اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تغذیه سالم و اصولی اهمیت نمی‌دهید، زمان کاشت ابرو، بهترین موقعیت برای تغییر رژیم غذایی است. هنگامی که افراد دارای رژیم غذایی نامناسبی باشند، دچار ریزش ابروها خواهند شد. اما سوال اینجاست، چگونه می‌توان یک تغذیه مناسب برای قبل و بعد از فرآیند کاشت ابرو داشت؟ مهم‌ترین مواد غذایی چیست؟ مصرف چه مواد غذایی در دوران قبل و بعد از کاشت ابرو مضر است؟ آیا گیاهخواران برای انجام کاشت ابرو به مشکل برمی‌خورند؟ در این مقاله به توضیح کامل این سوالات خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

قبل و بعد کاشت ابرو چی بخوریم؟

درصورتی که قرار است کاشت ابرو را در کلینیک پروفسور نیلفروش زاده (چهره برتر پیوند مو در خاورمیانه) انجام دهید، تمامی نکات مهم در زمینه تغذیه قبل و بعد از کاشت ابرو در جلسه مشاوره حضوری به شما گفته می‌شود؛ با این وجود جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه حتماً ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

تغذیه قبل از کاشت ابرو

فرایند کاشت ابرو مانند هر عمل دیگری،  نیازمند توجه به یکسری از مراقبت‌ها و نکات است تا این جراحی به خوبی و با بهترین نتیجه انجام شود‌. درواقع با مصرف برخی مواد غذایی و ممنوعیت سایرین، از خطرات احتمالی که ممکن است شما را تهدید کند جلوگیری می‌کنید. زمانی که دارای تغذیه مناسبی قبل از انجام کاشت ابرو باشید، شرایط را برای موفقیت هر چه بیشتر جراحی پیوند ابرو محیا می‌کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای تغذیه قبل از کاشت ابرو را بررسی خواهیم کرد‌‌.

خوراکی های مجاز قبل از کاشت ابرو

مصرف برخی خوراکی‌ها قبل از انجام کاشت ابرو مجاز و بسیار مهم است؛ یکی از مواد غذایی که توصیه فراوانی برای مصرف آن می‌شود، مواد خون ساز است. درواقع این مواد به دلیل داشتن میزان زیادی از آهن، معمولاً مصرف آن‌ها چند روز قبل از عمل توصیه می‌شود‌. البته، خونریزی ابرو هنگام کاشت چندان زیاد نیست و حتی معنایی ندارد اما، خوردن و استفاده از این مواد غذایی ضرر و آسیبی را ایجاد نمی‌کند.

سعی شود دو روز قبل از کاشت ابرو حتماً به میزان زیاد از مایعات استفاده کنید. یعنی اگر شما به مقدار ۸ لیوان به صورت روزانه قبل از عمل آب مصرف کنید، توانایی و تحمل شما در برابر خستگی افزایش می‌یابد. سعی کنید قبل از عمل (روز کاشت) از مواد غذایی که دارای طبع گرم و حجم پایین هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، مصرف خوراکی‌های مغذی مانند خرما بهترین گزینه محسوب می‌شوند. اگر که قرار است مدت زمان کاشت ابرو طولانی باشد، حتماً وعده غذایی نهار را میل کنید. بهترین گزینه برای نهار، خوردن غذاهای حاوی گوشت و مرغ است. درصورتی که سابقه افت فشار دارید، حتماً از خوراکی‌های شیرین مانند شکلات، شیرینی و غیره استفاده کنید.

خوراکی های ممنوعه قبل از کاشت ابرو

همانطور که خوردن برخی مواد غذایی قبل از کاشت ابرو می‌تواند کمک کننده باشد، قطع مصرف بعضی از خوراکی‌ها نیز موثر است. درواقع، گاهی نیاز است که مانند قطع مصرف داروها قبل از عمل، مصرف برخی مواد خوراکی را نیز قطع کنید. اما چه موادی باید قبل از کاشت ابرو قطع شوند؟

  • اولین و مهم‌ترین چیز، قطع مصرف موادی مانند مشروبات الکلی است؛ حداقل باید یک هفته قبل از کاشت ابرو، مصرف مشروبات الکلی قطع شود.
  • مورد بعدی، قطع مصرف خوراکی‌های آبزی نظیر ماهی، میگو است زیرا، باعث رقیق شدن خون می‌شوند و امکان بروز خطرات احتمالی وجود دارد‌‌.
  • نکته مهم بعدی، عدم مصرف سیر و پیاز خام است زیرا باعث رقیق شدن خون می‌شود؛ البته مصرف این مواد به شکل پخته مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • بهتر است در روز قبل از کاشت ابرو مواد غذایی دیرهضم مانند غذاهای سنگین مانند کله پاچه اصلاً مصرف نشود.
  • از طرفی، مواد محرک و انرژی‌زا به دلیل کاهش تحمل افراد و ایجاد بی‌قراری، ممنوع هستند. البته اگر شما سابقه مصرف این مواد جهت رفع خستگی خود را دارید، استفاده کردن آن مانعی ندارد؛ درصورت عدم مصرف قبلی، به دلیل احتمال رخ دادن واکنش‌های مختلف ممنوعیت دارد.
  • همچنین، از خوردن مواد خوراکی که باعث بیرون‌روی زیاد (خوردن آلو) می‌شود خودداری کنید.
خوراکی های ممنوعه قبل و بعد کاشت ابرو

اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره تغذیه کاشت ابرو دارید حتماً از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان فنی به صورت دقیق شما را راهنمایی کنند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ابرو در مجهزترین کلینیک کاشت مو و ابروی ایران

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

تغذیه بعد از کاشت ابرو

داشتن یک رژیم غذایی سالم بعد از کاشت ابرو، به دلیل افزایش سرعت بهبودی و دست‌یابی به نتایج بهتر، یکی از مهمترین موارد در مراقبت های بعد از کاشت ابرو به شمار می‌آید. داشتن یک رژیم غذایی استاندارد و سالم اصلاً کار سختی نیست، کافیست فقط یک رژیم متعادل شامل طیف گسترده‌ای از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین، غلات کامل و سایر مواد مغذی را داشته باشید. درصورت داشتن یک رژیم غذایی متعادل، دوره نقاهت کوتاه‌تر و رشد موهای کاشته شده در ناحیه ابرو سریع تر و بهتر انجام می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای تغذیه بعد از کاشت ابرو را بررسی خواهیم کرد‌‌.

خوراکی های مناسب بعد از کاشت ابرو

بعد از اینکه کاشت ابرو صورت گرفت، جهت تقویت و رشد موها باید همه مواد غذایی مفیدی را که برای ترمیم پوست و مو مفید هستند را در برنامه خود قرار دهید. سعی کنید دارای رژیم غذایی متعادل باشید یعنی، برنامه غذایی شما شامل انواعی از میوه‌ها، سبزیجات، منابع پروتئینی و غلات باشد‌. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بعد از کاشت ابرو به آن توجه کنید، هیدراته ماندن بدن است‌. درصورتی که بدن به میزان کافی دارای آب نباشد، پوست و مو نمی‌تواند از عوارض منفی در امان باشند. زیرا نه موهای کاشته شده به خوبی رشد خواهند کرد، نه پوست به خوبی ترمیم می‌شود‌. پس حتماً به میزان کافی در طول روز آب بنوشید‌.

مهمترین خوراکی های قبل و بعد کاشت ابرو

خوراکی های ممنوعه بعد از کاشت ابرو

خوردن بعضی از مواد خوراکی پس از انجام کاشت ابرو اصلاً توصیه نمی‌شوند، پس بهتر است که درباره‌ی این مواد اطلاعات بیشتری داشته باشید. مصرف مواد الکلی به دلیل رقیق سازی خون و در نهایت تاخیر در بهبودی پس از کاشت ابرو، ممنوعیت دارد. پس از خوردن نوشیدنی‌های حاوی الکی بعد از کاشت ابرو جلوگیری کنید‌‌.

همانطور که نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون می‌شوند، خوردن برخی مواد غذایی نیز رقیق شدن خون را به همراه دارد‌. بعضی از این مواد شامل زنجبیل، سیر، روغن ماهی، مکمل‌های ویتامین ایی و… می‌شود‌. این مواد علاوه بر رقیق سازی خون، باعث افزایش خطر خون‌ریزی بعد از انجام کاشت ابرو نیز خواهند بود.

مکمل های ضروری پس از کاشت ابرو

پس از انجام کاشت ابرو، پزشک به افراد توصیه می‌کند که از برخی مواد مکمل ضروری جهت بهبودی سریع‌تر و بهتر کمک بگیرد. همانطور که می دانید، سلامت و زیبایی ابروها به میزان زیادی تحت تاثیر پروتئین‌ها است، زیرا موها از جنس پروتئین هستند‌‌. مکمل‌های مانند کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین ب ۶ د زینک، برخی از مهم‌ترین مکمل‌های موجود برای رشد بهتر ابروها است.

سوالات متداول

جمع بندی

تغذیه سالم یکی از معیارهای مهم در روند سلامتی و داشتن یک زندگی به دور از بیماری است. کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین عمل‌هایی است که جهت زیبایی بیشتر، توسط افراد زیادی انجام می‌گیرد‌. برای اینکه نتیجه کاشت ابرو بهتر باشد و از خطرات احتمالی آن جلوگیری کنید، بهتر است که نسبت به خوردن یا نخوردن خوراکی‌های قبل و بعد از عمل کاشت ابرو آگاه باشید‌. در این مقاله سعی کردیم که به برخی از مهم‌ترین مواد غذایی قبل و بعد از کاشت ابرو اشاره کنیم؛ همچنین، نسبت به خطرات مصرف برخی از مواد خوراکی اطلاعات مفیدی ارائه کردیم.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *