نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو در چند روز اول بسیار مهم می‌باشد و بعد از آن همه چیز به روال عادی خود برمی‌گردد. کاشت ابرو معمولاً دوران نقاهت خاصی ندارد و فقط باید تا حدودی مسائلی مانند نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو را رعایت نمایید. خوابیدن بعد از کاشت ابرو به مدت سه الی چهار روز به صورت نیمه نشسته انجام می‌گیرد.

وقتی بدن با زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد، در واقع بهترین حالت خواب بعد ازانجام عمل کاشت را به خود گرفته است. اگر زیر سر یک بالشت یو شکل قرار بگیرد سر کمتر اذیت شده و ثابت می‌ماند.

در این مقاله به بیان نکاتی در مورد بهترین شکل خوابیدن بعد از کاشت ابرو خواهیم پرداخت. نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو بسیار مهم می‌باشد زیرا عواقبی مانند ریزش ابرو، رشد نامناسب، کنده شدن فولیکول ها و… را به دنبال خواهد داشت. پس با ما همراه باشید.

نمونه واقعی کاشت ابرو
نمونه واقعی کاشت ابرو

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

هر فرد در شبانه روزباید بین شش تا هشت ساعت بخوابد، خوابیدن صحیح و مطلوب می‌تواند به نتیجه نهایی کاشت ابرو کمک کند. انسان هنگام خواب معمولاً کنترلی روی حرکات خود ندارد؛ اما در هر صورت باید طوری مراقبت کرد که فولیکول های کاشته شده در جای خود محکم شوند و احتمال جا به جایی آنها کم شود. به همین خاطر است که روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت ابرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بعضی افراد از روی عادت هنگام خواب دست روی پیشانی یا چشم‌ها می‌گذارند، این عادات باید تا چند روز بعد از کاشت ترک شوند. هنگام که ۴ روز از عمل کاشت بگذرد، جای فولیکول ها محکم شده و دیگر خطری برای ابروها وجود ندارد. استفاده از چشم‌بند هم به خاطر اینکه احتمال کشیده شدن آن روی ابرو وجود دارد گزینه مناسبی نمی‌باشد.

بهترین روش خوابیدن بعد کاشت ابرو

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

بهترین شکل خوابیدن بعد از کاشت ابرو که کمترین ضرر را برای فرد به همراه دارد، به صورت طاق باز و زمانی است که بدن زاویه‌ای ۳۰ الی ۴۰ درجه به خود بگیرد.

درواقع بعد از کاشت ابرو برای راحتی بیشتر می‌توانید از چندین بالشت در اطراف خود استفاده کنید تا از برخورد ابروها با بالشت و پتو جلوگیری نمایید. اگر بتوانید از بالشت گردنی U شکل استفاده کنید، گزینه مناسب‌تری است؛ اما اگر بالشت گردنی در دسترس نبود می‌توانید حوله لوله شده برای زیر گردن استفاده کنید.

استفاده از بالشت دراطراف خود موجب جلوگیری از چرخیدن شما هنگام خواب می‌شود. پس سعی کنید رو به بالا بخوابید و پتو را روی صورتتان نکشید.

نحوه درست خوابیدن بعد از کاشت ابرو چه تاثیری بر نتیجه دارد؟

روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت ابرو می‌تواند بر کسب نتیجه درست از کاشت تاثیر بگذارد. باید مواظب باشید که پتو یا بالشت به ابروی شما کشیده نشود و فشاری به آن وارد نگردد. این فشارها سبب جابه‌جایی فولیکول‌های کاشته شده می‌شود و ریزش ابرو را هم به همراه می‌آورد.بالشت یو شکل گزینه مناسبی برای استفاده دراین مواقع است. این بالشت از تماس ابروی فرد با بالشت جلوگیری می‌کند.

سعی کنید هنگامی که خواب هستید از خاراندن ابروهای خود جلوگیری کنید زیرا سبب ریزش ابرو بعد از کاشت می‌گردد. همچنین افرادی که به پهلو یا شکم می‌خوابند باید بیشتر دقت کنند. کشیده شدن پتو یا بالشت به ابروها موجب خارج شدن گرافت‌ها شده و کاشت ابرو را دچار مشکل می‌کند. جهت جلوگیری از خاراندن ابروهایتان هنگام خواب می‌توانید از داروهای ضدخارش یا قرص‌های آنتی‌هیستامین و هیدروکسی زین استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

تأثیر نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو در ایجاد تورم

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید این است که، آیا نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو روی به وجود آمدن تورم تأثیر دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم هنگامی که کاشت ابرو انجام می‌دهید خود به خود پوست شما دچار التهاب می‌شود و این امری طبیعی است.

التهاب ناشی از کاشت، به علت استفاده از مواد بی حسی و همچنین خونریزی های کوچک زیر پوست به وجود می‌آید. در واقع نحوه خوابیدن تأثیری روی تورم ندارد؛ اما بد خوابیدن ممکن است موجب تشدید تورم پس از کاشت ابرو شود.

معمولاً عوارض بعد از کاشت ابرو نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی کمتر بوده و همچنین دوران نقاهت کوتاهی دارد. یکی از نکات قابل تأمل در مورد عمل کاشت ابرو نحوه درست خوابیدن بعد از آن است. همانطور که اشاره کردیم نحوه خوابیدن در چند شب اول بعد ازعمل کاشت ابرو بسیار مهم می‌باشد ولی نگران نباشید زیرا بعد از چند روز همه چیز به شکل طبیعی خود برمی‌گردد.

برای اینکه پس از کاشت ابرو با عوارض کمتری روبه‌رو شوید باید در انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو بسیار دقت نمایید و با تحقیق و بررسی دکتر کاشت ابرو را انتخاب کرده و مشاوره‌های لازم را از او بگیرید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

نکات مهم در انجام عمل کاشت ابرو

بعضی از نکاتی که هنگام انجام عمل کاشت، قبل و بعد از آن باید مورد توجه قرار داد، عبارتند از:

  • انتخاب بهترین دکتر کاشت ابرو.
  • انجام مشاوره‌های لازم و انتخاب مدل و ویژگی‌های ابرو.
  • انجام آزمایشات لازم.
  • رعایت نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو و سایر مراقبت‌ها.
  • جلوگیری از خاراندن ابرو یا دستکاری فولیکول ها.

با رعایت این نکات ساده می‌توانید از ابروهایی زیبا و پرپشت بهره‌مند شوید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که هزینه انتخاب یک دکتر خوب شاید بیشتر از دکترهای معمولی باشد؛ اما نقش دکتر در عمل کاشت بسیار پررنگ است.

کلام آخر

خوابیدن بعد از کاشت ابرو تأثیر زیادی برروی چگونگی رشد ابرو و خواب ابرو دارد. نحوه خوابیدن یکی از نکاتی است که بعد از انجام عمل کاشت باید به آن توجه نمود. اینکه فولیکول های ابرو در جای خود محکم بمانند و رشد کنند، به نحوه خوابیدن و دستکاری نکردن ابروها بستگی دارد. در این مقاله در مورد نحوه درست خوابیدن بعد از کاشت ابرو صحبت کردیم و نکات لازم را بیان نمودیم. عمل کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است و زیبایی چهره را دوچندان می‌کند.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *