کاشت مو به روش FUE یکی از جدیدترین تکنیک‌هایی بوده که در حوزه پزشکی برای درمان طاسی سر معرفی شده است. در گذشته شاید با روش‌های دیگر کاشت مو، عوارض بسیاری برای بیماران ایجاد می‌شد. این عوارض به‌دلیل ماهیت تهاجمی تکنیک‌های سنتی بود. اما در سال‌های اخیر و با معرفی روش FUE، خیلی از پزشکان به این سمت سوق داده شدند.

چرا استفاده از این تکنیک این‌ روزها مورد استقبال قرار گرفته است؟ آیا کاشت مو به روش FUE برای همه افرادی که با مشکل طاسی سر دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، گزینه مناسبی است؟ آیا هزینه انجام چنین درمانی برای بیماران به‌ صرفه است؟ در ادامه با دکتر نیلفروش زاده همراه خواهیم بود تا به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهیم.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE چیست؟

در همه روش‌های کاشت مو، یک بانک مو برای انجام درمان تعیین می‌شود. به‌ طور معمول ناحیه پشت و حتی کنار سر به‌ عنوان بانک مو درنظر گرفته می‌شود. در گذشته با توجه به ابزارهایی که موجود بوده، یک ناحیه نسبتاً وسیع از بانک مو برداشته و در ناحیه مورد نظر پیوند زده می‌شد. اما امروزه در روش FUE، پزشک با کمک ابزارهای مخصوصی که وجود دارد، به‌ جای یک ناحیه وسیع، تک‌ تک فولیکول‌ها را از بانک مو جدا می‌کند.

به همین دلیل، دیگر عوارضی که در گذشته برای خیلی از بیماران ایجاد می‌شد و بسیار هم آزاردهنده بود، در تکنیک‌ fue نزدیک به صفر رسیده است.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

کاربرد کاشت مو به روش FUE

امروزه خیلی از جراحان کاشت مو از تکنیک FUE علاوه‌ بر موی سر، برای کاشت ریش و کاشت ابرو نیز کمک می‌گیرند. این روش با توجه به ماهیت کم تهاجمی که دارد، می‌تواند شانس موفقیت درمان را تا حد زیادی افزایش دهد. ناگفته نماند که روش fue در اکثر مواقع برای نواحی جلوی سر کاربرد داشته و توانسته زیبایی قبلی را به بیماران بازگرداند.

انواع کاشت مو به شیوه FUE

به‌ طور کلی در این سال‌ها از دو تکنیک برای کاشت مو به ‌روش FUE استفاده شده است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

در این روش، پزشک از پانچ‌های با سر بسیار ظریف استفاده می‌کند تا برش‌های ریزی در ناحیه بانک مو ایجاد کند. سپس با کمک میکروپنس‌هایی، فولیکول مربوطه را جدا خواهد کرد. در ادامه با به‌ کارگیری سوزن‌های ظریف و تیغ‌ها بسیار ریز، در ناحیه طاسی سر برش‌هایی ایجاد می‌کند. در نهایت نیز فولیکول در ناحیه مدنظر قرار داده می‌شود.

مزیت استفاده از این روش در کنترل بهتر پزشک به جنبه‌های مختلف درمان است. در حقیقت، متخصص می‌تواند به‌خوبی نیرو عمق و حتی میزان برش را کنترل کند. به‌ علاوه، جراح کاشت مو قادر است در طول جراحی با توجه به شرایط هر بیمار، یک‌سری تغییراتی در نحوه کاشت مو ایجاد کند.

در این روزها ابزارهای به‌ روزتری هم دراختیار پزشکان قرار گرفته که می‌تواند برای کاشت مو به روش fue بسیار کمک کننده باشد. در واقع پزشک متخصص به‌جای استفاده از پانچ‌های دستی، از نمونه‌ها موتوری استفاده خواهد کرد. این پانچ‌ها قابلیت جداکردن تعداد بالای فیلکول در دقیقه را می‌دهد و به همین دلیل، سرعت انجام آن را افزایش خواهد داد.

✔️در کلینیک دکتر نیلفروش زاده از این روش استفاده نمی‌شود و مورد تایید ایشان نیست.

کاشت مو به روش FUE برای چه افرادی مناسب است؟

این روش برای خیلی از بیماران قابل انجام است. بنابراین اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد، می‌تواند برای درمان طاسی سر خود از تکنیک fue کمک بگیرد.

  • افرادی که در نواحی سر دچار طاسی شده و نیاز به افزایش تراکم فولیکول‌ها دارند.
  • بیمارانی که از نظر سیستمیک، مشکل خاصی برای انجام جراحی‌های این‌چنینی ندارند.
  • برخی از بیماران به‎ دلایل ژنتیکی دچار طاسی سر می‌شوند؛ این روش برای چنین افرادی مناسب است.
  • درصورتیکه به‌ دلیل مصرف برخی داروها دچار ریزش مو شده باشید، می‌توان از روش FUE برای درمان مشکل شما کمک گرفت.
  • اگر فرد به‌ دلایلی نظیر سوختگی، دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو و حتی طاسی شده باشد، تکنیک FUE برای درمان او موثر خواهد بود.
  • افرادی که در قسمت کناری و پشت سر خود، تعداد کافی فولیکول برای اهدا دارند.

کاشت مو به روش FUE برای چه کسانی مناسب نیست؟

نکته قابل توجه درباره روش FUE برای کاشت مو آن است که چنین تکنیکی برای همه بیماران قابل انجام نخواهد بود. به همین دلیل، پزشک شرایط بیمار را قبل از شروع درمان بررسی می‌کند و درصورت داشتن آن‌ها، اقدام به کاشت مو خواهد کرد:

  • افرادی که به مشکلات سیستمیک نظیر دیابت، فشار خون، بیماری‌های کبدی و قلبی مبتلا هستند، گزینه ایده‌آلی برای چنین درمانی نخواهند بود.
  • افرادی که سن کم‌تر 25 سال دارند، کاشت مو با این روش برایشان توصیه نمی‌شود. چرا که الگوی طاسی آن‌ها با افزایش سن ممکن است دچار یک‎سری تغییراتی شود.
  • بیمارانی که بانک موی مناسبی ندارند. در این افراد، تعداد فولیکول مورد نیاز برای کاشت مو وجود نخواهد داشت.
  • افرادی که دچار بیماری‌های انعقادی خون نظیر هموفیلی هستند، نمی‌توانند از چنین درمانی بهره‌مند شوند. این گونه بیماری‌ها از لخته‌ شدن خون جلوگیری کرده و کاشت مو را بسیار دشوار خواهد کرد.
  • با توجه به نیاز پزشک برای بی‌حس‌کردن ناحیه مورد نظر، درصورتیکه فرد به این داروها حساسیت داشته باشد، انجام درمان برای او مشکل خواهد بود.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

مراحل کاشت مو به روش FUE

اصول و مراحل کاشت مو در اکثر تکنیک‌ها مشابه است. با این‌ حال ممکن است یکسری تغییرات در برخی مراحل داشته باشد. این تغییرات بیشتر به‌ دلیل ابزارهای متفاوتی است که به‌کارگرفته می‌شود:

مراحل کاشت مو به روش FUE

مزایا کاشت مو به روش FUE

همان‌طور که پیش‌تر هم بیان شد، تکنیک fue یکی از جدیدترین روش‌هایی بوده که برای کاشت مو استفاده شده است. به همین دلیل، معایب خیلی از تکنیک‌های کاشت مو را تحت پوشش قرار داده و با مزایای بسیاری همراه است:

✅امکان کاشت فولیکول‌های بیشتری در ناحیه گرفت وجود دارد. همین موضوع سبب افزایش تراکم مو بعد از کاشت خواهد شد.

✅با توجه به کم تهاجمی بودن این روش، اسکار و جای زخم بسیار کم‌تری ایجاد خواهد شد.

✅درد بیمار پس از درمان به حداقل مقدار خود خواهد بود.

✅دوره نقاهت آن کم‌تر بوده و بهبودی سریع‌تر حاصل خواهد شد.

✅متخصص می‌تواند فولیکول‌هایی با اندازه و حتی رنگ خاص را از ناحیه بانک مو جدا کرده و برای کاشت انتخاب کند.

✅متخصص می‌تواند از موهای قسمت‌های دیگر بدن نظیر ریش و حتی قفسه سینه برای اهدا استفاده کند.

✅عوارضی نظیر عفونت و حتی خونریزی بعد از درمان کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

✅پزشک برای اتمام درمان نیازی به زدن بخیه نخواهد داشت.

معایب کاشت مو به روش FUE

علی‌رغم تمامی مزیت‌هایی که برای این روش ذکر کرده‌اند، اما با برخی محدودیت‌ها و معایب نیز همراه خواهد بود. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

❌نسبت به روش‌های دیگر مانند کاشت مو به روش FUT که یک برش نواری در بانک مو ایجاد می‌شد، در این روش نیاز به برداشت تک تک فولیکول‌ها است. همین امر زمان انجام پروسه را طولانی‌تر خواهد کرد.

❌این روش نسبت به تکنیک‌های سنتی مورد استفاده برای کاشت مو با هزینه بیشتری همراه خواهد بود.

❌تعداد فولیکولی که در یک جلسه می‎‌توان پیوند داد، نسبتا محدود است.

❌در هر جلسه از انجام درمان، بافت اسکار جدید در ناحیه بانک مو ایجاد خواهد شد.

آمادگی قبل از کاشت مو به روش FUE

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، مختصص پیش از شروع درمان وضعیت بیمار را بررسی خواهد کرد. در حقیقت فرد باید آمادگی لازم برای انجام درمان را داشته باشد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

➖کشیدن سیگار 24 ساعت پیش از شروع درمان باید کنار گذاشته شود.
➖درصورتیکه مجبور به مصرف داروی خاصی هستید، باید آن را به متخصص اطلاع دهید. توصیه می‌شود چند هفته قبل از شروع درمان، پوست سر را برای چند دقیقه ماساژ دهید. این امر به افزایش جریان خون به این ناحیه کمک کرده و برای موفقیت درمان موثر واقع خواهد شد.
➖نوشیدنی‌های الکلی نباید طی 3 روز مانده به شروع کاشت مو مصرف شود.
➖داروهایی نظیر آسپرین که خون را رقیق می‌کند، سپس اختلال در پروسه کاشت مو خواهد شد. به همین دلیل پزشک باید از مصرف چنین داروهایی مطلع باشد. درصورت ابتلا به فشار خون، حتما آن را به پزشک اطلاع دهید.

روش کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو با تکنیک FUE نسبت به روش‌های سنتی برای بیمار گران‌تر تمام می‌شود. با این‌ حال، باید در نظر داشته باشید که عوامل دیگری هم در هزینه کاشت مو تاثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان مثال، هزینه کلینیک یکی این فاکتورها خواهد بود. یکی دیگر از مهم‌ترین پارامتر‌هایی که برای تعیین هزینه مدنظر قرار می‎‌گیرد، تعداد فولیکول مورد نیاز برای اهدا است.

سوالات متداول

جمع‌بندی

کاشت مو به روش FUE با مزایای بسیاری برای بیمار همراه است. این روش علاوه‌ بر آنکه جای زخم کمی روی پوست سر به‌ جا می‌گذارد، با عوارض بسیار کم‌تری همراه خواهد بود. همچنین، با توجه به استفاده از تکنولوژی جدید برای کاشت مو، احتمال موفقیت آن بالاتر بوده و فرد به زیبایی مدنظر خود خواهد رسید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *