بوتاکس ابرو روشی موقتی و بی‌خطر برای حفظ جوانی پوست است و از آن برای شل کردن عضلات کنترل‌ کننده حرکت ابرو استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، بوتاکس ابرو با کم کردن حرکات عضلات این ناحیه، از عمیق‌تر شدن چین و چروک و خطوط اطراف چشم و پیشانی جلوگیری کرده و ابرو را بالا می‌کشد. کاشت ابرو نیز یکی دیگر از مهمترین اقدامات زیبایی صورت و ابرو است. از آنجا که تزریق بوتاکس نیز در ناحیه پیشانی و اطراف ابرو و چشم انجام می‌شود، تقارن زمانی کاشت ابرو و بوتاکس به مسئله مهمی تبدیل خواهد شد که باید برای انجام این دو اقدام زیبایی به آن توجه کرد. برای بررسی فاصله زمانی بین کاشت ابرو و بوتاکس، لازم است که برخی از مهمترین ویژگی‌های این دو بررسی شود. در نهایت بهترین زمان تزریق بوتاکس قبل و بعد از کاشت ابرو را تعیین خواهیم کرد.

بهترین زمان بوتاکس و کاشت ابرو

آیا تزریق بوتاکس هم ‌زمان با کاشت ابرو خطرناک است؟

بله اصلا نباید این دو اقدام زیبایی به صورت هم زمان انجام شود؛ زیرا ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که جبران و درمان آن‌ها مشکل شود.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

عمل کاشت ابرو معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و پس از انجام عمل، ناحیه تحت جراحی باز می‌ماند و پوسته‌هایی در اطراف فولیکول‌های تازه پیوند شده شروع به تشکیل شدن می‌کند. این پوسته‌ها و دلمه‌هایی که در ناحیه ابرو تشکیل می‌شوند، بخشی طبیعی از روند بهبودی هستند و بعد از چند روز از بین می‌روند. در نتیجه از آنجا که با کاشت ابرو، در ناحیه ابرو و اطراف آن پوست تحریک شده است، بهتر است با تزریق بلافاصله بوتاکس این تحریکات پوستی را تشدید نکرده و این کار را با یک فاصله زمانی مطابق تشخیص دکتر کاشت ابرو انجام داد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

عوارض جانبی کاشت ابرو

بعضی از عوارض کاشت ابرو عبارتند از: ‌

  • تورم و قرمزی خفیف: معمولاً پس از کاشت ابرو، تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان مشاهده می‌شود که در عرض چند روز کاهش پیدا می‌کند.
  • کبودی خفیف: ممکن است پس از کاشت ابرو در ناحیه تحت درمان کبودی ایجاد شود که معمولاً در عرض چند هفته محو می‌شود.
  • خارش: ناحیه تحت درمان ممکن است پس از کاشت ابرو، دچار خارش شود.
  • دلمه: بعد از کاشت ابرو، دلمه در محل برش ایجاد می‌شود، اما پوسته‌ها طی 7 تا 10 روز بعد می‌ریزند.
  • ریزش ابرو: معمولاً پس از کاشت ابرو، ریزش موقت ابروها در ناحیه تحت درمان اتفاق می‌افتد. دلیل آن این است که فولیکول‌های موی پیوند شده در ناحیه ابرو در مرحله استراحت هستند. رشد مجدد ابروها حدود 3 ماه پس از جراحی شروع می‌شود.

بنابراین همانطور که مشخص است، با انجام جراحی کاشت ابرو، به دلیل تحریکات پوستی عوارض موقتی بروز خواهد؛ در نتیجه نباید با تزریق بوتاکس در دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو این عوارض را تشدید نمود.

تزریق بوتاکس ابرو و پیشانی

بوتاکس که نام تجاری سم بوتولینوم است که از آزاد شدن استیل کولین، یک انتقال‌دهنده عصبی که مسئول انقباض عضلانی است، جلوگیری کرده و در دوزهای کم، برای اهداف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس سال هاست که برای زیباتر کردن صورت از جمله از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی و بخش‌های دیگر صورت تا لیفت ابرو و بالا بردن دم ابرو انجام می‌شود.

عوارض تزریق بوتاکس

با اینکه بوتاکس ابرو و پیشانی به یک اقدام بسیار ساده و پیش پا افتاده برای بسیاری از افراد تبدیل شده است، ولی همین کار نیز همانند سایر اقدامات زیبایی، عوارضی هر چند کوتاه مدت و موقتی به همراه دارد. این عوارض موقتی است و فرد ممکن است کبودی، تورم و قرمزی را در محل تزریق مشاهده کند. برخی از عوارض جانبی جدی‌تر شامل افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس، افتادگی پلک، بالا رفتن بیش از حد ابرو می‌شود که البته با انتخاب پزشک و متخصص زیبایی مناسب و انجام مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم، می‌توانید از وقوع آن‌ها جلوگیری کنید.

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان بوتاکس انجام داد؟

به طور کلی، شما باید حداقل 4 هفته پس از کاشت ابرو، برای تزریق بوتاکس صبر کنید. این مدت زمان با توجه به موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  1. تداخل در رشد مو: بوتاکس می‌تواند در رشد مو مشکل ایجاد کند. اگر در فاصله زمانی کمی بعد از کاشت ابرو، بوتاکس انجام دهید، ممکن است نتیجه مطلوبی از کاشت ابرو نگیرید.
  2. تأخیر در روند بهبودی: روند بهبودی کاشت ابرو حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد و تزریق بوتاکس در این مدت می‌تواند روند بهبودی را مختل کرده و خطر بروز عوارض جانبی را افزایش دهد.
  3. افزایش خطر عفونت: اگر هم‌ زمان با کاشت ابرو بوتاکس تزریق کنید، ریسک عفونت را بالا می‌برید.
  4. تداخل در تزریق دقیق: زمانی که تزریق بوتاکس انجام می‌دهید، پزشک باید آن را به عضلات خاصی در صورت شما تزریق کند. اگر اخیراً کاشت ابرو انجام داده باشید، تورم و التهاب می‌تواند انجام دقیق تزریق را برای پزشک دشوار کند.

به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است با دکتر کاشت ابرو خود مشورت کنید تا در مورد زمان تزریق بوتاکس بعد از کاشت ابرو مشاوره دریافت کنید. پزشک با توجه به نیازها و با ارزیابی شرایط شما، بهترین زمان تزیرق بوتاکس را منطبق با شرایط خودتان توصیه خواهد کرد.

در صورتی که پیش از اقدام برای پیوند ابرو و تزریق بوتاکس نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان کلینیک دکتر نیلفروش زاده در اسرع وقت مشاوره تخصصی به شما ارائه کنند.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

چه مدت قبل از کاشت ابرو می‌توان بوتاکس انجام داد؟

برای اینکه عوارض بعد از بوتاکس تشدید نشده و انجام پیوند ابرو در بهبودی سریعتر بعد از بوتاکش خللی ایجاد نکند، بهتر از فاصله زمانی حداقل یک ماه بین این دو کار وجود داشته باشد. به عبارتی دیگر حداقل یک ماه از تزریق بوتاکس گذشته باشد و سپس برای کاشت ابرو اقدام شود. با این وجود اگر شما نگران تاثیرگذاری بوتاکس در نتیجه و ظاهر و فرم ابرو در زمان کاشت هستید بهتر است بیش از این مدت را صبر کرده و سپس اقدام به پیوند ابرو کنید.

تزریق بوتاکس قبل یا بعد از کاشت ابرو

زمانی که شما قصد انجام هر دو اقدام زیبایی کاشت ابرو و بوتاکس را داشته باشید، قطعاً دچار این چالش خواهید شد که آیا ابتدا بوتاکس را انجام دهید یا کاشت ابرو؟

در واقع چه بوتاکس قبل از کاشت ابرو انجام شود چه بعد از آن تفاوتی نداشته و درست خواهد بود! فقط نکته قابل توجه فاصله زمانی بین این دو کار است. در نتیجه پیش از تزریق بوتاکس و یا اقدام برای کاشت ابرو، در ابتدا طی یک جلسه مشاوره با پزشک خود، حتماً این دغدغه مطرح کرده تا بهترین تصمیم را تحت نظر جراحتان داشته باشید.

به طور کلی پیشنهاد می‌شود کاشت ابرو را قبل از تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو انجام دهید. چون بوتاکس ممکن است محل قرارگیری ابروهای طبیعی شما را تغییر دهد و باعث لیفت ابرو بشود. بدیهی است که در فرآیند کاشت ابرو، بهتر است پیوندهای مو در محل اصلی ابرو کاشت شوند.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *