریافت که کاشت مو زنان یک عمل جراحی کم‌ ریسک است که دوره نقاهت کوتاهی هم دارد. بسیار مهم است که برای کاشت مو حتماً به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا از تکنولوژی‌های روز برای کاشت استفاده نمایند. روش‌های نوین هر چند هزینه بیشتری دارند اما دوره نقاهت و عوارض کمتری دارند وسریع‌‎تر می‌‎توان نتیجه کاشت را مشاهده نمود.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *