عفونت در کاشت ابرو عارضه‌ای است که ممکن است به علت عدم مراقبت صحیح بعد از عمل یا سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات بهداشتی در حین عمل، در فرد بروز کند. عفونت به فولیکول‌های‌ مو آسیب می‌رساند و در صورتی که به موقع درمان نشود، می‌تواند منجر به ریزش موی دائمی در ناحیه کاشت شود. در نتیجه برای داشتن نتیجه موفق کاشت ابرو، حتماً مواردی که در این محتوا به آن‌ها اشاره شده است را با دقت رعایت کنید.

عفونت و التهاب بعد از کاشت ابرو

علائم عفونت بعد از کاشت ابرو

علائمی که نشان دهنده وجود عفونت بعد از کاشت ابرو است عبارتند از:

  • قرمزی، تورم و درد شدید در اطراف فولیکول‌های موی کاشت شده
  • خارش شدید و ترشح چرک از محل کاشت
  • جوش‌های قرمز و سفید رنگ
  • تب و لرز

اگر هر یک از این علائم را پس از کاشت ابرو تجربه کردید، باید فوراً به دکتر کاشت ابرو مراجعه کنید. درمان زود هنگام عفونت برای جلوگیری از بدتر شدن عوارض و ریزش ابروهای کاشته شده وگسترش عفونت به سایر نقاط بسیار اهمیت دارد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دلیل بروز عفونت بعد از کاشت ابرو و عوامل تشدید کننده آن

مانند هر عمل زیبایی، کاشت ابرو هم می‌تواند خطرات و عوارض جانبی به همراه داشته باشد. عوامل زیادی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت بعد از کاشت ابرو را افزایش دهد، از جمله:

  • بهداشت نامناسب: حفظ بهداشت مناسب در محل پیوند ابرو برای پیشگیری از عفونت ضروری است.
  • بیماری‌های زمینه‌ای: افرادی که به دیابت یا بیماری‌های خود ایمنی مبتلا هستند، بیشتر در خطر ابتلا به عفونت قرار دارند، چون این بیماری‌ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.
  • سیگار کشیدن و مصرف الکل: سیگار کشیدن می‌تواند بهبود زخم را مختل کرده و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. توصیه می‌شود حداقل از چند هفته قبل از عمل و در طول دوره بهبودی بعد از کاشت ابرو از سیگار کشیدن دوری کنید. (اطلاعات بیشتر درباره تاثیر سیگار و قلیان بر کاشت ابرو)

اقدامات قبل از کاشت ابرو برای جلوگیری از بروز عفونت

  • قبل از انجام کاشت ابرو، به خوبی تحقیق کنید و یک جراح ماهر و باتجربه و یک کلینیک کاشت ابرو مجهز و بهداشتی را انتخاب کنید.
  • اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، چند روز قبل از عمل مصرف آن‌ها را قطع کنید.
  • حداقل یک هفته قبل از عمل باید از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید، تا احتمال بروز عوارض و عفونت را کاهش دهید.

پیشگیری از عفونت با اجرای مراقبت های کاشت ابرو

مراقبت بعد از کاشت ابرو و رعایت دستورالعمل‌های پزشک اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود بعد از عمل کاشت ابرو، مواد زیر را رعایت کنید تا دوره نقاهت در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی شود و عمل کاشت ابرو نتیجه‌ موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

  • محل کاشت را تمیز نگه دارید: از محلول ضدعفونی‌ کننده ملایم برای تمیز کردن محل کاشت استفاده کنید. معمولاً پزشک دارو و شوینده مناسب را به شما معرفی می‌کند.
  • اجتناب از شنا در استخر: حداقل تا 3 ماه بعد از عمل، از شنا کردن در استخر اجتناب کنید.
  • مصرف داروهای تجویز شده: اگر جراح آنتی‌بیوتیک یا داروی دیگری تجویز کرد، طبق دستور مصرف کنید و از قطع آن به طور سرخود، اجتناب کنید.
  • اجتناب از لمس مکرر یا ماساژ محل پیوند: از لمس کردن یا ماساژ دادن ناحیه کاشت شده خودداری کنید، چون این کار می‌تواند فولیکول‌های مو را جابه‌جا کرده و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.
  • داشتن استراحت و اجتناب از فعالیت‌های شدید: تا چند هفته اول از بلند کردن اشیا سنگین یا ورزش‌های شدید دوری کنید؛ اجازه دهید فولیکول‌های موی پیوند شده به درستی بهبود یابند.

با پیروی از این اقدامات و رعایت دستورالعمل‌های جراح، می‌توانید احتمال ابتلا به عفونت بعد از کاشت ابرو را به میزان قابل توجهی کاهش داده و نتیجه موفقیت‌آمیزی از عمل بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دریافت مشاوره رایگان درباره درمان عفونت بعد از کاشت ابرو

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

جلوگیری از عفونت بعد از کاشت با شستشوی مناسب ابرو

بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید ابروها را به آرامی با آب ولرم و شوینده ملایم بشویید. همچنین از استفاده از دستمال یا حوله خودداری کنید، چون ممکن است ناحیه پیوند شده را تحریک کند. در دو هفته‌ اول ناحیه کاشت کمی پوسته‌ ریزی دارد که بعد از مدتی و با کمک شستشوی صحیح به آرامی رفع می‌شود.

درمان عفونت بعد از کاشت ابرو

اگر علائم عفونت را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. عفونت قابل درمان است و پزشک با توجه به میزان گستردگی و شدت عفونت، آنتی‌ بیوتیک و ضد قارچ برایتان تجویز می‌کند. با مصرف داروها، مشکل رفع شده و دیگر جای نگرانی نخواهد بود.

سوالات متداول

جمع بندی

عفونت بعد از هر عمل جراحی، یکی از عوارضی است که بر اثر عدم رعایت صحیح دستورالعمل‌های بعد از عمل بروز می‌کند. در مورد کاشت ابرو نیز در صورت عدم انتخاب مناسب کلینیک و جراح کاشت ابرو و نیز عدم رعایت نکات بعد از جراحی ممکن است شاهد عفونت و التهاب باشید. در صورت بروز عفونت ممکن است فولیکول‌های موی کاشته شده آسیب دیده و هزینه و وقت و دردی که کشیده‌ای به هدر برود! پس مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

1 دیدگاه

  • من از همین چیزا میترسیدم که ریسک نکردم
    یک ماه برای انتخاب دکتر و کلینیک تحقیق کردم بالاخره اوم کلینیک دکتر نیلفروش زاده و بی نهایت راضیم از این تصمیمم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *