برای افرادی که با مشکل طاسی سر و یا ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند، کاشت مو یک راهکار موثر و مناسب است. گاهی پیش می‌آید که جراحی و پروسه پیوند مو مطابق با انتظارات بیمار نباشد و مجبور شویم به کاشت مو برای بار دوم روی بیاوریم. نا‌گفته نماند که کاشت مو در بسیاری از مواقع با موفقیت همراه است و اکثر معالجه‌شوندگان فقط یکبار عمل کاشت را انجام می‌دهند.

به هر ترتیب گاهی فرآیند کاشت موی برخی بیماران، با شکست مواجه می‌شود و اینجا است که سوالاتی در ذهن افراد شکل می‌گیرد. برای مثال: چه عواملی باعث می‌شوند به کاشت مجدد مو فکر کنیم؟ چند بار می‌توان عمل پیوند مو را انجام داد؟ فاصله زمانی بین دو کاشت مو چقدر باید باشد؟ برای دریافت پاسخ سوالاتی از این دست، با ما همراه باشید.

کاشت مو مجدد

کاشت مو برای بار دوم

در دنیای زیبایی شناسی،‌ موی سر به عنوان یک رکن اصلی شناخته می‌شود. به همین دلیل است که طی سال‌های اخیر hair transplant یا همان کاشت مو به یک موضوع داغ و قابل توجه تبدیل شده است. اما بعضا کاشت مو اولیه انتظارات بیمار را برطرف نمی‌کند و تراکم مو چندان قابل توجه نیست و یا اینکه فولیکول‌های کاشته شده با گذشت زمان سست می‌شوند و فرد با ریزش موی خود روبه‌رو می‌شود.

در چنین مواردی، کاشت مو مجدد اولین ایده‌ای است که در ذهن فرد شکل می‌گیرد اما باید بدانید که تکرار کاشت مو، مستلزم بررسی‌ و ارزیابی پزشک متخصص خواهد بود.

فاصله بین دو کاشت مو

بعد از کاشت مو، فولیکول‌های پیوندی برای ترمیم و بهبودی کامل به زمانی برای استراحت نیاز دارند. با این حساب اگر به فکر کاشت مو برای بار دوم هستید، لازم است تا فاصله‌ ی بین دو کاشت را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که اولاً از نتیجه درمان اولیه خود اطمینان حاصل کنید و ثانیاً بررسی دقیق‌تری از وضعیت موهای شما به عمل آید.

به عنوان یک استاندارد کلی توصیه می‌شود حداقل فاصله بین دو کاشت مو 12 ماه باشد. ولی این موضوع تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای بسیاری قرار دارد به عنوان مثال روش کاشت مو، مقدار فولیکول‌های پیوندی، درصد موفقیت و برخی موارد دیگر.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چرا افراد برای بار دوم کاشت مو انجام می‌دهند؟

دلایل متعددی وجود دارد که افراد را برای بار دوم به کاشت مو ترغیب می‌کند. با این حال دلایل مهم آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در مواقعی که بیمار به تراکم بالایی نیاز دارد و با توجه به اینکه در پیوند مو محدودیت‌هایی وجود دارد، ممکن است با یک جلسه کاشت نتایج دلخواه را کسب نکند. بنابراین متقاضی کاشت مو مجدد را طلب می‌کند البته در صورتی که گرافت‌های اهدایی به اندازه کافی وجود داشته باشند.

دلیل دوم، ریزش مستمر موهایی است که پس از پیوند رشد می‌کنند. گاهی اوقات با اینکه فولیکول‌های کاشته شده همچنان بر سر جای خود قرار دارند، بیمار شاهد ریزش موهای خود در دیگر قسمت‌ها خواهد بود. در مواردی هم دیده می‌شود که عمل پیوند چندان موفقیت‌آمیز نیست و اسکارهای ناشی از جراحی و همچنین برخی نقاط دیگر، به فولیکول‌های جدید احتیاج دارند. لذا فرد جهت اصلاح و تکمیل درمان، برای کاشت موی مجدد اقدام می‌کند.

کاشت مو دو مرحله ای

حداکثر چند بار می‌توان کاشت مو انجام داد؟

اگر پیوند قبلی شما همچنان کارساز نبوده است و نگران هستید که حداکثر چند بار می‌توانید عمل کاشت مو را انجام دهید، باید بگوییم که از نظرعلمی محدودیتی وجود ندارد. البته به شرط اینکه بانک موی شما، توان پاسخ‌گویی و اهداء فولیکول‌های جدید را داشته باشد. در واقع تعداد پیوند‌هایی که می‌توانید انجام دهید، تا حد زیادی به تعداد فولیکول‌های موجود در بانک مو بستگی دارد.

از طرفی همان طور که می‌دانید، ناحیه اهدائی بیماران اغلب بسیار محدود است و هر‌چه تعداد دفعات برداشت بیشتر باشد، تراکم این نواحی کاهش پیدا می‌کند و ظاهری غیر‌طبیعی به خود می‌گیرند. با توجه به این موضوع و همچنین برخی موارد دیگر، متخصصین کاشت مو بیشتر از 3 بار، اکیداً مخالفت می‌کنند. ( کاشت مو با بانک مو ضعیف)

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

چه عواملی باعث نیاز به کاشت مو برای بار دوم می‌شوند؟

نیاز به کاشت مو برای بار دوم، تحت تاثیر عوامل گوناگونی صورت می‌گیرد. از رایج‌ترین آنها می‌توانیم بانک موی ضعیف و طاسی شدید سر را نام ببریم. در این صورت متخصص کاشت مو معمولا درمان چند مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کند و بدین ترتیب بیماران برای کاشت مو مجدد اقدام می‌کنند. اما گاهی اوقات هم، ریزش مو عامل اصلی محسوب می‌شود.

ممکن است بر اثر ایجاد زخم، سوختگی و یا جراحت، کاشت مو با ریزش مواجه شود. در چنین مواقعی، اغلب رشد مجدد مو در آن ناحیه صورت نمی‌گیرد و فرد ناچار به کاشت مجدد مو دارد. عامل دیگری که به ریزش مو منجر می‌شود، بالا رفتن سن است. استرس، اضطراب مزمن و تنش‌های شدید هم گاهی اوقات موجبات ریزش مو را فراهم می‌کنند.

آیا می‌توان برای بار سوم کاشت مو انجام داد؟

همان طور که پیشتر هم گفتیم، ظرفیت بانک موی شما تعیین کننده تعداد دفعاتی است، که می‌توانید عمل پیوند مو را انجام دهید. چنانچه ناحیه اهدائی، همچنان به فولیکول‌های سالم مجهز باشد، می‌توانید برای بار سوم کاشت مو انجام دهید. در غیر این صورت امکان پیوند مجدد مو وجود نخواهد داشت.

✔️البته نباید فراموش کرد که در این روند، نحوه کاشت اولیه مو، برداشت صحیح گرافت‌ها از ناحیه اهدائی و همچنین نوع کاشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

خلاصه

تا اینجا فهمیدیم که به هر میزان که بانک موی شما قابلیت داشته باشد، می‌توانید عمل کاشت مو را انجام دهید. به غیر از مواردی که از همان ابتدا متخصص کاشت مو چند مرحله‌ای بودن پیوند مو را در نظر می‌گیرد. بهتر است با توجه به توصیه پزشک و رعایت دستور‌العمل‌ها، حتی المقدور از ریزش موها و آسیب دیدن فولیکول های کاشت شده جلوگیری کنید اما اگر به هر دلیلی مجبور به کاشت مو برای بار دوم شدید، به خاطر بسپارید که این روند تا حدودی طبیعی است و در اکثر موارد موفقیت 90 تا 95 درصدی را ارائه می‌دهد.

البته باید به این نکته توجه داشت که در صورت تکرار کاشت و پیوند مو، رشد موها کمی آهسته‌تر از نوبت اول صورت می‌گیرد و ممکن است بهبودی طی مدت زمان بیشتری به طول انجامد. برای اطلاع از جزئیات کامل‌تر با مشاورین سایت کاشت ابرو دکر نیلفروش زاده در ارتباط باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *