یکی از قسمت‌های سر که معمولاً درگیر ریزش مو می‌شود، ناحیه شقیقه است. شقیقه‌ ناحیه‌ای در دو طرف سر است که بخشی از پیشانی و بالای گوش‌ها را دربرمی‌گیرد. ریزش مو در ناحیه شقیقه، در واقع طاسی با الگوی مردانه است که به آن آلوپسی آندروژنتیک هم می‌گویند. موهای ناحیه شقیقه باعث جذابیت بیشتر می‌شود و فرد را جوان‌تر نشان می‌دهد. به همین دلیل، امروزه افراد زیادی که در این نواحی دچار ریزش شده‌اند، به دنبال ترمیم خط رویش موی خود هستند. در ادامه این مطلب، به بررسی عوامل ریزش موی شقیقه، راه‌کارهای درمان آن و کاشت مو شقیقه در زنان و مردان می‌پردازیم.

کاشت مو ناحیه شقیقه و بغل پیشانی

چه کسانی کاندید مناسب کاشت موی شقیقه نیستند؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که تعیین می‌کند مناسب کاشت مو هستید یا خیر. در جلسه مشاوره، دکتر کاشت مو وضعیت شما را ارزیابی می‌کند و با توجه به موارد زیر، راه‌حل نهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

  • میزان بانک مو برای کاشت؛
  • نوع ریزش (اینکه علت ریزش مو کنترل شده است یا همچنان امکان پیش‌روی طاسی وجود دارد)؛
  • سن فرد (توصیه می‌شود افراد زیر ۲۵ سال برای کاشت مو اقدام نکنند، چون ممکن است خط مو در سال‌های بعد، مجدد تغییر کند).

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت موی شقیقه هستند؟

اگر موهای ناحیه شقیقه را از دست داده‌اید یا موهای این قسمت کم تراکم شده‌اند، می‌توانید برای عمل کاشت مو شقیقه اقدام کنید. در برخی موارد و در صورتی که هنوز موهای زیادی از دست نداده باشید و به تشخیص جراح متخصص به شما توصیه می‌شود که پیش از اقدام برای کاشت مو شقیقه، درمان‌های غیرجراحی مانند فیناستراید، ماینوکسیدیل یا پی آر پی مو را امتحان کنید.

کاشت موی شقیقه بانوان

تعداد زیادی از زنان برای کاشت مو در شقیقه و اصلاح خط رویش مو، کاشت انجام می‌دهند. ریزش مو در ناحیه شقیقه برای زنان، می‌تواند ناشی از ژنتیک، بارداری، مشکلات هورمونی، دارو و مدل مو نامناسب باشد. کاشت مو جلوی سر خانم ها مشابه مردان است و با توجه به دلیل ریزش و وسعت آن، جراح کاشت مو برای خانم‌ها را انجام می‌دهد. فقط دقت داشته باشید، در صورتی که علت ریزش مو مواردی از جمله اختلالات هورمونی و یا بیماری باشد، در ابتدا باید عبت این عارضه درمان شود؛ در غیر اینصورت حتی بعد از کاشت مو نیز همچنان ریزش مو ادامه خواهد داشت.

مزایای کاشت موی شقیقه

  • ترمیم و افزایش تراکم مو در شقیقه‌ها؛
  • دستیابی به ظاهر جوان‌تر؛
  • کسب نتیجه مطلوب و طبیعی؛
  • راه‌حلی دائمی؛
  • افزایش اعتماد به نفس.
کاشت مو شقیقه برای خانم ها و آقایان

قبل از کاشت مو شقیقه (نکات مهم)

  • الگوی ریزش مو: اگر ریزش مو بسیار شدید بوده و عللی داشته باشد که نیاز به درمان درند، کاشت موی شقیقه پیشنهاد نمی‌شود.
  • سلامت بدنی: فرد نباید بیماری زمینه‌ای خاصی داشته باشد.
  • انتظارات از کاشت مو: انتظارات باید منطقی و واقع‌بینانه باشد.
  • مراقبت‌های قبل و بعد: رعایت نکات مهم قبل کاشت مو و یا مراقبت های بعد از کاشت مو می‌تواند نتیجه کاشت مو را ماندگار و از ریزش موها در آینده جلوگیری کند.

در صورتی که پیش از اقدام برای کاشت موی شقیقه نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان کلینیک کاشت مو دکتر نیلفروش زاده در اسرع وقت مشاوره تخصصی به شما ارائه کنند.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

انواع کاشت مو برای شقیقه‌ها

هدف از کاشت موی شقیقه، بازگرداندن تراکم و اصلاح خط رویش مو است. برای کاشت مو در شقیقه، پیوند فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت سر) به ناحیه گیرنده (شقیقه‌ها) منتقل می‌شوند. دو تکنیک اصلی برای کاشت موی شقیقه، کاشت موی نواری (FUT) و انتقال واحدهای فولیکولی (FUE) است.

  • کاشت موی نواری (FUT): در روش FUT، نواری از پشت سر برداشته می‌شود و به واحدهای فولیکولی منفرد (گرافت) حاوی یک تا چهار فولیکول مو تقسیم می‌شود. سپس این گرافت‌ها در ناحیه شقیقه کاشته می‌شوند. در این روش، یک اسکار خطی در محل اهداکننده باقی می‌ماند.
  • انتقال واحدهای فولیکولی (FUE): FUE فرآیند استخراج فولیکول‌ها به طور تک تک از ناحیه اهداکننده با استفاده از یک ابزار مخصوص است. در این روش، هیچ جای زخم خطی باقی نمی‌ماند، اما جراح باید مهارت بالایی داشته باشد. می‌توان گفت بهترین روش کاشت مو شقیقه، روش FUE است.

نحوه کاشت موی سر در شقیقه

فرآیند کاشت موی شقیقه چه برای خانم‌ها یا آقایان معمولاً شامل مراحل زیر می‌شود:

  • مشاوره: جراح الگوی ریزش موی شما را ارزیابی می‌کند، انتظارات شما را می‌شنود و بهترین روش کاشت مو را با جزئیات به شما توضیح می‌دهد.
  • آماده سازی قبل از عمل: ممکن است لازم باشد مصرف برخی از داروها را قطع کنید. همچنین چند هفته قبل از عمل باید از مصرف سیگار و الکل دوری کنید.
  • بیهوشی: در جراحی کاشت مو، از بی‌حسی استفاده می‌شود.
  • برداشت پیوند: برای برداشتن واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده از روش FUT یا FUE استفاده می‌شود. فولیکول‌های موی برداشته شده، مرتب و آماده پیوند می‌شوند.
  • آماده‌سازی محل کاشت: برش‌های کوچکی در محل گیرنده ایجاد می‌شود.
  • کاشت پیوند: گرافت‌های خارج شده با دقت در ناحیه شقیقه کاشته می‌شوند.

ریکاوری و مراقبت های بعد از کاشت موی شقیقه

پس از کاشت موی شقیقه، معمولاً تا یک هفته طول می‌کشد که قرمزی و تورم محل کاشت برطرف شود. مصرف داروهای ضددرد، مکمل‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، کمپرس سرد و گرم، تمیز نگه داشتن محل کاشت، عدم لمس و ماساژ محل کاشت، استراحت کافی و نداشتن فعالیت سنگین، از جمله مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو است که روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. در عرض چند هفته، موهای کاشته شده ممکن است به طور موقت ریزش کنند که امری طبیعی است. این موها مجدد در عرض 4 تا 6 ماه شروع به رشد میکنند.

هزینه کاشت مو شقیقه

هزینه جراحی کاشت موی شقیقه همانند هزینه کاشت مو به طور عمومی بر اساس شاخص‌های زیر محاسبه می‌شود:

  • تجربه و مهارت جراح
  • محل کلینیک، خدمات و تجهیزات آن
  • میزان طاسی
  • روش کاشت مو

عوارض و خطرات احتمالی کاشت موی شقیقه

عوارض ناشی از کاشت موی شقیقه نسبتاً کم است، اما گاهی ممکن است به دلایلی از جمله عدم اجرای صحیح مراقبت‌ها و یا عدم مراجعه به کلینیک کاشت مو معتبر، فرد عوارضی مانند عفونت، خون‌ریزی، جای زخم (در روش FUT) و عدم تقارن (در صورتی که جراح مهارت کافی را نداشته باشد) را تجربه کند.

سوالات متداول درباره کاشت مو در ناحیه شقیقه

جمعبندی

در صورتی که شما چه خانم و چه آقا دچار ریزش مو در ناحیه شقیقه‌ها هستید قبل از تصمیم‌گیری، با یک جراح کاشت موی مجرب مشورت کنید. پزشک وضعیت و الگوی ریزش موی شما را ارزیابی می‌کند و با توجه به انتظارات شما بررسی می‌کند که آیا کاشت موی شقیقه گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. در صورتی که تمایل دارید در بهترین کلینیک کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده اقدام به کاشت مو در ناحیه شقیقه کنید با شماره 45640-021 تماس بگیرید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *