در دوران بارداری، تغییراتی که در بدن مادر ایجاد می‌شود بر روی ظاهر او نیز مشخص خواهد بود. به عنوان مثال ریزش ابرو یکی از مواردی است که ممکن است خانم‌های باردار در این دوران حساس با آن روبه‌ رو شوند. در این دوره به دلیل تغییرات هورمونی، فرد ممکن است به ریزش ابرو دچار شود، که همین موضوع می‌تواند بر اعتماد به نفس وی هم تأثیر منفی بگذارد. شاید حتی پیش از این دوران نیز ریزش ابرو داشته و در این مدت تشدید نیز شده باشد. اگر شما هم چنین احساسی دارید، ممکن است به انجام کاشت ابرو در دوران بارداری بگیرید؛ بهتر است پیش از اقدام برای انجام عمل، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کاشت ابرو در بارداری

چرا کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی پیشنهاد نمی‌شود؟

کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی پیشنهاد نمی‌شود زیرا:

  • استرس بالای مادر باردار می‌تواند روند بهبودی و نتیجه کاشت را تحت تأثیر قرار دهد.
  • ریزش مو و ابرو در دوران بارداری و شیردهی اغلب موقتی است و پس از پایان این دوران، مو و ابرو به‌ طور طبیعی رشد می‌کنند. بنابراین، کاشت ابرو در این دوران می‌تواند هزینه‌بر و بی‌فایده باشد.
  • برخی از داروهایی که بعد از کاشت تجویز می‌شود، ممکن است برای جنین در شکم مادر یا نوزاد شیرخواره مضر باشد.
  • تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی می‌تواند بر رشد فولیکول‌های کاشته شده اثر بگذارد یا باعث ریزش آن‌ها شود.
  • کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی نیاز به مراقبت ویژه دارد. مادر باردار باید از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کند. همچنین، باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و استفاده از محصولات آرایشی در ناحیه کاشت اجتناب کند. به طور کلی مراقبت های بعد از کاشت ابرو در این دوران کمی سخت‌تر خواهد شد.

🚫 به‌ طور کلی پیشنهاد می‌شود که ترجیحاً کاشت ابرو را تا پایان دوران بارداری و شیردهی به تعویق بیندازید. 🚫

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دلایل ریزش مو و ابروی خانم‌ها در دوران بارداری

هورمون استروژن در دوران بارداری افزایش می‌یابد و همین موضوع بر گردش خون تأثیر می‌گذارد و رشد مو را کند می‌کند. بنابراین، برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری دچار ریزش موی شدید شوند. به علاوه، زنان باردار ممکن است به دلیل استرس دوران بارداری، ریزش مو را تجربه کنند. تغییرات ناگهانی هورمونی منجر به بدتر شدن تعادل بدن می‌شود و ممکن است 30 درصد موها در این مدت ریزش کنند، این نوع ریزش مو به کندی اتفاق می‌افتد و تا شش ماه ادامه دارد و اغلب موقتی است.

در صورتی که دررابطه با کاشت ابرو و تداخل با دوران بارداری و شیردهی سوال دارید، می‌توانید اطلاعات خود را در فرم زیر پر کنید؛ کارشناسان کلینیک تخصصی کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مشاوره تخصصی به شما ارائه می‌دهند.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

اقدامات لازم قبل از کاشت ابرو در دوران شیردهی

اگر قصد کاشت ابرو در دوران شیردهی را دارید، حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید؛ داروهای رقیق‌کننده خون می‌توانند خطر خون‌ریزی را در طول عمل افزایش دهند. به طور کلی توصیه می شود حداقل یک هفته قبل از عمل، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید.
  • پزشک ممکن است از شما بخواهد که آزمایشات خون انجام دهید تا مطمئن شود که شرایط شما برای کاشت ابرو مناسب است.
  • پزشک ممکن است از شما بخواهد که از مصرف برخی از داروها، از جمله داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، آسپرین و ویتامین  E خودداری کنید.
  • از مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها خودداری کنید؛ برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها، به ویژه آن‌هایی که حاوی ویتامین E یا روغن ماهی هستند، می‌توانند خطر خون‌ریزی را افزایش دهند. حداقل یک هفته قبل از عمل مصرف این مکمل‌ها را قطع کنید.
  • قبل از جلسه کاشت ابرو به نوزاد خود شیر دهید و همچنین شیر خود را از قبل بدوشید و برای چند وعده شیردهی در ساعات اولیه بعد از کاشت ابرو ذخیره کنید، یا از شیر خشک استفاده کنید. چون بعد از کاشت ابرو تا چند ساعت اول، رسیدگی به نوزاد دشوار خواهد بود.

🚫البته همچنان توصیه می‌شود تا حد امکان در دوره شیردهی کاشت ابرو انجام ندهید. 🚫

معایب کاشت ابرو در دوران بارداری

  • افزایش عوارضی مانند عفونت و خون‌ریزی در این دوره
  • نگرفتن نتیجه مطلوب به دلیل نوسانات هورمونی و استرس بالای این دوره
  • نیاز به مراقبت ویژه برای دوره نقاهت که با توجه به شرایط فرد، نگهداری و رعایت دستورالعمل‌ها را دشوارتر می‌کند.

کاشت ابرو در دوران قاعدگی

کاشت ابرو در دوران قاعدگی هیچ مشکلی ندارد. در واقع، هیچ مدرک یا مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد کاشت ابرو در دوران قاعدگی باعث بروز عوارض شدیدتر می‌شود. با‌ این‌ حال، برخی از زنان ممکن است در دوران قاعدگی احساس ناراحتی یا درد بیشتری داشته باشند. در این صورت می‌توانند با مشورت دکتر کاشت ابرو و صلاح دید او، تصمیم‌گیری کنند.

سوالات متداول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *