کاشت ابرو این روزها به یکی از جراحی‌های زیبایی بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. با این وجود ممکن است برخی از چالش‌ها و مشکلات بر سر راه این جراحی وجود دارد که ممکن است باعث نگرانی افراد شود. یکی از چالش‌هایی که برخی از داوطلبین این عمل دارند، امکان انجام کاشت ابرو بر روی جای اسکار و زخم و شکستگی است. اتفاقاً بهتر است بدانید که کاشت ابرو می‌تواند بهترین انتخاب برای چنین مواردی باشد؛ به این ترتیب علاوه بر زیباتر کردن ابروها، می‌توان جای زخم و شکستگی را پنهان نمود.

کاشت ابرو روی جای بخیه

آیا می‌توان روی اسکار و زخم ابرو، کاشت انجام داد؟

یکی از دلایلی که باعث ریزش ابرو در افراد می‌شود، زخم است. مو به طور طبیعی در بافت آسیب‌دیده رشد نمی‌کند، چون هیچ فولیکولی در چنین بافتی وجود ندارد. فولیکول‌های مو مانند کپسول‌های کوچکی هستند که مو را در زیر پوست نگه می‌دارند. رگ‌های خونی زیر فولیکول‌ها به رشد و بازسازی آ‌ن‌ها کمک می‌کند. وقتی زخمی روی پوست ایجاد می‌شود، ممکن است بخشی از فولیکول‌های مو از بین بروند. به همین دلیل بافت پوست آسیب‌ دیده کاملاً متفاوت از پوست عادی است، چون این بافت خون‌ رسانی کمتری دارد.

حالا ممکن است این سوال به وجود بیاید که آیا می‌توان روی چنین پوستی، کاشت ابرو انجام داد؟ باید بگوییم بله. کاشت ابرو یکی از راه‌کارهای مناسب برای افرادی است که به دلیل سوختگی (در سطح کم) یا زخم بخیه، دچار ریزش ابرو شده‌اند. روش پیوند ابرو بر روی اسکار هم مشابه روش‌های دیگر کاشت ابرو است، البته نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد، چرا که پزشک باید بعد از ویزیت و با توجه به وضعیت زخم و انتظارات بیمار، روشی را انتخاب کند که بیشترین میزان موفقیت را به همراه داشته باشد. (درباره کاشت ابرو با متد تخصصی دکتر نیلفروش زاده مقاله مربوطه را مطالعه کنید.)

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

چه مدت پس از ایجاد زخم در ناحیه ابرو می‌توان کاشت ابرو انجام داد؟

بهتر است تا زمان بهبودی کامل زخم صبر کنید. با توجه به گستردگی و آسیبی که به پوست وارد شده، توصیه می‌شود بین ۳ تا ۶ ماه منتظر بمانید و بعد برای انجام جراحی اقدام کنید. در صورتی که پوست بهبود پیدا نکرده باشد، امکان دارد زخم عفونت کرده و نتیجه کاشت هم نامطلوب باشد.

آیا کاشت روی اسکار ابرو، نتیجه‌ای قطعی دارد؟

پاسخ قطعی نمی‌توان به این سوال داد، زیرا این موضوع تا حد زیادی به مهارت جراح و میزان آسیب بافت دارد. طبیعی است که بخشی از موهای کاشت شده در اسکار، ریزش داشته باشند اما در بیشتر مواقع کاشت ابرو پوشش کافی را برای این نواحی از پوست می‌دهد. البته گاهی ممکن است با توجه به وضعیت بیمار و به تشخیص بهترین دکتر کاشت ابرو نیاز باشد یک مرحله دیگر هم کاشت ابرو انجام شود.

محدودیت‌های کاشت ابرو در ناحیه‌ی اسکار

کاشت ابرو در نواحی اسکار به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد بافت آن، چالش‌برانگیز است. بافت اسکار اغلب کمتر از پوست سالم عروق خونی دارد و کشسانی آن کمتر است. همین مورد می‌تواند باعث ‌شود رشد فولیکول‌های مو در این ناحیه مشکل باشد. به علاوه، بافت اسکار ممکن است ناهموار و نامنظم باشد، که می‌تواند تا حدی دستیابی به نتیجه طبیعی را مشکل کند. در ادامه برخی از محدودیت‌هایی که کاشت ابرو در چنین بافت‌هایی وجود دارد را به طور موردی بررسی می‌کنیم.

جهت مشاوره در رابطه با کاشت ابرو روی اسکار و زخم می‌توانید فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان کلینیک دکتر نیلفروش زاده در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

بهترین روش كاشت ابرو روی زخم کدام است؟

بهترین روش کاشت ابرو به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. اگر به دنبال تکنیکی هستید که به کمترین میزان ممکن تهاجمی باشد و جای زخم کمی ایجاد کند، FIT یا Super FUE ممکن است گزینه خوبی باشد. در نهایت، انتخاب بهترین روش کاشت ابرو به عوامل متعددی از جمله نیازهای فردی بیمار، میزان ریزش، ویژگی‌های ناحیه اهداکننده و دریافت‌کننده، تخصص جراح و امکانات و تجهیزات کلینیک بستگی دارد. به همین دلیل، مشاوره با یک جراح کاشت مو مجرب برای انتخاب مناسب‌ترین روش و به دست آوردن نتیجه مطلوب، اهمیت دارد.

نکاتی که برای باید پیش از پیوند ابرو روی اسکار رعایت کنید

برای یک کاشت ابرو موفق روی خط شکستگی ابرو، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • یک جراح باتجربه انتخاب کنید: جراحي را انتخاب کنيد که در کاشت ابرو بر روي اسکار تخصص داشته باشد و سابقه و درصد بالایی عمل موفقیت‌آمیز داشته باشد.
  • از پزشک راهنمایی بخواهید و انتظارات خود را بیان کنید: داشتن مشاوره با پزشک مورد اهداف، انتظارات و نگرانی‌ها، مهم است.
  • دستورالعمل‌های قبل از عمل جراح را به دقت دنبال کنید.
  • مراقبت‌های بعد از عمل را رعایت کنید: داروهای خود را مصرف کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید.
  • صبر و انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید: کاشت ابرو فرآیندی است که نیاز به صبر دارد. زمان کافی برای رشد ابروها، معمولاً حدود 4 تا 6 ماه است و در نظر داشته باشید که با توجه به اسکار، ممکن است تقارن کامل حاصل نشود.

ماندگاری کاشت ابرو روی جای زخم، شکستگی و بخیه چگونه است؟

ماندگاری کاشت ابرو روی اسکار، شکستگی‌ها و جای بخیه‌ها به طور کلی به عوامل مختلفی از جمله شدت اسکار، تخصص جراح و پاسخ درمانی بدن بیمار بستگی دارد. با این حال، با مراقبت و تکنیک مناسب، کاشت ابرو می‌تواند نتایج ماندگار و مطلوبی برای افرادی که ابروهای آسیب دیده دارند، داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو روی اسکار

توصیه می‌کنیم بعد از کاشت ابرو بر روی بافت اسکار، نکات زیر را رعایت کنید:

  • تا ۲ روز پس از جراحی، از تماس آب با ناحیه پیوند شده، خودداری کنید.
  • ۲ روز اول بعد از جراحی را استراحت کنید.
  • از لمس محل کاشت یا زدن لوسیون، پماد یا مواد دیگر روی ناحیه مورد نظر، اجتناب کنید. (مگر اینکه جراح تجویز کرده باشد.)
  • برای جلوگیری از آسیب یا تحریک ناحیه به مدت یک هفته ورزش سنگین نکنید و از بلند کردن اشیا سنگین، خودداری کنید.

توجه داشته باشید که ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است و جای نگرانی نیست.

سوالات متداول درباره کاشت ابرو روی شکستگی و زخم

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *