ریزش مو و طاسی مسئله‌ای است که این روزها بسیاری از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به همین خاطر است که کاشت مو که راه حلی دائمی برای این عارضه است بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. با این‌ حال، اگر شخصی در ناحیه اهداکننده (بانک مو) موی کافی نداشته باشد، جراحی کاشت مو با چالش جدی روبه رو می‌شود. به‌ عبارت‌ دیگر، نداشتن بانک موی کافی و وضعیت نامناسب پوست ناحیه اهداکننده امکان انجام پیوند مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از راه حل‌هایی که در این مواقع به نظر می‌رسد کاشت مو با بانک موی دیگران است. آیا واقعاً کاشت مو با موی فرد دیگر امکان پذیر است؟ اگر این سؤال ذهن شما را هم مشغول کرده، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی از کاشت مو با بانک موی دیگران را در اختیارتان قرار دهیم.

نمونه کار کاشت مو دکتر نیلفروش زاده

کاشت مو با بانک موی دیگران

روش کاشت مو با بانک موی دیگران برای افرادی است که فولیکول موی کافی نداشته و به همین دلیل از فولیکول موی دیگران برای پیوند استفاده می‌کنند. با این‌ حال این روش کاربردی نیست. دلیل موفقیت‌آمیز نبودن کاشت مو با موی فرد دیگر، این است که ریشه موهای هر فرد ترکیب ژنتیکی منحصربه‌ فردی دارد. اگر جراح فولیکول مو را از شخص دیگری بگیرد و در ناحیه طاسی سر شخص دیگری پیوند بزند، بدن فرد گیرنده متوجه می‌شود که فولیکول پیوند شده دارای DNA خارجی است. سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی به هر چیزی که DNA متفاوت داشته باشد، حمله می‌کند و به همین دلیل فولیکول‌های موی پیوند شده را به عنوان یک تهدید تلقی کرده و به آنها حمله می‌کند. این حمله می‌تواند منجر به ریزش همه موهای پیوند شده شود. در نتیجه نهایتاً عمل کاشت مو با موی فرد دیگر ناموفق خواهد بود.

برای کاهش خطر پس زده شدن موهای پیوند شده در روش کاشت مو با بانک موی دیگران، پزشکان معمولاً از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند. این داروها به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند تا موهای پیوند شده را «خودی» شناسایی کنند. با این‌ حال، داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی می‌توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند. بنابراین در نهایت می‌توان گفت که روش کاشت مو با موی دیگران با وجود اینکه از نظر فنی قابل انجام است ولی به طور واقع نتیجه خوبی نداشته و موفقیت آمیز نخواهد بود.

کاشت مو بدون بانک مو چگونه انجام می‌شود؟

ازآن‌جایی‌ که برای افرادی که قصد کاشت مو با بانک موی ضعیف، کم تراکم و نامناسب را دارند، کاشت مو با بانک موی دیگران بی‌نتیجه است، متخصص کاشت مو ممکن است تصمیم بگیرد از روش کاشت مو با موی بدن (BHT) استفاده کند. در روش کاشت موی بدون بانک مو، جراح از موهای بدن فرد (معمولاً ریش و یا موهای روی قفسه سینه مردان) استفاده کرده و آن‌ها را در ناحیه طاسی سر پیوند می‌زند. این روش کاشت مو تنها باید توسط پزشک و متصص کاشت مو انجام شود زیرا پیوند موهای دیگر بدن به ناحیه طاسی سر بسیار حساس بوده و حتی ممکن است در صورت عدم انجام صحیح این جراحی، نتیجه چندان طبیعی نباشد. در نتیجه حتماً به بهترین کلینیک کاشت مو در تهران مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را از کاشت مو داشته باشید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

روش های کاشت مو بدون نیاز به بانک مو

بعد از بررسی روش کاشت مو با بانک موی دیگران، شاید بهتر باشد که به فکر راه‌های دیگری برای بهبود وضعیت ناحیه طاسی سر خود باشید. روش‌های جایگزین دیگری برای کاشت مو وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر کدام از این روش‌ها مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی شرایط و انتخاب راهکار مناسب، از یک متخصص کاشت مو مشورت بگیرید؛ پیشنهاد می‌شود حتماً جلسه مشاوره و ویزیت حضوری داشته باشید تا بر اساس وضعیت موهایتان روش مناسب کاشت مو برای شما تعیین شود.

جهت مشاوره رایگان و ویزیت حضوری در کلینیک کاشت موی دکتر نیلفروش زاده فرم زیر را تکمیل کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

خطرات کاشت مو با بانک موی دیگران

بعضی از خطراتی که کاشت مو با موی دیگران دارد، عبارت است از:

  • پس زده شدن پیوند و ریزش فولیکول‌های کاشته شده
  • عفونت
  • جای زخم
  • ظاهر غیرطبیعی

چه افرادی مناسب کاشت مو با بانک موی دیگران هستند؟

در حال حاضر تنها افرادی که مناسب کاشت مو با بانک موی دیگران هستند، دوقلوهای همسان‌اند. دوقلوهای همسان از یک تخمک بارور شده تشکیل می‌شوند؛ بنابراین، از نظر ژنتیکی یکسان هستند. این بدان معناست که سلول‌های ریشه موی آنها نیز از نظر ژنتیکی ویژگی‌های مشابهی دارند. هنگامی که فولیکول‌های مو از یک دوقلوی همسان به دوقلوی دیگر پیوند می‌شود، سیستم ایمنی بدن گیرنده آنها را به عنوان بخشی از سلول‌های خودی می‌پذیرد.

تنها موضوعی که باعث می‌شود کاشت مو با استفاده از بانک موی دوقلوی دیگر ممکن نباشد، این است که یکی از دوقلوها دچار آلوپسی آندروژنیک باشد. در این صورت به احتمال زیاد دوقلوی دیگر نیز به این بیماری مبتلا می‌شود و عملاً نمی‌توان کاشت مو با موی دیگران را در این افراد انجام داد. توجه داشته باشید که کاشت مو با بانک موی دیگران در دوقلوهای ناهمسان ممکن نیست؛ زیرا فولیکول‌های آن‌ها از نظر ژنتیکی متفاوت است.

مزایا و معایب کاشت مو با موهای فرد دیگر

روش کاشت مومزایامعایب
 کاشت مو با بانک موی خودنتیجه طبیعیاحتمال به جا ماندن جای اسکار
راهکار دائمی
ماندگاری بالادشواری مدیریت میزان گرافت‌های مورد نیاز از ناحیه اهداکننده
کاهش احتمال پس زده شدن موی پیوندینیازمند دقت و هنرمندی بالا برای پر کردن ناحیه کاشت و تکرار الگوی رشد طبیعی مو
کاشت مو با بانک موی دیگراندرصد موفقیت خیلی کم و احتمال زیاد پس زده شدن موی پیوندی
هزینه بسیار بالا

آیا سیستم ایمنی بدن کاشت مو از موی دیگران را پس می‌زند؟

بله. ریشه موهای هر فرد ترکیب ژنتیکی منحصر به‌ فردی دارد و سیستم ایمنی بدن فرد گیرنده فولیکول مو متوجه می‌شود که فولیکول پیوند شده دارای DNA خارجی است و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های پیوندی حمله کرده و آن‌ها را پس زده و نتیجه کاشت مو با بانک موی دیگران ناموفق خواهد بود.

جمع‌بندی

در مجموع، کاشت مو با بانک موی دیگران روشی پرخطر و پرهزینه است که معمولاً موفقیت‌آمیز نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر پیوند مو برای شما امکان‌پذیر نیست، درباره سایر گزینه‌های درمانی مانند پی آر پی مو و روش‌های دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *