اگر این مقاله را مطالعه می‌کنید حتما یا کاشت مو انجام داده‌اید یا قصد انجام آن را دارید و با سوالاتی از این نوع‌ رو به‌ رو شده‌اید؛ بهترین تغذیه بعد از کاشت مو چیست؟ مصرف چه غذایی بعد از عمل کاشت و پیوند مو مضر است؟ باید بدانید که پوست و مو انسان جزو حساس‌ترین اجزای بدن او هستند، که نیازمند توجه جدی و دقیق می‌باشند. در این مقاله قصد پاسخ به تمامی این سوالات و راهنمای کلی رژیم غذایی بعد از کاشت مو را داریم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

بعد از کاشت مو چه غذایی بخوریم

آیا تغذیه بر نتیجه کاشت مو تاثیر دارد؟

زمانی که فرد کاشت مو انجام می‌دهد برای دست‌یابی به نتایج بهتر، باید از یکسری دستورالعمل و مراقبت‌ها پیروی کند؛ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارها، رعایت تغذیه بعد از کاشت مو است. در واقع پس از جراحی پیوند مو، باید مصرف یکسری از خوراکی‌ها را بیشتر و از خوردن بعضی مواد غذایی ممانعت کرد.

تغذیه درست و سالم بعد از کاشت مو به رشد بهتر موها بسیار کمک می‌کند؛ موها به منظور رشد بیشتر و تقویت نیازمند یکسری مواد خوراکی مانند ویتامین‌ها، روی، آهن، پروتئین‌، روغن‌های چرب غیر اشباع است. اگر رژیم غذایی شما حاوی این مواد باشد، موهای جدید شما سالم می‌مانند و تقویت می‌شوند. البته، مصرف برخی از مکمل‌های حاوی ویتامین و مواد معدنی، در بهبود سلامت موها بسیار تاثیرگذار هستند.

 بعد از کاشت مو چه غذایی بخوریم تا روند رشد مو کامل انجام شود؟

🍗🥩پروتئین

🍶آهن و روی

🍊🍋ویتامین B و C

همان طور که گفتیم تغذیه بعد از کاشت مو به منظور رشد بهتر موهای جدید دارای اهمیت فراوانی است. اما جهت رشد بهتر موها بعد از کاشت چه غذایی بخوریم؟ یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی  جهت رشد و تقویت موها، پروتئین‌ است؛ بدن انسان دارای پروتئین‌های مختلفی می‌باشد اما باید پروتئین‌های دیگری نیز دریافت کند تا باعث رشد بهترموهای جدید شود.

برخی از منابع مهم غنی از پروتئین شامل تخم مرغ، ماهی، سویا و لبنیات می‌شود‌. ماده مهم بعدی، آهن است که جزو عناصر اصلی برای رشد مو محسوب می‌شود. در صورتی که فرد دچار کمبود آهن شود، با ریزش موهای خود روبه‌رو‌ خواهد شد. برخی از منابع تامین کننده آهن شامل مرغ، گوشت قرمز، ماهی، سبزیجات تیره، لوبیا می‌شود.

از دیگر موادی که به تقویت و رشد ساختار موها کمک می‌کند، روی است؛ کمبود این ماده باعث ضعف و شکستگی موها خواهد شد. برخی از منابع این ماده عبارتند از سبزیجات، ماهی، گوشت قرمز و غلات. اگر به دنبال تقویت ریشه موهایتان هستید، مصرف روغن‌های غیراشباع می‌تواند گزینه خوبی باشد.

درصورت کمبود روی، خشکی و شکنندگی موها به وجود می‌آید. روغن زیتون، آفتابگردون و کانولا از بهترین منابع آن هستند. آخرین مورد نیز ویتامین بی و سی است؛ ویتامین بی در تقویت ریشه‌ موها و ویتامین سی در بهبود ساختار مو نقشی عالی دارد.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو در مجهزترین کلینیک کاشت مو ایران

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مصرف میوه های مفید بعد از کاشت مو

تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، جزو مهم‌ترین مراقبت های بعد از کاشت مو محسوب می‌شود. میوه جزو موارد مهم در تغییر رژیم غذایی است؛ زیرا به دلیل داشتن موادی مثل آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و …برای تغذیه پوست و موی سر همچنین، فولیکول‌ها مفید می‌باشد. برخی از میوه‌های مناسب برای تغذیه و رشد موی کاشته شده عبارتند از:

✔میوه‌های آبدار

این دسته از میوه‌ها به دلیل داشتن مقدار زیادی از آب، باعث حفظ رطوبت موها می‌شود و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. مثال آن : خربزه، هندوانه، خیار

✔میوه‌های حاوی ویتامین C

میو‌ه‌هایی که دارای ویتامین سی هستند، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند و باعث تولید کلاژن که در رشد و قوی کردن‌ فولیکول‌های موها تاثیر دارند، می‌شوند. مثال: پرتقال، آناناس، توت فرنگی، گریپ‌فروت

✔میوه‌های دارای ویتامین A

ویتامین آ به دلیل تولید سبوم‌های مو در حافظت از فولیکول‌های مو، سلامت و بهداشت موهای جدید و پوست سر، نقشی اساسی دارد. مثال: خرما، پرتقال، مانگو، هلو

✔میوه‌های دارای آنتی‌اکسیدان‌

آنتی اکسیدان‌های مانند ویتامین E و پلی فنل‌ها، در مبارزه با استرس و آسیب‌های اکسیداتیو، نقش مهمی‌ دارند و باعث حفظ سلامت پوست و موها می‌شود و حتما باید در تغذیه بعد از کاشت مو جایی داشته باشند. مثال: توت‌‌ها، انگور، آلوئه‌ورا حاوی آنتی اکسیدان هستند.

رژیم غذایی بعد از کاشت مو

 مواد غذایی مضر بعد از کاشت مو

همانطور که خوردن مواد غذایی مفید و دارای انواع عناصر معدنی برای رشد و تقویت موهای کاشته شده مهم است؛ مصرف مواد غذایی مضر نیز در آسیب رسانی و کاهش رشد موها نقشی موثر دارد. برخی از این مواد مضر عبارتند از:

  1. تن ماهی: یکی از مواد غذایی حاوی مقدار فراوانی از سدیم که باعث کاهش جریان خون به فولیکول‌های مو و افزایش فشار خون می‌شود، تن ماهی است.
  2. نوشابه‌های رژیمی: نوشابه‌ها به دلیل داشتن مقدار زیادی از شکر و اسید فسفریک، در کاهش جذب آهن و کلسیم مورد نیاز بدن نقش دارند؛ درنتیجه باعث اثر منفی بر رشد و سلامت موها می‌شود.
  3. قند: در تحریک انسولین و افزایش قند خون موثر است؛ تولید انسولین توسط آن، باعث تحریک تولید DHTکه یک عامل مؤثر در ریزش مو است می‌شود.
  4. نشاسته: نشاسته به دلیل داشتن گلوتن، باعث التهاب بدن می‌شود؛ بروز التهاب در کاهش جذب مواد مغذی در روده و گردش خون به فولیکول‌ موهای سر می‌شود‌.
  5. غذاهای چرب: مصرف غذاهای چرب در کمتر شدن گردش خون مورد نیاز فولیکول‌های مو و افزایش چربی در خون موثر است. این تغییرات در افزایش ریزش مو و کاهش رشد مو نقش بسزایی دارد.

قبل از کاشت مو چی بخوریم؟

معمولا افرادی که قصد کاشت مو دارند این سوال را می‌پرسند، قبل از کاشت مو چه بخوریم؟ آیا مواد غذایی تاثیری بر روند کاشت مو دارد؟ به طور‌ کلی، خوردن مواد غذایی مناسب قبل از کاشت مو، به کاهش استرس و بهبود روند جراحی کمک زیادی خواهد کرد. بهتر است وعده قبل از عمل را یک غذای مقوی مصرف کنید که دارای قند کافی باشد. تغذیه پیشنهادی ما سه روز قبل از کاشت مو، نان، سیب‌ زمینی، مرغ و برنج است.

بهترین صبحانه نان، پنیر و چای شیرین می‌باشد؛ انتخاب میوه هم بر عهده خودتان است، می‌توانید از چندین نوع میوه استفاده کنید تا انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت کنید. به طور کلی از مواد غذایی که حاوی مواد زیر است استفاده کنید؛ پروتئین‌ها به دلیل ترمیم و بازسازی بافت‌ها پوست سر، ویتامین سی بخاطر کلاژن سازی پوست، امگا ۳ به دلیل خواص ضد التهابی، بیوتین از جهت افزایش سرعت رشد و سلامت مو، روی بخاطر تقویت سیستم ایمنی و در نهایت آب که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

 بعد از کاشت مو چه ویتامینی بخوریم؟

یکی از موادی که در سلامت و تقویت موهای کاشته شده نقش بسزایی دارد، مصرف دارو بعد از کاشت مو است. افراد باید به شکل روزانه این ویتامین‌ها را دریافت کنند و درصورت عدم وجود آن در مواد مصرفی روزانه، باید از مکمل‌ها و قرص‌های حاوی آن استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین ویتامین‌های لازم برای رشد و تقویت موها عبارتند از:

  • ویتامینA : ویتامین آ در رشد بهتر فولیکول های مو بسیار موثر است از طرفی، باعث تولید سبوم که در مرطوب سازی سر نقش دارد می‌شود. به طور معمول، یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های خشکی و ریزش مو بعد کاشت، کمبود ویتامین آ است.
  • ویتامین سی: استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین سی در بهبود زخم و التهاب ناشی از کاشت مو بسیار موثر است. همچنین، این ماده باعث ساخت کلاژن و جلوگیری از تغییر رنگ موها به خاکستری می‌شود.
  •  ویتامین E: این ویتامین جزو قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌هایی است که بعد از کاشت مو، باعث بهبود سریع التهاب و زخم‌ها می‌شود‌. از طرفی، در نرم شدن پوست سر و مو، بهبود بافت‌های جدید و بازسازی فولیکول‌ها موثر است.
  • ویتامین ب کمپلکس: یکی از ویتامین‌های گروه ب که نقشی عالی در سلامت و رشد تار موهای سالم دارد، ویتامین ب کمپلکس است‌. این ویتامین در تامین انواع مواد مغذی بدن که در سلامت موها تأثیر دارند بسیار خوب عمل می‌کند.
مصرف ویتامین بعد از کاشت مو

اگر در کلینیک پروفسور نیلفروش زاده کاشت مو انجام داده‌اید پیشنهاد ما این است که حتماً در جلسه مشاوره و در روز عمل در رابطه با تغذیه بعد از کاشت مو سوال بپرسید و سپس رژیم غذایی را به خوبی رعایت کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

نوشیدنی های الکلی بعد از کاشت مو

مصرف نوشیدنی‌های الکلی به دلیل ایجاد خشکی پوست سر و مو، کاهش سطح مایعات بدن به شدت بعد از عمل کاشت مو منع می‌شود. از طرفی، این ماده مانع جذب ویتامین‌ها، آهن و پروتئین بدن که در رشد و تقویت موها نقش دارند خواهد شد. به منظور افزایش موفقیت گرافت‌های ایجاد شده در مو و بهبود سریع‌تر زخم و التهابات ناشی از کاشت مو و همچنین ترمیم بانک مو بعد از کاشت بهتر است که حدود ۱۰ روز تا دو هفته پس از کاشت مو از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل خودداری شود.

سوالات متداول

سخن پایانی

نوع تغذیه بعد از کاشت مو، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر فردی به شمار می‌رود؛ درصورتی که از غذاهای مفید و حاوی انواع ویتامین استفاده کنید، باعث رشد، تقویت و سلامت موهای کاشته شده خواهید شد. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، حتما به یک پزشک متخصص در این امر مراجعه کنید تا برنامه غذایی مناسب شما را تهیه کند.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *