احتمالاً شما نیز جزو افرادی هستید که باید آزمایشات قبل از کاشت مو و کاشت ابرو را انجام دهید اما علت انجام این کار را نمی‌دانید. در واقع انجام این آزمایش‌ها به کاهش خطرات حین و بعد از عمل، افزایش میزان موفقیت جراحی و در نهایت افزایش رضایت متقاضی از نتیجه عمل می‌شود. زمانی که فرد آزمایشات قبل از کاشت مو و ابرو را انجام می‌دهد، یک دید کلی و ارزشمند از سلامت و وضعیت جسمانی خود به متخصص کاشت خود ارائه می‌دهد، تا با آشنایی بهتری از وضعیت فرد جراحی را انجام دهد. حال سوال اینجاست، چه آزمایش‌هایی باید قبل از کاشت ابرو و مو انجام بگیرد؟ اهمیت هر آزمایش چیست؟ در ادامه به توضیح کلی این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

آزمایش قبل از کاشت مو

  اهمیت آزمایشات پزشکی قبل از کاشت مو و ابرو

اگر قصد کاشت مو یا ابرو را دارید، باید قبل از هرکاری یکسری آزمایشات لازم را انجام دهید. این آزمایشات جزو اصلی‌ترین کارها قبل از کاشت محسوب می‌شود، که حتما برای انجام آن باید برنامه‌ریزی کنید. درواقع شما زمانی می‌توانید بهترین نتیجه را از کاشت مو و یا ابرو بگیرید، که پزشک با بررسی دقیق علت ریزش ابرو و مو، طاسی، وضعیت بانک مو و ایمنی بدن، از سلامت جسمی شما مطلع باشد. کلینیک‌ها معمولا با این هدف که مواردی همچون قندخون، هرنوع پاتوژنی‌ که ممکن است از طریق خون انتقال یابد، هپاتیت بی و سی را بررسی کنند و یکسری آزمایشات از شما خواهند گرفت.  

انجام آزمایشات قبل از کاشت به عنوان بخش اصلی جلوگیری و درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو کاربرد دارد. با انجام این آزمایشات سلامت پوست، وجود عفونت، بررسی فولیکول‌های مو، اندازه موها، نازکی و ضخامت، سایر موارد مرتبط با ابرو و مو بررسی می‌گردد. هدف اصلی این کار اطمینان از سلامت پوست، ریشه مو و ابروهایی می‌باشد که از آن‌ها به عنوان گرافت استفاده می‌شود. با انجام این آزمایشات، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری و باعث درمان عیوب کنونی می‌شویم. درنهایت، احتمال موفقیت کاشت ابرو و مو افزایش خواهد یافت.

هدف از انجام آزمایشات قبل از عمل کاشت ابرو

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد انجام کاشت ابرو را دارید، حتما باید قبل از آن آزمایشات لازم پزشکی را انجام دهید. در این آزمایش‌ها، حساسیت فرد به داروهای گوناگون، میزان آمادگی برای جراحی، مشکلات مربوط به انعقاد خون و… بررسی می‌شود‌. درواقع زمانی که فرد این آزمایشات را انجام دهد، میزان موفقیت کاشت ابرو بیشتر خواهد شد. برخی از مهم‌ترین هدف‌های انجام آزمایش قبل از کاشت ابرو عبارتند از:

✅بررسی وضعیت سلامت جسمی فرد

✅ انتخاب بهترین روش کاشت ابرو توسط متخصصان

✅باتوجه به این آزمایشات، متخصص کاشت مو مطلع می‌شود که برای فرد از چه داروهایی استفاده کند.

درصورتی که قرار است کاشت مو و یا ابرو را در کلینیک پروفسور نیلفروش زاده (چهره برتر پیوند مو در خاورمیانه) انجام دهید، تمامی نکات مهم در زمینه تغذیه قبل و بعد از کاشت مو و ابرو، آزمایشات و مراقبت‌های لازم در جلسه مشاوره به شما گفته می‌شود؛ با این وجود جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه حتماً ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

آزمایشات مهم قبل از کاشت مو

افرادی که قصد کاشت و پیوند مو را دارند، باید قبل از آن یکسری آزمایشات را انجام دهند؛ هدف از این کار بررسی وضیعت جسمانی بیمار و پی‌بردن به مشکلاتی نظیر بیماری‌های عفونی و مزمن است‌‌‌. بعضی از مهم‌ترین آزمایشات قبل از کاشت مو شامل:

آزمایشات مهم قبل از کاشت مو
  • تست HIV : این تست به منظور ابتلا فرد به ایدز یا همان اچ آی وی انجام می‌گیرد؛ درصورتی که آزمایشات فرد مثبت باشد، به دلیل حفاظت از سلامت کادر پزشکی، کاشت مو صورت نخواهد گرفت.
  • آزمایشات هپاتیت B وC: هپاتیت یک بیماری ویروسی و عفونی خطرناک است که به کبد حمله می‌کند. درصورت ابتلا فرد به هپاتیت، به راحتی از طریق ابزار جراحی، این بیماری به افراد دیگر منتقل خواهد شد. درصورتی که فرد به هپاتیت مبتلا باشد، کاندید کاشت مو نخواهد بود.
  • آزمایشات قندخون : به منظور بررسی سطح قند فرد و اطلاع از اینکه مبتلا به دیابت است یا نه، این تست انجام می‌گیرد. سپس متوجه خواهند شد که آیا فرد واجد شرایط کاشت مو می‌باشد یا خیر.
  • بررسی فشارخون: آزمایش فشارخون در روز عمل و بعد آن صورت می‌گیرد تا درصورتی که فشار غیرنرمال بود، تا زمان نرمال شدن صبر کنند و بعد عمل را انجام دهند.
  • آزمایشات انعقادی : این آزمایش به پزشک زمان دقیق انعقاد خون را نشان می‌دهد تا بتواند از خطرهای خون‌ریزی هنگام عمل جلوگیری کند. گاهی افراد مبتلا به هموفیلی هستند که خطر خون‌ریزی را افزایش می‌دهند.

 آزمایشات مهم قبل از کاشت ابرو

پس از مراجعه به کلینیک کاشت ابرو، متخصصین باتوجه به سابقه پزشکی فرد، آزمایش‌های لازم را برای او در نظر می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین آزمایش‌های لازم برای این کار شامل، تست ادرار، آزمایش ایدز، تیروئید، قندخون است.

✔آزمایش قندخون ناشتا

برای انجام این آزمایش تقریباً باید ۱۲ ساعت ناشتا باشید؛ درصورتی که میزان قندخون فرد بالا باشد، ابتدا باید به جراح کاشت مو مربوطه مراجعه و سپس طبق نظر پزشک عمل کند. زمانی‌که فرد قادر به کنترل قندخون شد، کاشت ابرو انجام می‌شود.

✔آزمایش ایدز

ویروس ایدز با حمله به سیستم ایمنی فرد، قدرت مبارزه با عاملین بیگانه را از بین می‌برد‌. درصورتی که پس از انجام ازمایشات، فرد مبتلا به ایدز باشد نباید جراحی کاشت ابرو انجام بگیرد.

✔تست حساسیت

درحین عمل کاشت ابرو از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود؛ گاهی افراد نسبت به داروی بی‌حسی حساسیت دارند، به همین دلیل باید آزمایشات لازم جهت بررسی حساسیت فرد انجام بگیرد.

✔آزمایش تیروئید

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های ریزش پیوسته ابرو، مشکلات تیروئید است. درصورتی که فرد به کم کاری یا پرکاری تیروئید مبتلا باشد، دچار ریزش ابرو خواهد شد. به همین منظور فرد در ابتدا آزمایشات لازم تیروئیدی‌ را بگیرد تا از سلامت خود اطلاع یابد.

اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره آزمایشات قبل از کاشت مو و ابرو دارید حتماً از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به صورت دقیق شما را راهنمایی کنند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ابرو در مجهزترین کلینیک کاشت مو و ابروی ایران

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

 آیا باید قبل از کاشت مو آزمایش خون بدهم؟

بله. احتمالاً قبل از انجام کاشت مو و یا کاشت ابرو پزشک از شما درخواست انجام آزمایش خون را داشته باشد تا از مواردی که بر روی رشد مو تاثیر دارند مطلع شود. به عنوان مثال اگر فرد کمبود ویتامین، اختلالات هورمونی و مسمومیت با فلزات سنگین را دارد، پزشک درجریان باشد. گاهی پزشک به منظور بررسی بیماری‌های ژنتیکی یا وجود عفونت‌هایی که امکان آسیب‌ رسانی به ناحیه کاشت مو را دارند، درخواست یکسری ازمایش‌های خون کند.

انجام آزمایشات مربوط به انعقاد خون و بیماری‌هایی مانند هموفیلی، قبل از کاشت مو بسیار مهم است. زیرا حین عمل، برای برداشتن گرافت‌های مو باید برش‌های زیادی زده شود که اگر فرد دچار مشکلات انعقادی باشد، خون به درستی و به موقع لخته نمی‌بندد. این موضوع باعث افزایش خطرات خونریزی بعد از عمل خواهد شد.

آزمایش قبل از کاشت ابرو

سخن پایانی

درصورتی که قصد کاشت ابرو و مو دارید، حتما از قبل آزمایشاتی را انجام دهید تا پزشکتان از سلامتتان مطلع و جراحی با موفقیت‌ بیشتری انجام شود. زمانی که فرد دارای بیماری خاصی نباشد، عوارض جانبی به کمترین میزان کاهش خواهد یافت. حتی افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، می‌‌توانند با کنترل سطح قند خون این جراحی را انجام دهند. پس اطلاع از سلامتی با آزمایشات، جزو اساسی‌ترین کارها قبل از انجام کاشت ابرو و مو است‌. درصورتی که قصد کاشت مو یا ابرو را دارید، می‌توانید به کلینیک ما که دارای ماهرترین پزشکان و متخصصان است،  مراجعه کرده و بهترین خدمات را دریافت کنید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *