هر جراحی زیبایی می‌تواند عوارض مخصوص به خودش را داشته باشد. هنگامی که کاشت ابرو انجام می‌دهید، صدها سوراخ ریز را برای دریافت فولیکول‌های جدید روی ابروهای خود ایجاد می‌کنید. بنابراین پوست شما به ایجاد این سوراخ‌ها واکنش نشان می‌دهد و دچار کبودی خواهد شد. در این مطلب قرار است که به کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو بپردازیم و توضیح بدهیم که برای کاهش این عارضه باید چه اقداماتی انجام دهید. اگر در شرف اقدام برای کاشت ابرو هستید و یا اینکه آن‌ را به‌ تازگی انجام داده‌اید، با ادامه مطلب همراه باشید.

درمان ورم و کبودی بعد از کاشت ابرو

ورم و کبودی چشم‌ها بعد از کاشت ابرو

کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو تا اندازه‌ای طبیعی است. اکثر افرادی که این جراحی زیبایی را تجربه می‌کنند دچار ورم و کبودی اطراف چشم می‌شوند. حتی ممکن است 3 تا 4 روز پس از این عمل جراحی چشم‌های بیمار به‌ دلیل تحریک و التهاب به‌ وسیله کاشت ابرو قرمز بماند. اگر دچار کبودی بعد از کاشت ابرو شدید، باید اقداماتی را جهت رفع آن انجام دهید. البته باید در اینجا بیان کرد که کبودی و ورم اطراف چشم فقط تا یک ماه پس از جراحی طبیعی است. اگر این نوع از کبودی بیش از یک ماه وجود داشته باشد و از بین نرود، باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

دلایل ایجاد ورم چشم بعد از کاشت ابرو چیست؟

به‌ صورت کلی مقداری کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو طبیعی است و به‌ دلیل ایجاد تعداد زیادی سوراخ روی ابرو به وجود می‌آید. اما کبودی اطراف چشم در زمان کاشت ابرو می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. در ادامه تعدادی از این دلایل را معرفی می‌کنیم.

درمان کبودی و تورم بعد کاشت ابرو

هر نوع ورم چشم بعد از کاشت ابرو به خودی خود پس از گذشت زمان از بین می‌رود. اما برای زودتر طی کردن این مسیر پزشک به بیمار توصیه‌هایی می‌کند. برای درمان کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو معمولا از قرص‌های رقیق کننده خون و کمپرس‌های آب سرد و گرم استفاده می‌شود. البته این نوع درمان می‌تواند برای هر شخصی با توجه به شرایط و سوابق پزشکی که دارد متفاوت شود. بنابراین برای رفع تورم بعد از کاشت ابرو باید با پزشکتان مشورت کنید و راهنمایی تخصصی بگیرید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

اقدامات مهم برای پیشگیری از تورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

 برای جلوگیری از کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو راهکارهایی وجود دارد. شاید نتوانید با این راهکارها از صد درصد کبودی اطراف چشم‌ها جلوگیری کنید، اما قطعا می‌توانید شدت آن‌ را کاهش دهید. یکی از این اقدامات که به‌ شدت موثر است استفاده از کمپرس آب سرد پس از جراحی است. البته استفاده از هر نوع اقدامات پزشکی باید با نظر مستقیم جراح و دکتر کاشت ابرو صورت بگیرد. همچنین برای جلوگیری از افزایش ورم چشم پس از کاشت ابرو، باید سرتان را بالا بگیرید و تا چندین روز از پایین گرفتن سر و ایجاد هرگونه فشار روی ابروها خودداری کنید. در نتیجه نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند؛ در زمان خواب باید زیر سر را بلند کرده تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد و حالت نیمه نشسته داشته باشید. به این ترتیب تورم اطراف چشم شدت پیدا نمی‌کند.

قرص ضد ورم بعد از کاشت ابرو

برای جلوگیری و همچنین درمان کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو، پزشک برای شما قرص تجویز خواهد کرد. استفاده از قرص‌های مختلف برای کاهش التهاب اطراف چشم پس از کاشت ابرو بسیار متداول است. در واقع مصرف قرص‌های رقیق کننده خون پس از جراحی باعث رفع کبودی و خون‌مردگی‌ها می‌شود و شرایط ترمیم بافت‌های آسیب دیده را راحت‌تر می‌کند. همچنین مصرف قرص‌های ضد التهاب هم بسیار کمک کننده است و ورم و التهاب اطراف چشم را می‌کاهد. البته باز هم دقت داشته باشید، که مصرف خودسرانه قرص ضد ورم بعد از کاشت ابرو می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل باید پیش از مصرف هر نوع دارو بعد از کاشت ابرو با پزشکتان مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

سوالات متداول

جمع بندی

تورم بعد از کاشت ابرو تا حدودی طبیعی است و جزو عوارض این جراحی به‌حساب می‌آید. برای جلوگیری از این نوع کبودی اطراف چشم می‌توانید از قرص‌های روان کننده و ضدالتهاب، کمپرس آب سرد و گرم و همچنین رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو استفاده کنید. شما می‌توانید بعد از انجام این جراحی زیبایی، سوالات خود را در زمینه ورم چشم بعد از کاشت ابرو از کلینیک دکتر نیلفروش زاده، بهترین دکتر کاشت ابرو بپرسید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *