این روزها کاشت مو به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار تبدیل شده است. افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند؛ به دنبال روش‌ها و راهکارهای مراقبتی هستند. در این راستا داروهایی معرفی می‌کنند که هر کدام خواص و فواید گوناگونی دارند. فیناستراید یکی از داروهای پرکاربرد پس از کاشت مو است. در این مطلب عوارض و نکات مهم در مورد مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو را بررسی می‌کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

قرص فیناستراید

 فیناستراید چیست؟

فیناستراید نام دارویی است که از آن برای درمان ریزش مو استفاده می‌گردد. تحقیقات علمی نشان داده است که این دارو برای کاهش ریزش مو و الگوی طاسی مردانه مفید است. به همین دلیل برخی از افراد پس از کاشت مو از فیناستراید استفاده می‌گردد. این دارو از ترشح هورمون دی هیدرو تستوسترون یا DHT در بدن جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب موها تقویت شده و با کاهش ریزش روبرو می‌شوند.

مدت زمان مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو باید مطابق با نظر دکتر کاشت مو باشد. این دارو باید به طور مداوم و در بازه‌های زمانی مشخص مصرف گردد بدین شکل اثرگذاری دارو قابل‌مشاهده خواهد بود. فیناستراید علاوه بر اینکه ریزش مو را کاهش می‌دهد؛ باعث رشد مجدد موها نیز می‌گردد.

نمونه-کار-کاشت-مو-دکتر-نیلفروش-زاده
نمونه-کار-کاشت-مو
قبل و بعد کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده

نحوه مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو

نحوه مصرف دارو بعد از کاشت مو، نقش مهمی در به‌ نتیجه‌ رسیدن این عمل دارد. بهتر است بعد از کاشت مو مصرف فیناستراید را طبق نظر متخصص آغاز کنید. به‌طورکلی مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو باید از روز سوم به مدت ۶ ماه مصرف شود. این بازه زمانی ممکن است با درنظرداشتن شرایط بیمار تغییر کند.

این دارو به‌صورت قرص بوده و معمولاً برای درمان ریزش مو دوز یک میلی‌گرم در روز را تجویز می‌کنند و بهتر است که قرص را در زمان تعیین شده توسط متخصص و همراه با غذا مصرف کنید.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

فواید مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو

مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو فواید زیادی دارد. به همین دلیل اکثر مردانی که کاشت مو انجام می‌دهند از این قرص همچنان استفاده می‌نمایند. قطعا فواید استفاده از فیناستراید در همه افراد یکسان نیست. در ادامه برخی از فواید مصرف فیناستراید را توضیح می‌دهیم:

عوارض مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو

مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو در کنار تمام مزایای خود، عوارضی نیز دارد. شدت این عوارض در همه افراد یکسان نیست. حتی ممکن است که بعضی از افراد با یک یا دو مورد از این عوارض مواجه شوند. توجه داشته باشید که این عوارض موقتی بوده و اگر در دراز مدت رفع نشوند باید جهت درمان و رفع آن اقدام شود. عوارض مصرف فیناستراید عبارتند از:

مصرف قرص فیناستراید بعد از کاشت مو

آیا فیناستراید باعث کاهش تستوسترون می‌شود؟

 مصرف فیناستراید بعد از کاشت مو باعث می‌شود که سطح DHT یا دی هیدرو تستوسترون کاهش پیدا کرده و ریزش مو درمان شود. آلفا 5 ردوکتاز نام آنزیمی است که تستوسترون بدن را به DHT تبدیل می‌کند. فیناستراید به‌عنوان یک مهارکننده آلفا 5 ردوکتاز شناخته می‌شود. پس کاملاً مشخص است که با مصرف این دارو فرایند تبدیل تستوسترون به DHT کاهش‌یافته و سطح تستوسترون افزایش می‌یابد. بر اساس تحقیقات انجام شده در این راستا، میزان تستوسترون مصرف‌کنندگان فیناستراید تا 15 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند. این میزان در افراد مختلف، متفاوت است.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

 کلام پایانی

در این مطلب فیناستراید بعد از کاشت مو را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون به کمک اطلاعات ارائه شده در این مطلب می‌توانید مصرف این دارو را با درنظرداشتن نکات گفته شده و زیر نظر متخصص انجام دهید. فواید و عوارض گفته شده در بین تمام افراد مشترک نیست. با توجه‌ به سن، ویژگی‌ و شرایط بدنی، سطح هورمون‌ها و میزان ریزش موی فرد، اثربخشی فیناستراید نیز متفاوت است.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *