دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست بسیاری از افراد جامعه درگیری آن هستند. بیماران دیابتی برای حفظ سطح قند خون خود در محدوده طبیعی، باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند و در صورت نیاز انسولین تزریق کنند. شاید بسیاری از افراد ندانند که یکی از عوارض جانبی دیابت و قند خون بالا ریزش مو است. افراد مبتلا به دیابت ممکن است به دلیل عدم گردش خون مناسب در پوست سر و بالابودن سطح قند خون دچار ریزش مو شوند. یکی از راه‌های مقابله با ریزش مو، کاشت مو است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا افراد مبتلا به دیابت می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟ در ادامه این مطلب به طور کامل درباره شرایط کاشت مو برای افراد دیابتی صحبت شده است پس تا انتهای این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

عوارض کاشت مو در افراد دیابتی

دیابت و ارتباط آن با ریزش مو

برای درک ارتباط بین بیماری دیابت و ریزش مو بهتر است که فرآیند تغییرات بدن در اثر افزایش قند خون دقیق‌تر بررسی شود. بر اثر دیابت، بدن نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند. انسولین مسئول حمل قند خون به سلول‌ها است و انرژی سلول‌ها را تأمین می‌کند. هنگامی که هورمون انسولین به‌ اندازه کافی تولید نمی‌شود، قند دریافتی در رگ‌های خونی انباشته می‌شود. سطح قند خون کنترل نشده و بالا می‌تواند به اندام‌های بدن آسیب برساند و مشکلات زیادی را برای فرد بیمار ایجاد کند. یکی از عوارض احتمالی ابتلا به دیابت، آسیب به رگ‌های خونی است که در نتیجه آن رگ‌های خونی نمی‌توانند مواد مغذی و اکسیژن کافی را برای فولیکول‌های مو تأمین کنند. به همین علت با گذشت زمان، فولیکول‌های مو ضعیف شده و موها نازک‌تر می‌شوند. یکی دیگر از عوارض دیابت مختل‌ شدن تعادل هورمون‌ها است که باعث می‌شود چرخه رشد مو مختل شود و ریزش مو افزایش پیدا کند.

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

بله بیماران مبتلا به دیابت هم می‌توانند کاشت مو انجام دهند. با این‌ حال، افراد دیابتی باید دستورالعمل‌های خاصی را رعایت کنند تا نتیجه خوبی از کاشت مو بگیرند. از این‌ رو، در صورتی که شما مبتلا به دیابت هستید و قصد انجام کاشت مو را دارید، توصیه می‌شود قبل از انجام عمل کاشت مو، با بهترین دکتر کاشت مو مشورت کنید. جراح وضعیت شما را ارزیابی کرده و بررسی می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. معمولاً اگر فولیکول‌های موی سالم کافی در ناحیه اهداکننده (بانک مو) داشته باشید و دیابت شما کنترل شده باشد، می‌توانید کاشت مو انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که رشد مو بعد از کاشت مو در افراد دیابتی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. به همین دلیل برای گرفتن نتیجه کامل از عمل کاشت مو، باید صبور باشید.

در نتیجه در صورتی که با وجود ابتلا به بیماری دیابت قصد انجام عمل کاشت مو را دارید، حتماً برای انجام این عمل به کلینیکی مراجعه کنید که با بررسی دقیق وضعیت شما و کنترل شرایط بهترین نتیجه کاشت مو را برای شما فراهم کند. با مراجعه به کلینیک کاشت موی دکتر نیلفروش زاده به دلیل اجرای تمامی اقدامات مهم قبل و حین عمل و البته مراقبت‌های بعد از کاشت مو دیگر نگرانی از بابت بروز عوارض احتمالی در اثر اختلال کاشت مو و دیابت نخواهید داشت.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

اقدامات مهم قبل از کاشت مو برای افراد مبتلا به دیابت

  • در جلسه مشاوره پیش از کاشت مو، حتماً درباره بیماری دیابت خود با جراح کاشت مو صحبت کنید. (کاشت مو با سبک اختصاصی دکتر نیلفروش زاده)
  • قبل از عمل کاشت مو همه آزمایش‌های مربوطه را انجام دهید تا وضعیت و شرایط فعلی بدن بررسی شود.
  • هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید را حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی، باید رژیم غذایی مخصوصی را از چند هفته قبل از عمل دنبال کنید.

انجام این اقدامات باعث می‌شود پزشک اطمینان حاصل کند که:

  • قند خون شما پایدار است. حداقل ۳ ماه قبل از عمل، سطح HbA1c باید زیر ۷ درصد قرار بگیرد.
  • بدن توانایی بهبود زخم را دارد و بعد از عمل مشکلی به وجود نخواهد آمد.

در صورتی که پیش از اقدام برای کاشت مو نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان کلینیک دکتر نیلفروش زاده در اسرع وقت مشاوره تخصصی به شما ارائه کنند.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

عوارض کاشت مو برای افراد مبتلا به دیابت (ریسک‌ کاشت مو برای افرادی دیابتی)

حتی در روش های کاشت مو با تهاجم کمتر (روش FUE یا استخراج واحد فولیکولی) احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. در ادامه برخی از عوارض کاشت مو برای افراد دیابتی را بررسی می‌شود.

  • اسکارهایی که برای کاشت مو در محل گیرنده فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، در بیماران دیابتی دیرتر بهبود پیدا می‌کند، به‌ خصوص اگر قند خون به‌ خوبی کنترل نشده باشد.
  • یکی از عوارضی که ممکن است افراد دیابتی بعد از کاشت مو با آن درگیر شوند، عفونی‌ شدن اسکارهای کاشت مو است. اگر به‌ خوبی از زخم‌ها مراقبت نشود، ممکن است محل کاشت دچار عفونت شده و کاشت مو نتیجه خوبی به همراه نداشته باشد.

با این‌ حال نیازی نیست نگران باشید. اگر از پزشک ماهر و متخصص کمک بگیرید و دستورالعمل‌های پزشک خود را به‌ خوبی انجام دهید، می‌توانید از بروز عوارض احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کنید. جراح بعد از بررسی وضعیت بدن شما، مناسب‌ترین روش کاشت مو را برای گرفتن نتایج بهتر توصیه می‌کند. به عنوان مثال جراح ممکن است به شما توصیه کند که روش کاشت مو FUE (استخراج واحد فولیکولی) را انتخاب کنید؛ زیرا این روش در مقایسه با روش‌های دیگر مانند FUT (روش کاشت نواری) عوارض کمتری برای افراد مبتلا به دیابت دارد.

کاشت مو بر اساس نوع دیابت

موفقیت عمل کاشت مو بستگی به نوع دیابت و میزان سطح قند خون فرد دارد. در ادامه مطلب، کاشت مو بر اساس نوع دیابت را بررسی خواهیم کرد.

جمع بندی

در کل باید گفت که کاشت مو در اکثر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ و برخی از بیماران دیابتی نوع ۱ قابل‌ انجام است و اگر سن، وزن، مقدار قند خون، داروها و سایر فاکتورهای سلامتی در وضعیت مناسبی باشد، انجام این عمل می‌تواند برای بیماران دیابتی بی‌خطر باشد. همچنین زمانی که کاشت مو در افراد دیابتی توسط جراح ماهر انجام شود، احتمال بروز مشکل و عوارض کاهش می‌یابد. در نتیجه تحقیق و انتخاب پزشک مناسب و رعایت دستورالعمل و توصیه‌های قبل و بعد از جراحی، کمک زیادی به کوتاه‌ شدن دوره نقاهت می‌کند و باعث می‌شود فرد نتیجه مطلوبی از عمل کاشت مو بگیرد.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *