قطعا هیچ فردی دوست ندارد که پس از تحمل دوران نقاهت پیوند ابرو و همچنین هزینه‌ای که برای این جراحی زیبایی پرداخت می‌کند، جای زخم کاشت ابرو روی صورتش باقی‌بماند. کاشت ابرو یک جراحی زیبایی است؛ به همین‌علت باید با دقیق‌ترین و جددترین فرایند انجام شود تا هیچ جای زخم و اسکاری از آن باقی‌ نماند. در این مطلب به عوامل ایجاد جای زخم پس از کاشت ابرو می‌پردازیم. همچنین به شما کمک می‌کنیم که بتوانید از جای زخم بعد از کاشت ابرو خلاص شوید؛ پس مطالعه ادامه این مطلب  را از دست ندهید.

درمان جای زخم بعد از کاشت ابرو

اسکار و جای زخم بعد از کاشت ابرو

زمانی که بدن دچار هرگونه آسیبی از جمله بریدگی، سوختگی و… می‌شود، تغییر جنس و حالت بافت اطراف محل آسیب دیده طبیعی است. اما به‌ دلیل اینکه هدف از کاشت ابرو افزایش زیبایی چهره فرد است، این تغییر بافت در ابرو باید به کلی از بین برود یا اینکه به کمترین مقدار خود برسد. یک متخصص کاشت ابرو حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند با دادن راهکار‌ها و دستورهای مهم مراقبت های کاشت ابرو از ایجاد جای زخم یا اسکار بعد از کاشت جلوگیری کند.

دلایل زخم شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

زخم و دلمه بعد از کاشت ابرو در دو قسمت اتفاق می‌افتد. یکی در محل برداشت فولیکول‌های مو که معمولاً در بانک موی پشت گوش افراد واقع شده است و دیگری زخم‌های ریزی که در خود ابرو به وجود می‌آیند. جای زخم در بانک مو و شدت آن می‌تواند وابستگی زیادی به متد کاشت ابرو داشته باشد. اگر از متدهای قدیمی برای برداشت فولیکول‌‎های مو استفاده شده باشد، جای زخم عمیق و شدید‌‌تری را در این قسمت تجربه خواهید کرد. چرا که در روش‌های قدیمی برداشت فولیکول، عمق زیادی از پوست سر برداشته می‌شد. اما در متدهای جدید و ابداعی پروفسور نیلفروش زاده دیگر نگرانی بابت جای زخم عمیق وجود ندارد. در این روش‌ها فولیکول‌های مو با کمترین آسیب از پوست جدا می‌شوند.

زخم بعد از کاشت ابرو در قسمت خود ابرو به دلیل سوراخ‌های ریزی که برای جای دادن فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند ایجاد می‌شود. سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از عفونت و آسیب، دلمه‌هایی را در قسمت زخم های ریز ایجاد می‌کند. به صورت کلی این دلمه ها باید پس از چندین روز از بین بروند اما با توجه کردن به توصیه‌های پزشکتان می‌توانید خیال خودتان را بابت از بین بردن همه اسکار‌ها روی ابرو راحت کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

درمان دلمه و جای زخم‍‌های بعد از کاشت ابرو

برای جلوگیری از باقی ماندن جای زخم بعد از کاشتن ابرو، باید دقت کنید که تا چندین روز بعد از کاشت از دست کاری، مالیدن و فشار دادن ابرو خودداری کنید. پس از کاشت ابرو تیم کلینیک دکتر نیلفروش زاده نحوه صحیح شستن ابرو بعد از کاشت را به شما آموزش خواهند داد. با شستن صحیح ابرو بعد از کاشت می‌توانید از ایجاد اسکار جلوگیری کنید. نگران نباشید با انجام صحیح تمام توصیه های پزشک، جای زخم کاشت ابرو از بین خواهد رفت؛ با این وجود در صورت نیاز، دکترتان در خصوص استفاده از درمان‌های دیگر مانند کرم‌های ترمیم کننده پوست شما را راهنمایی خواهد کرد.

عوامل موثر بر مدت زمان بهبود زخم‌ها پس از پیوند ابرو

عوامل زیادی می‌توانند بر مدت زمان بهبود زخم‌های بعد از پیوند ابرو موثر باشند. روش کاشت ابرو هم تاثیر مستقیمی در میزان جای زخم بعد از جراحی دارد. همچنین گوش دادن به همه توصیه‌های پزشک برای مراقبت‌های قبل و بعد از این جراحی هم اهمیت زیادی دارد. در نهایت نیز مهارت دکتر در انجام کاشت ابرو و وارد کردن کمترین آسیب به پوست یکی دیگر از مهمترین عوامل موثر بر بهبودی زخم‌های بعد از کاشت ابرو است.

دکتر نیلفروش زاده به عنوان منتخب 2% دانشمندان جهان و چهره برتر پیوند مو و ابرو، قطعاً به عنوان یکی از بهترین و نام آشناترین متخصصین کاشت ابرو در ایران شناخته می‌شوند. پروفسور نیلفروش زاده تکنیک‌ها و متدهای جدیدی در زمینه کاشت ابرو ابداع کرده‌اند که بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر مایل هستید که کاشت ابرو با متد پروفسور نیلفروش زاده را انجام دهید از طریق فرم زیر دریافت نوبت داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مراقبت از زخم ایجاد شده ناشی از کاشت ابرو

برای مراقبت و بهوبدی سریعتر زخم و دلمه‌های بعد از کاشت ابرو باید مواردی را به صورت جدی رعایت کنید:

  • تا 48 ساعت بعد از کاشت ابرو باید به هیچ‌وجه ابرو‌های خود را با آب در تماس قرار‌ ندهید.
  • باید تا چندین روز و بسته به نظر پزشک زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • حداقل یک ماه (بسته به نظر جراحتان) از رنگ کردن ابرو بعد از کاشت خودداری کنید.
  • شست‌و‌شوی صحیح و اصولی از روز سوم بعد از جراحی هم یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها محسوب می‌شود.
  • همچنین برای ترمیم بافت و پوست باید از رژیم غذایی مناسبی که متخصص کاشت ابرو تجویز می‌کند، استفاده کنید.

کاشت ابرو روی جای زخم امکانپذیر است؟

کاشت ابرو روی جای زخم و اسکار

برخی از افراد هستند که به دلایلی مانند شکستگی و یا وارد شدن ضربه، دچار زخم و اسکار بر روی ابرهای خود شده‌اند. همین زخم و اسکار در داخل ابرو سبب خالی شدن و البته نازیبا شدن ابرو خواهد شد؛ به همین خاطر معمولاً این افراد به دنیال کاشت ابرو هستند تا علاوه بر پر شدن ابرو، زخم ابرو نیز دیده نشده و پنهان شود. با وجود این زخم، همچنان این افراد نیز می‌توانند برای زیبایی بیشتر ابروهای خود، پیوند ابرو انجام دهند.

با این وجود لازم است حتماً برای کاشت ابرو با خواب طبیعی بر روی زخم و اسکار ابرو، به بهترین کلینیک کاشت ابرو مراجعه کنید؛ ابتدا لازم است بافت ابرو و اسکار توسط پزشک متخصص پوست و مو و تیم کاشت به دقت بررسی شود تا از خون رسانی بافت پوست در ناحیه آسیب اطمینان حاصل گردد تا فولیکول‌های پیوند شده در این نواحی دچار ریزش نشوند. در نهایت با تشخیص پزشک متخصص پوست و تیم کاشت ابرو، می‌توان با پیوند ابرو جای اسکار را به کلی پوشانده و زیبایی طبیعی خود را دوباره به‌ دست آورید.

محدودیت‌های کاشت ابرو در ناحیه‌ی اسکار

به دلیل اینکه قسمت آسیب دیده ابرو، عروق خود را از دست‌‌ داده است، کاشت ابرو دراین قسمت می‌تواند با روند کند‌تری نسبت به حالت عادی بهبود پیدا کند. در واقع قرار است زخم‌های جدیدی که بعد از کاشت ابرو مجدداً بر روی همان اسکارهای قبلی ایجاد شده است، ترمیم شوند و این به زمان بیشتری نیاز دارد. پس اگر قصد دارید که در محل زخم روی ابرو، کاشت انجام دهید، باید مراقبت و البته صبر بیشتری داشته‌ باشید.

سوالات متداول

جمع‌بندی

اگر شما هم دوست دارید که کاشت ابرو با خواب طبیعی را توسط بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران انجام‌ دهید، می‌توانید به کلینیک دکتر نیلفروش زاده مراجعه کنید. پزشکان متخصص کاشت ابرو در این کلینیک با سال ها تجربه و مهارت خود و همچنین با استفاده از جدید‌‌ترین متد‌ها در زمینه کاشت، از ایجاد هرگونه جای زخم بعد از کاشت ابرو جلوگیری می‌کنند. در‌صورتی که تمایل دارید از مشاوره کاشت ابرو رایگان برخوردار‌شوید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *