کاشت مو عملی جهت بازیابی موهای از دست رفته و پوشش ناحیه طاسی است که در آن از بخش‌های سالم پوست سر که هنوز مو دارند، پیاز مو برداشته شده و در نقاطی که خالی است، کاشت صورت می‌گیرد. کاشت مو برای کسانی که دچار ریزش یا بی‌مویی می‌شوند انجام می‌گردد. بهترین سن کاشت مو معمولاً قبل از چهل سالگی مخصوصاً در آقایان است. در این روش، فولیکول‌های مو از ناحیه پشت و کناره‌های سر، توسط یک متخصص پوست و مو برداشته می‌شوند و سپس در نواحی بی‌مو کاشت می‌گردند. از جمله مزایای کاشت مو عبارتند از:

✔بازیابی موهای از دست رفته و پوشاندن نواحی سلولوئید

✔افزایش حس اعتماد به نفس و خودباوری

✔افزایش زیبایی صورت

بهترین سن برای کاشت مو
بهترین سن برای کاشت مو

امروزه روش‌های زیادی برای کاشت مو وجود دارند که دراین بین کاشت مو با سلول های بنیادی یکی از روش‌های نوین می‌‎باشد و درصد موفقیت آن در آینده بسیار بالا است. این روش جدید کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده و تیم تحقیقاتی ایشان در فاز تحقیق وبررسی می‌باشد.

سن مناسب جهت کاشت مو

سن مناسب برای انجام کاشت مو درافراد مختلف متفاوت است و به عواملی همچون وضعیت موهای فرد و سلامت عمومی او بستگی دارد. به طور کلی سن مناسب برای کاشت مو در گروه‌های سنی مختلف به قرار زیر می‎‌‌باشد:

1️⃣بزرگسالان

بیشتر متخصصان پوست و مو سن مناسب کاشت مو را از 20 سالگی به بعد می‌دانند. دلیل آن این است که از این سن به بعد رشد مو تثبیت می‌شود.

2️⃣نوجوانان

در سنین 15 تا 18 سالگی فقط در صورتی که به علت آسیب‌های ناشی از سوختگی، تصادف و غیره زیبایی نوجوان تحت تاثیر قرار گرفته باشد، با در نظر گرفتن سایر فاکتورها و با رضایت والدین و توضیح تمام جوانب کاشت مو یا ابرو می‌توان انجام گردد.

3️⃣کودکان

انجام کاشت مو در سنین زیر 15 سال توصیه نمی‌شود زیرا رشد مو در این دوران دستخوش تغییرات زیادی است. البته کودکان نیز تحمل کم‌تری در این سن دارند. در هر سنی برای انجام کاشت مو لازم است تا آزمایشات مربوطه انجام شود و وضعیت سلامتی فرد بررسی گردد. در هر حال لازم است تا متخصص کاشت مو در تهران با بررسی نتیجه آزمایشات و شرایط فرد، زمان و سن کاشت را مشخص نماید.

اکثر متخصصان پوست و مو باور دارند که کاشت مو یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان طاسی و بازگرداندن زیبایی به افراد است. برای به‌دست آوردن نتایج بهتر توصیه می‌شود تا به پزشک و کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

سن مناسب کاشت مو چگونه مشخص می‌شود؟

سن مناسب برای کاشت مو براساس عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • وضعیت بلوغ بدن: تکامل کامل فیزیولوژیک بدن باید صورت پذیرد تا فرآیند کاشت و رشد مجدد مو به طور صحیح انجام شود. از همین رو در دوره بلوغ این جراحی انجام نمی‌شود.
  • میزان ریزش مو: ریزش مو باید تثبیت شده و به حداقل رسیده باشد تا نتیجه عمل مؤثر باشد؛ در غیر این صورت احتمال عدم موفقیت وجود دارد.
  • سلامت عمومی: بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا مشکلات قلبی باید تحت کنترل باشند. در غیر این صورت روی اثر جراحی تاثیر منفی دارند.
  • انعطاف‌پذیری پوست سر: پوست سر باید انعطاف و استحکام کافی برای تحمل جراحی و رشد مجدد مو را داشته باشد.

پزشکان معمولاً بر اساس بررسی‌های بالینی و آزمایشات مختلف سن مناسب را تخمین می‌زنند. در صورت تردید بررسی بافت‌شناسی نیز برای این مورد انجام می‌شود البته این مورد تا حد زیادی به وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد.

سن کاشت مو در خانم‌ها

سن مناسب کاشت مو در خانم‌ها عبارتند از:

  • بزرگسالی (بالای 20 سال): از این سن به بعد با توجه به تثبیت رشد و تکامل بدن، شرایط مناسبی برای رشد مجدد مو فراهم می‌شود.
  • دوران قبل از یائسگی (تا حدود 50 سالگی): در این دوره هورمون‌های زنانه باعث حفظ سلامت پوست و مو می‌شوند.
  • بعد از یائسگی: بعد از یائسگی هم می‌توان کاشت مو انجام داد با این تفاوت که احتمال موفقیت کمی کمتر است. از همین رو توصیه می‌شود کاشت مو در این دوره انجام نشود.

البته عواملی مانند سابقه بیماری، میزان ریزش و وضعیت عمومی فرد نیز می‌تواند سن مناسب این عمل را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از عمل با پزشک و متخصصان کلینیک دکتر نیلفروش زاده مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان کاشت مو فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

سن کاشت مو در مردان

سن مناسب برای کاشت مو در مردان عبارتند از:

  • بزرگسالی (بالای 20 سال): همانطور که در مورد زنان ذکر شد، از این سن به بعد با تکامل بدن و تثبیت رشد، شرایط مناسبی برای موفقیت عمل فراهم می‌شود.
  • تا 50-60 سالگی: در این دوره سنی که افت میزان تولید آندروژن وجود ندارد، موها می‌توانند به خوبی رشد کنند. امروزه کاشت مو در افراد با موهای سفید نیز با تکینک‌های خاصی انجام می‌شود.
  • بعد از 60 سال: بعد از شصت سالگی به دلیل کاهش تولید هورمون مردانه، احتمال موفقیت کاهش می‌یابد اما امکانپذیر است.

عوامل دیگری مانند وضعیت پزشکی، میزان ریزش و سبک زندگی فرد نیز در انتخاب سن مناسب تأثیر دارند. بنابراین مشورت با پزشک متخصص ضروری است.

حداقل و حداکثر سن کاشت مو چقدر است؟

حداقل و حداکثر سن برای انجام عمل کاشت مو عبارت است از:

البته باید توجه داشت که عوامل دیگری مانند وضعیت سلامتی، شرایط پزشکی و بررسی دلیل ریزش مو نیز در تعیین حداقل و حداکثر سن مؤثر هستند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، با پزشک متخصص مشورت کنید تا سن مناسب شما برای عمل تعیین شود. همواره در نظر داشته باشید که سلامتی و شرایط فردی اولویت است.

چه سنی بهترین سن کاشت مو است؟

با توجه به موارد بیان شده در بالا می‎توان بیان نمود که بهترین سن کاشت مو به طور کلی بین 25 تا 35 سالگی است. دلایل اصلی این موضوع به شرح زیر هستند:

  • در این سن فرد تکامل بدنی کاملی داشته و وضعیت عمومی بدن مناسب است. در واقع بیماری‎های پنهان کمتری دارد.
  • هورمون‌های مردانه/زنانه به‌طور کامل ترشح می‌شوند و پوست سر نیز انعطاف‌پذیر است. این موضوع درصد موفقیت‌آمیز بودن عمل را افزایش می ‎دهد.
  • شانس بیشتری وجود دارد که موهای جدید به خوبی رشد کنند.
  • در مقایسه با سنین بالاتر، شانس بروز مشکلات و عوارض کاشت مو کمتر وجود دارد.
  • فرد از نتیجه کاشت مو برای مدت بیشتری استفاده می‌کند. در واقع در سنین جوانی زیبایی ظاهری خود را به دست می‌آورد.
کاشت مو در ۴۰ سالگی

آیا کاشت مو در ۴۰ سالگی امکان‎پذیر است؟

بله. کاشت مو در سن ۴۰ سالگی کاملا امکان پذیر است. برخی از نکات مهم در این رابطه عبارتند از:

  • در سن ۴۰ سالگی فرد به تکامل فیزیکی و روانی کامل دست یافته است.
  • پوست سر همچنان انعطاف پذیر و مناسب برای کاشت است.
  • احتمال بروز مشکلات جدی در پوست سر کمتر است.
  • شانس موفقیت عمل با بیماران جوان‎تر کمی کمتر است اما در این سن بسیار خوب است.

البته باید وضعیت سلامتی کلی و میزان ریزش مو نیز مورد بررسی قرار گیرند. با این حال معمولا در صورت سلامت کامل، کاشت مو در این سن انجام‌پذیر بوده و بسیار مؤثر خواهد بود.

با توجه به موارد ذکر شده می‎توان نتیجه گرفت که انتخاب سن مناسب برای عمل کاشت مو نیازمند بررسی فاکتورهای زیادی است. به صورت کلی توصیه می‌گردد که قبل از 40 سالگی کاشت مو صورت گیرد. در این سن افراد بیماری‌های زمینه‌ای کمتری دارند و رشد آنها نیز کاملا انجام شده است. از همین رو پیش‌بینی می‌شود که نتیجه عمل کاشت مو درصد موفقیت بیشتری به همراه خواهد داشت.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *