همه مردها دوست دارند که ریش و سبیل پرپشتی داشته باشند. ریش و سبیل در آقایان مانند میکاپ در خانم‌ها عمل کرده و باعث زیبایی ظاهری و حفظ اعتماد به نفس می‌شود. حتی افرادی که همیشه ریش و سبیل خود را می‌تراشند هم تمایل دارند که در مواقع مورد نیاز ریش‌های پرپشتی داشته باشند. به همین علت بسیاری از افرادی که به‌دلایل مختلف ریش‌های پرپشتی ندارند یا ریش آن‌ها در قسمت‌هایی ریخته شده به کاشت ریش و سبیل تمایل پیدا می‌کنند. در این مطلب قرار است که تمام جزئیات کاشت ریش و سبیل را بررسی کنیم و شما را با صفر تا صد این جراحی زیبایی آشنا کنیم.

در صورتی که دوست دارید با نحوه کاشت ریش و سبیل، مزایا و معایب آن، کاندیدهای مناسب این جراحی، مراقبت‌های قبل و بعد عمل و بسیاری از موارد دیگر آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عکس کاشت ریش
عکس کاشت ریش

 کاشت ریش و سبیل در تهران

بسیاری از افراد به‌دلایل مختلف از جمله ژنتیک و یا ریزش ریش و سبیل با مشکل خالی بودن صورت مواجه هستند. در واقع این آقایان نمی‌توانند از زیبایی داشتن ریش و سبیل بهره‌مند شوند و مجبورند همیشه صورت خود را بتراشند. به همین علت جراحی ریش و سبیل به‌وجود آمده است تا از طریق پیوند فولیکول‌های مو به قسمت‌های خالی از ریش صورت، به بازگشت زیبایی و اعتماد به نفس آقایان کمک کند.

در عمل کاشت ریش و سبیل در آقایان فولیکول‌های مو از بانک موی سر فرد برداشته می‌شود و در قسمت‌های خالی ریش قرار می‌گیرد. در این جراحی از متدهای متفاوتی برحسب نیاز بیمار و همچنین ترجیح پزشک استفاده می‌شود. با استفاده از کاشت ریش و سبیل، فرد می‌تواند برای همیشه از داشتن ریش‌های پرپشت لذت ببرد و با اصلاح کردن، آن‌ها را به فرم‌های دیگری در بیاورد.

نمونه کار کاشت ریش

کاشت مو در افراد ترنس می‌تواند چهره این افراد را زنانه و یا خشک و مردانه کند. علاوه بر این عمل، امروزه کاشت ریش نیز بخصوص در ترنسجندر( زن به مرد) طرفداران زیادی پیدا کرده و می‌تواند به نمایان شدن هویت ظاهری و باطنی این افراد کمک کند.

علت ریزش مو در ناحیه ریش

ریزش مو در ناحیه ریش می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. به هرحال هرکدام از این دلایل ریزش ریش می‌تواند اعتمادبه‌نفس آقایان را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه تعدادی از این دلایل را به‌اختصار معرفی می‌کنیم.

در صورتی که به مشاوره تخصصی با کلینیک دکتر نیلفروش زاده نیاز دارید، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ریش و سبیل

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

کاشت ریش یا سبیل چگونه انجام می‌شود؟

برای کاشت ریش و سبیل بیمار باید در ابتدا با پزشک معالج به‌خوبی صحبت کند و در رابطه با مزایا و معایب این جراحی آگاهی پیدا کند. سپس زمانی که از کاشتن ریش و سبیل اطمینان حاصل کرد پزشک می‌تواند طراحی خط ریش را انجام دهد. طراحی خط ریش بر اساس سلیقه بیمار و با توجه به توانایی بانک مو انجام می‌شود. هرچه بیمار بانک موی قوی‌تری داشته باشد، می‌تواند خط ریش بالاتری را در نظر بگیرد.

در روز جراحی کاشت ریش و سبیل، پوست بیمار به‌وسیله تزریق آمپول بی‌حس می‌شود. سپس جراح بر اساس متدی که از پیش با بیمار انتخاب کرده‌اند اقدام به درآوردن فولیکول‌های مو از قسمت بانک موی سر بیمار می‌کند.

در ادامه از بین فولیکول‌های بیرون آورده شده از سر بیمار، پزشک بهترین‌ها را انتخاب کرده و درون قسمت‌های خالی ریش و سبیل پیوند می‌دهد. این جراحی به‌سادگی انجام می‌شود و خطرات کمی دارد.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

تفاوت کاشت ریش و سبیل با کاشت مو

کاشت مو و کاشت ریش و سبیل دو روش‌ جراحی هستند که برای ترمیم و پرپشت کردن موهای ازدست‌رفته به کار می‌روند. با وجود شباهت‌هایی که این دو روش دارند، تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

عکس واقعی کاشت مو
عکس واقعی کاشت مو

توجه داشته باشید که هزینه کاشت ریش و سبیل به دلیل ظرافت و دقت بیشتر، معمولاً گران تر از کاشت مو است. اما زمان بهبودی آن کوتاه تر از کاشت مو است. در نهایت انتخاب روش مناسب به نیاز و ترجیحات فرد بستگی دارد. برای تصمیم گیری بهتر، حتماً با یک متخصص کاشت مو در این زمینه مشورت کنید.

مراحل کاشت ریش و سبیل طبیعی

همان‌گونه که توضیح دادیم، کاشت ریش و سبیل مانند سایر جراحی‌ها همچون کاشت مو از مرحله مشاوره شروع می‌شود. سپس با طراحی خط ریش، بیمار از چهره آینده خود با خبر می‌شود. در طول جراحی پزشک ابتدا مراحل بی‌حسی را طی می‌کند. سپس با استفاده از ابزار مخصوص گرافت‌های مو را از پشت‌سر بیمار بیرون می‌آورد. این گرافت‌ها در نهایت براساس متد انتخابی بیمار درون قسمت‌های خالی ریش فرد و بر اساس طراحی که قبلا انجام شده است کاشته می‌شوند.

چه کسانی کاندید خوبی برای کاشت ریش و سبیل هستند؟

همه افرادی که از ریزش مو یا خالی بودن موهای صورت خود رنج می‌برند، می‌توانند کاندید مناسبی برای کاشت ریش و سبیل باشند. مهم نیست که دلیل ریزش مو چه باشد، از مشکلات هورمونی گرفته تا زخم و اسکار یا خالی بودن ژنتیکی ریش، به هرحال کاشتن ریش و سبیل برای همه افراد جوابگو است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که افراد دچار بیماری‌های خاص و بیماری‌های خودایمنی نباید تحت جراحی‌های غیرضروری قرار بگیرند. به همین دلیل این افراد باید پیش از انجام این جراحی به‌خوبی با پزشک خود مشورت کنند.

اقدامات قبل از انجام جراحی ریش و سبیل

پیش از کاشت ریش و سبیل باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. از مهم‌ترین مراقبت‌های پیش از انجام کاشتن ریش و سبیل این است که تغذیه سالمی داشته باشید و بدن خود را برای مواجه شدن با زخم و اسکار این جراحی آماده کنید. همچنین سعی کنید که در فضای آلوده قرار نگیرید و از استعمال دخانیات به‌مدت چندین روز پیش از کاشتن ریش و سبیل جلوگیری کنید.

مراقبتهای بعد از انجام کاشت ریش و سبیل

بعد از کاشت ریش و سبیل باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. به‌عنوان مثال باید چندین روز کاملا رو به پشت بخوابید و به‌صورت خود فشار وارد نکنید. همچنین باید از پانسمان سر و صورت خود مراقبت کنید و مطمئن شوید که آسیبی به زخم‌های این نواحی وارد نمی‌شود. تا چندین هفته پس از کاشت ریش و سبیل باید از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.

همچنین باید به‌مدت چندین روز از دوش گرفتن مستقیم بپرهیزید و سر و صورت خود را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. پس از کاشتن ریش و سبیل باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را به‌صورت منظم استفاده کنید تا جلوی هرگونه عوارض پس از عمل را بگیرید. داروها کمک می‌کنند که خطر ایجاد عفونت از بین برود و همچنین باعث می‌شوند که درد کمتری را در محل کاشتن ریش و سبیل احساس کنید.

کاشت ریش
کاشت ریش

از دیگر مواردی که باید بعد از کاشت ریش و سبیل در نظر بگیرید این است که به‌هیچ‌وجه فولیکول‌های کاشته شده را دست‌کاری نکنید و سعی کنید از لمس آن‌ها تا چندین روز بپرهیزید. دست‌کاری موها باعث آسیب دیدن به فولیکول‌های ضعیف و تازه کاشته شده می‌شود. نکاتی مهم و کلیدی بعد از کاشت ریش:

  • بعد از کاشت ریش، باید از دستکاری و خاراندن ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
  • از مصرف داروهای ضدالتهابی وغیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید.
  • همچنین از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.

مزایا و معایب کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل مزایای زیادی به‌همراه دارد. مهم‌ترین مزیت این جراحی این است که نتیجه آن به‌صورت دائمی است. در واقع فردی که اقدام به کاشتن ریش و سبیل می‌کند می‌تواند برای همیشه از داشتن ریش و سبیل پرپشت لذت ببرد. این جراحی به‌سادگی انجام می‌شود و دوران نقاهت کوتاهی دارد. از دیگر مزیت‌های کاشت ریش و سبیل هم این است که بیمار درد کمی را احساس می‌کند و زخم ها به‌سرعت بهبود می‌یابند. با انجام جراحی کاشت ریش بیمار می‌تواند به زیبایی مدنظر خود دست‌پیدا کند و ریش‌های خود را هرچقدر که بخواهد بلند بگذارد.

از معایب کاشت ریش و سبیل هم می‌توان به این مورد اشاره کرد که کاشت ریش نیازمند تعدادی زیادی فولیکول مو است و ممکن است در بعضی افراد موجب خالی شدن بانک مو شود. در واقع در صورتی که فرد در آینده دچار ریزش موی سر شود و نیازمند این باشد که کاشت موی سر انجام دهد، احتمالا این جراحی به‌دلیل خالی بودن بانک مو امکان‌پذیر نخواهد بود.

روش‌ های مختلف کاشت ریش در آقایان

کاشت ریش، راه حلی دائمی برای پرپشت شدن ریش و سبیل در آقایانی است که به طور طبیعی ریش کم پشتی دارند یا به دلیل زخم، سوختگی یا بیماری های مختلف، ریش خود را از دست داده‌اند. در این روش، موها از ناحیه ای از بدن که موهای ضخیم و پرپشتی دارد (معمولاً پشت سر) برداشته و در ناحیه مورد نظر در صورت کاشته می شوند. امروزه روش های مختلفی برای کاشت ریش و سبیل وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی انواع روش های کاشت ریش می پردازیم:

1. کاشت ریش با روش FUT

در این روش، جراح کاشت مو یک نوار باریک از پشت سر را که حاوی فولیکول های مو است، برمی دارد. سپس این نوارباریک را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و فولیکول های مو به طور جداگانه در ناحیه مورد نظر در صورت کاشته می‌شوند.

2. کاشت ریش با روش FUE

در این روش، فولیکول های مو به صورت جداگانه از ناحیه اهدا کننده (معمولاً پشت سر) برداشته شده و در ناحیه مورد نظر در صورت کاشته می شوند.

3. کاشت ریش با روش SUT

این روش، نوع جدیدی از روش FUE است که در آن از ابزارهای ظریف تر و دقیق تری برای برداشت و کاشت فولیکول های مو استفاده می شود.

انتخاب روش مناسب برای کاشت ریش و سبیل به عوامل مختلفی مانند وسعت ناحیه مورد نظر برای کاشت، تراکم موهای اهدا کننده، بودجه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. برای انتخاب بهترین روش، باید با یک متخصص کاشت و مو مشورت کنید.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ریش و سبیل

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام پیوند ریش و سبیل

خوشوقتانه دوران نقاهت پس از کاشت ریش و سبیل کوتاه است و بیمار به‌سرعت بهبود پیدا می‌کند. به‌صورت کلی محل زخم‌ها دو تا سه هفته باقی می‌مانند. در صورتی که بیمار زخم‌ها را دست‌کاری نکند و از داروهای تجویز شده توسط پزشک به‌صورت منظم مصرف کند، دوران نقاهت پس از کاشت مو کاهش پیدا می‌کند و زخم‌ها زودتر خوب می‌شوند. همان‌طور که توضیح دادیم، بیمار باید مراقب باشد که در دوران نقاهت باید مراقبت‌های زیادی را از زخم‌های خود داشته باشد تا به فولیکول‌های کاشته شده آسیبی وارد نشود.

موهای کاشته شده 3 هفته بعد از کاشت می‌ریزند. این فرایند به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد و بیمار نباید از این ریزش مو دچار استرس و نگرانی شود. چندین هفته بعد موهای جدید شروع به رشد می‌کنند. چندین ماه پس از کاشتن ریش و سبیل بیمار می‌تواند به تراکم دلخواه در ریش و سبیل خود دست‌پیدا کند و از بلند شدن ریش‌های خود لذت ببرد.

عوارض بعد از کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل عوارض چندان زیادی به‌همراه ندارد. اما از شایع‌ترین عوارض می‌توان به عفونت محل زخم‌ها در بانک مو یا در صورت اشاره کرد. همچنین از دیگر عوارض این جراحی می‌توان قرمز شدن و خارش، سوزش، حساسیت پوست، ایجاد دلمه در جای زخم‌ها و… نام برد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در صورت انجام همه مراقبت‌های پس از این جراحی، احتمال پیش آمدن عوارض به حداقل خود خواهد رسید. باید توجه داشته باشید که عوارض احتمالی این جراحی هم کوتاه مدت خواهند بود و در صورت بروز هرکدام از این عوارض نگرانی خاصی برای بیمار به وجود نخواهد آمد.

هزینه کاشت ریش و سبیل

هزینه کاشت ریش و سبیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه فاکتورهای مختلف هزینه کاشتن ریش و سبیل را بررسی می‌کنیم.

  • تعداد گرافت مورد نیاز: یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه کاشت ریش و سبیل، تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پر کردن ریش است. طبیعتا هرچه قسمت‌های خالی ریش بیشتر باشد، هزینه این جراحی بیشتر خواهد بود.
  • روش کاشت ریش و سبیل: یکی از عوامل دیگر در زمینه هزینه این جراحی، روش و متد کاشت است. بعضی از متدهای کاشت که از تجهیزات پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری را برای بیمار به‌همراه خواهند داشت.
  • تجربه و مهارت پزشک: کاشت ریش و سبیل نیازمند مهارت و تجربه بسیار زیادی است. در واقع کاشتن ریش و سبیل نیازمند ظرافت و دقت زیادی است که از پزشکان بسیار ماهر در این زمینه برمی‌آید. انتخاب پزشک در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در هزینه این جراحی داشته باشد.
  • انتخاب کلینیک: انتخاب کلینیک هم نقش مهمی در هزینه کاشت ریش و سبیل دارد. قطعا کلینیک‌هایی که بالاترین استانداردهای روز را دارند و از تجهیزات مدرن و به‌روز جهانی استفاده می‌کنند، می‌توانند هزینه بیشتری برای کاشتن ریش و سبیل دریافت کنند.

سوالات متداول کاشت ریش و سبیل

نتیجه‌گیری

کاشت ریش می‌تواند راه حل مناسبی برای پرپشت شدن ریش و سبیل باشد. کاشت ریش و سبیل می‌تواند اعتماد به نفس آقایان را تقویت کند. بسیاری از آقایان به‌دلایل مختلفی از جمله بیماری، آسیب دیدن پوست، مشکلات هورمونی، ژنتیک و… دچار ریزش مو در ناحیه صورت می‌شوند. کاشتن ریش و سبیل یک روش دائمی برای به‌دست آوردن ریش‌های پرپشت و بلند است. در این جراحی از موهای بانک مو و پشت‌سر بیمار برای پر کردن ریش و سبیل استفاده می‌شود. برای گرفتن اطلاعات بیشتر در زمینه کاشت مو، کاشت ابرو و… می‌توانید با کلینیک دکتر نیلفروش زاده در تماس باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *