کاشت ابرو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر فردی دوست دارد با داشتن ابروهای خوش فرم و زیبا، جوانی خود را دوباره به‌دست‌آورد. پزشکان توصیه می‌کنند که برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت ابرو مراقبت‌های پس از این جراحی به‌خوبی انجام شود. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها، شستن ابرو بعد از کاشت است.

در این مطلب قرار است که زیر و بم شست و شو ابرو بعد از کاشت را برای شما شرح دهیم. پس اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت

چطور باید ابروها را بعد از کاشت شستشو داد؟

شستن ابروها بعد از کاشت یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت پس از این جراحی محسوب‌ می‌شود. پس از کاشت ابرو باید به‌طور منظم ناحیه جراحی شده را بشویید تا احتمال عفونت و ایجاد مشکلات دیگر به حداقل برسد. حتما می‌دانید که بلافاصله پس از کاشت ابرو امکان شستن صورت با روند همیشگی را نخواهید داشت. برای به حداقل رساندن آسیب به فولیکول‌های مو تازه کاشته شده در ابرو، باید از هرگونه مالیدن و دست کشیدن روی ابروها به‌شدت خودداری کنید.

از شروع روز سوم پس از کاشت ابرو تا دو هفته بعد، باید به‌صورت منظم ابروهای خود را با محلول شست‌و‌شویی که پزشک تجویز می‌کند بشویید. شست‌ و‌شو ابروهای تازه کاشته شده باید به آرامی صورت بگیرد.

برای این کار بهتر است که از یک اسفنج نرم و تمیز استفاده‌کنید. در ابتدا محلول شست‌و‌شو یا شامپویی که پزشک متناسب با پوستتان تجویز می‌کند را به‌وسیله مقداری آب ولرم رقیق کنید. سپس اسفنج نرم را در این محلول بزنید و پس از گرفتن رطوبت اضافه از آن، اسفنج را به‌صورت ضربه‌ای و بسیار آرام روی ابروهای کاشت شده خود بکشید.

حرارت مناسب آب برای شستشوی ابروها چقدر است؟

میزان دمای آب در زمان شستن ابرو بعد از کاشت اهمیت زیادی دارد. دمای نامناسب آب می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده ابرو آسیب جدی وارد کند. پس از کاشت ابرو پزشکان تاکید می‌کنند که برای مدت زمانی در معرض آب داغ قرار نگیرید.

آب خیلی گرم باعث می‌شود که فولیکول‌های جدید آسیب ببینند و از جای خود خارج شوند بنابراین در صورتی که ابروهای خود را با آب داغ شست‌و‌شو دهید ممکن است که با ریزش ابروی کاشته شده مواجه شوید. شستن صورت و ابرو با آب یخ هم مناسب نیست و عوارض مربوط به خودش را دارد. پس بهترین دمای آب برای شستن ابرو بعد از کاشت، آب ولرم است. سعی کنید که برای شستن ابروها از آبی استفاده‌کنید که هم دمای محیط باشد یا اینکه کمی گرم‌تر از دمای محیط باشد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

شوینده مناسب برای شستن ابرو بعد از کاشت

برای اینکه با بهترین شوینده برای شستن ابرو بعد از کاشت آشنا شوید، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما با توجه به شرایط پوست و همچنین حساسیت‌های فولیکول‌های کاشته شده، بهترین نوع شوینده صورت را به شما معرفی خواهد کرد. بنابراین از استفاده سرخود از شامپو بچه و بقیه محصولاتی که عموم مردم از آنها استفاده می‌کنند بپرهیزید.

نکات مهم درشستشو بعد از کاشت ابرو و حمام کردن

شستن ابرو بعد از کاشت باید با دقت صورت بگیرد. همان گونه که گفتیم بعد از کاشت ابرو باید شست‌و‌شو با شوینده مناسبی که پزشک تجویز می‌کند انجام شود. در زمان شست‌و‌شوی ابروها از کشیدن اسفنج یا لیف روی آنها شدیداً خودداری کنید.

برای شستن ابروها در روزهای اول پس از کاشت اسفنج آغشته به مواد شوینده را با ضربه‌های خیلی نرم و آرام روی ابروها بزنید و تا دو هفته بعد از کاشت ابرو باید مراقب برخورد شدید قطرات آب دوش حمام روی ابروهای خود باشید.

به همین دلیل بهتر است که در این بازه زمانی به‌صورت مستقیم زیر دوش قرار نگیرید. بخار آب حمام هم نباید در این دوران زیاد باشد و سعی کنید که از فضای بخار داغ درون حمام فاصله بگیرید.

شستن بخیه سر بعد از کاشت ابرو

شستن بخیه سر بعد از کاشت ابرو

شستن بخیه سر می‌تواند اهمیتی برابر با شستن ابرو بعد از کاشت داشته‌باشد. در صورتی که بخیه‌های خود را به‌صورت منظم تمیز نکنید، با توجه به قرارداشتن مو در این ناحیه احتمال عفونت بالا خواهد بود. اما نگران نباشید چرا که با انجام دادن تمام دستورات پزشک، بخیه‌های سر شما به‌سادگی بهبود پیدا می‌کنند.

برای شست‌و شوی بخیه‌های سر هم باید از شوینده مناسب و مورد تایید پزشک استفاده‌کنید. همچنین مطمئن شوید که اطراف بخیه‌ها آلودگی وجود ندارد و موهای شما کاملا تمیز هستند. اگر شستن موها بلافاصله پس از کاشت ابرو برای شما سخت است می‌توانید از محصولاتی مانند شامپو خشک برای کاهش دادن چربی در موها استفاده‌کنید.

البته باید توجه داشته‌باشید که این محصولات شیمیایی به‌هیچ‌وجه نباید با بخیه‌های شما برخورد داشته‌باشند و فقط در زمینه تمیز کردن موهای اطراف بخیه کاربرد خواهند داشت.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

بهتر است که تا یک هفته پس از کاشت ابرو هنگام دوش گرفتن از برخورد مستقیم آب با موهای ابرو خودداری کنید. البته باید این نکته را ذکر کنیم که در بازه زمانی هفته اول تا هفته دوم هم نباید در معرض فشار شدید آب قرار بگیرید و یا اینکه از دوش آب داغ استفاده‌کنید. اما می‌توانید از روز هفتم با آب ولرم استحمام داشته‌باشید.

چند بار در روز باید ابروهای کاشته شده را شستشو دهم؟

دفعات شستن ابرو بعد از کاشت به خودتان بستگی دارد. برخی از افراد پوسته پوسته شدن در ناحیه ابرو را به‌شدت زیادی تجربه می‌کنند به همین علت ممکن است به چندین مرتبه شست‌و‌شو در طول روز نیاز پیدا کنند. به‌صورت کلی می‌توانید یک تا نهایتا 3 بار در روز ابروهای خود را به آرامی شست‌و‌شو دهید. شست‌وشو نه‌تنها باعث از بین بردن آلودگی و کم کردن خطر عفونت، بلکه باعث از بین بردن پوسته‌های جدا شده از پوست صورت می‌شود.

نتیجهگیری

شستن ابرو بعد از کاشت باید به آرامی و با آب ولرم صورت بگیرد. استفاده از آب یخ یا داغ در شستن ابرو می‌تواند باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو شود. برای شستن ابرو بعد از کاشت باید از شوینده مناسب و مورد تایید پزشک و یک اسفنج نرم و تمیز استفاده‌کرد. برای اطلاع از شرایط و سایر مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو، می‌توانید با بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران، کلینیک کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده در تماس باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *