نگرانی‌های زیادی برای افرادی که به کاشت مو فکر می‌کنند وجود دارد. به غیر از درصد موفقیت عمل، مراقبت‌های بعد از جراحی و مصرف داروهای مکمل، موارد دیگری هم هستند که گاهاً جای سوال برای بیمار ایجاد می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در زمینه رابطه جنسی بعد از کاشت مو نیز مراقبت‌هایی وجود دارد که باید در دوران نقاهت بعد از این عمل به طور دقیق رعایت شود.

احتمالا تا‌بحال با درمان‌های پزشکی به خصوص جراحی‌ها برخورد داشته‌اید. به طور معمول پس از هر عمل به بیمار توصیه می‌شود که در دوره نقاهت، فعالیت‌های فیزیکی شدید را به طور کامل حذف کنید. این مسئله در مورد کاشت مو نیز صادق است.

آیا رابطه زناشویی بعد کاشت مو ممنوع است؟

چرا رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است؟

رابطه زناشویی به عنوان یکی از مهمترین جنبه‌های زندگی افراد شناخته می‌شود. با این وجود گاهی به دلیل انجام برخی از عمل‌های جراحی لازم است تا مدتی مشخص و رسیدن به بهبودی کامل بدن از آن دوری کرد. با اینکه کاشت مو جراحی است که در سر انجام می‌شود، ولی لازم است تا مدتی رابطه جنسی بعد از کاشت مو را متوقف کرد. در زیر علل اصلی ممنوعیت نزدیکی یا رابطه زناشویی بعد از کاشت مو را مشاهده خواهید کرد.

زمان مناسب رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

صمیمیت فیزیکی و روابط عاشقانه، اساسا نوعی میل طبیعی محسوب می‌شود. به همین علت شاید برای برخی، پرهیز از نزدیکی امری سخت و غیر‌منطقی باشد. با توجه به این موضوع، بسیاری از متخصصین دوره 10 الی 14 روزه را برای کنار گذاشتن روابط زناشویی بعد از کاشت مو در نظر گرفته‌اند.

پس از حدود 10 روز و بعد از تکمیل روند بهبودی، احتمالاً پیوندهای شما در محل جدید به خوبی مستقر شده‌اند و اکنون می‌توانید روابط جنسی خود را با رعایت اصول مراقبتی لازم از سر بگیرد. ناگفته نماند که این مدت زمان ممکن است در افراد مختلف کمی متفاوت باشد و برای برخی افراد دوره 2 هفته‌ای و 3 هفته‌ای توصیه شود.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

حالت و پوزیشن مناسب رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

با اینکه 10 تا 14 روز دوره نقاهت و مهمترین زمان برای مراقبت های بعد کاشت مو در نظر گرفته می‌شود اما، تقریبا 12 ماه طول می‌کشد تا درمان نتیجه نهایی خود را نشان دهد. بنابراین در طول این مدت، همواره لازم است تا در حفظ و مراقبت از فولیکول‌های جدید خود کوشا باشید. لذا بعد از کاشت مو، حالت و پوزیشن مناسب رابطه زناشویی نیز موضوعی حائز اهمیت است.

بنا به توصیه‌های متخصصین و کارشناسان، بهتر است حتی‌المقدور روابط کوتاه‌تری داشته باشید و از میان پوزیشن‌های مختلف حالتی را انتخاب کنید که به فعالیت سبک‌تر و ملایم‌تر منجر شود. از تماس با موها خودداری کنید و رابطه خود را به نحوی مدیریت کنید که کمترین فشار به سر و موهای شما وارد شود.

عوارض رابطه بعد کاشت مو

شاید با خود بگویید: در صورتی که می‌توانم از فشار به موها و سر جلوگیری کنم و به طور کاملا ایمن به مقاربت بپردازم، رابطه زناشویی چه عوارضی برای کاشت مو ایجاد می‌کند؟ فارغ از اینکه از کدام تکنیک پیوند مو (کاشت مو به روش FIT، FUT و غیره) استفاده کرده‌اید، توجه داشته باشید که در بهترین حالت با فشار خون بالا روبه‌رو‌ خواهید بود.

عوارض رابطه جنسی بعد کاشت

همان‌طور که می‌دانید رگ‌های خونی متعددی به پوست سر متصل هستند و این یک خبر خوب برای تغذیه موها است. اما فعالیت غیر معمول، به راحتی می‌تواند موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. در نتیجه در هر شریان کوچک، مخصوصاً پیوند‌های تازه کاشته شده، فشار بیشتری احساس می‌شود. بدین ترتیب هر لحظه این امکان وجود دارد که جریان خون بالا به رگ‌ها فشار وارد کند و نهایتاً به پیوند‌ها آسیب وارد شود.

نکات مهم برای برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو، پس از گذشت دوره نقاهت، برای اینکه رابطه جنسی مطمئن و بدون عارضه‌ای را برقرار کنید، بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • قبل از هر چیز به خاطر بسپارید که مالش و یا ضربه زدن به سر، می‌تواند گرافت‌ها را تحریک کند. شاید شریک جنسی شما این موضوع را فراموش کرده و با موهای شما بازی کند. اما در نهایت این شما هستید که متحمل عواقب آن خواهید شد.
  • هنگام در آوردن لباس‌ها و همچنین حین پوشیدن آنها، مراقب باشید تا با انجام حرکات خشن و ناگهانی به پیوندهای موی جدید صدمه وارد نکنید.
  • حتی بعد از دوره 10 روزه، همچنان احتیاط کنید تا کمتر عرق کنید و سعی کنید تمامی دستورالعمل‌های پزشک را به طور دقیق رعایت کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

خوردن قرص ویاگرا بعد از کاشت مو

شما پس از کاشت مو، تنها طبق دستور دکتر کاشت مو می‌توانید هر دارویی را مصرف کنید. در مرحله اول باید بدانید که بعد از عمل پیوند مو، احتمالا برخی داروهای تقویت‌ کننده مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید برای شما تجویز می‌شود. این یعنی استفاده از هر نوع داروی دیگری، ممکن است با این داروها تداخل ایجاد کند.

از سوی دیگر، نحوه عملکرد قرص ویاگرا بر پایه تشدید فشار خون عنوان می‌شود و این موضوع، بر روند بهبودی شما تاثیر منفی خواهد داشت. با این حساب، مصرف ویاگرا تا 2 یا 3 هفته بعد از کاشت مو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و پس از آن نیز، تنها باید توسط پزشک شما مورد تایید قرار گیرد. درباره داروهای بعد کاشت مو بیشتر بخوانید.

قرص سیلدنافیل بعد از پیوند مو

رابطه زناشویی بعد کاشت مو

قرص سیلدنافیل، دارویی برای درمان مشکلات نعوظ است و افزایش فشار خون، یکی از پیامدهای مصرف این دارو محسوب می‌شود. بسیاری از پزشکان از سیلدنافیل برای بهبود روابط جنسی کمک می‌گیرند اما مصرف آن بعد از کاشت مو (به ویژه 10 روز اول)، احتمال آسیب به فولیکول‌ها را بیشتر خواهد کرد.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند مصرف این دارو پس از گذشت 3 هفته، به دلیل خون‌رسانی بیشتر در تقویت موها موثر است. به هر ترتیب استفاده از هر یک از این داروها فقط زمانی جایز است که پزشک شما از آن مطلع باشد.

سوالات متداول

جمع‌بندی

در مطالب بالا سعی کردیم به ابهامات رایج در خصوص رابطه جنسی بعد از کاشت مو که اغلب از سوی بیماران مطرح می‌شود، به طور کامل پاسخ دهیم. البته اطلاعات دقیق‌تر توسط پزشک معالج شما ارائه می‌شود اما به عنوان یک استاندارد کلی، ورزش و فعالیت‌های شدید (مخصوصاً روابط زناشویی) و سایر اقداماتی که ممکن است نتایج کاشت مو را تغییر دهند، در هفته‌های اول پیوند ممنوع است.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *