ابروها یکی از اجزای برجسته در زیبایی چهره هر شخص به شمار می‌روند درنتیجه، راهکارهای زیادی برای بهبود شکل و جلوه آن‌ها وجود دارد. یکی از بهترین متدها برای افزایش جذابیت و زیبایی ابروها، انجام لیفت ابرواست. اما آیا افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند نیز می‌توانند لیفت ابرو کنند؟ در واقع آیا ابروهای کاشته شده نیز لیفت می‌شوند؟لیفت ابرو بعد از کاشت به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ در ادامه همراه ما باشید تا به سوالات شما پاسخ کامل و جامعی دهیم.

لیفت ابروی کاشت شده

توجه داشته باشید که زمانی که عبارت لیفت ابرو استفاده می‌شود ممکن است دو برداشت متفاوت از آن وجود داشته باشد:

  1. لیفت ابرو به صورت موقتی با مواد آرایشی که فرم موهای ابرو را بهبود می‌دهد.
  2. لیفت ابرو با جراحی و یا نخ که جایگاه قرار گیری ابرو و پوست اطراف چشم را بالاتر می‌برد.

در نتیجه لازم است در ابتدا مشخص شود که هدف از لیفت ابرو کدام یک از موارد ذکر شده است. سپس برای نتیجه گیری بهتر زمان مناسب انجام آن را تعیین نمود. البته دقت داشته باشید که در این مقاله، لیفت ابرو به روش آرایشی بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

لیفت ابرو قبل یا بعد از کاشت ابرو؟

یکی از سوالات رایج و مهم افرادی که قصد کاشت و لیفت ابرو دارند، این است که آیا لیفت را بعد از کاشت انجام دهند، یا برعکس. برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به ویژگی‌های شخصی و هدف هر فرد توجه شود. هر کدام از این دو روش، مزایا و معایب خود را دارند.

  • لیفت‌ ابرو قبل از کاشت ابرو: از معایب این فرآیند (چه لیفت ابرو به شیوه جراحی و چه به روش آرایشی) می‌توان به تاخیر در انجام کاشت و بهبودی اشاره کرد. در نتیجه بهتر است این اقدام بعد از اتمام دوره نقاهت و بهبودی کاشت ابرو انجام شود.
  • لیفت ابرو بعد از کاشت ابرو: پس از اینکه کاشت ابرو انجام شود، لیفت به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. از طرفی باعث قرارگیری موقعیت درست ابروها با درنظر گرفتن طراحی و حجم ابروی کاشته شده می‌شود.

پیشنهاد ما این است که حتماً در ابتدا خواسته و انتظارات مد نظر خود را مشخص کنید؛ سپس روش لیفت مناسب ابروهایتان را تعیین کنید و سپس با مطرح کردن این موضوع در جلسه مشاوره با دکتر کاشت ابرو تصمیم درست را بگیرید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

روش های لیفت ابروی کاشته شده

زمانی که کاشت ابرو انجام می‌گیرد، افراد برای زیبایی بیشتر شکل ابروها می‌توانند از روش‌های مختلفی کمک بگیرند.  برخی از این روش‌ها شامل استفاده از محصولات آرایشی، صابون، ژل می‌شود. از طرفی، می‌توان با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی به شکل ابروها و خواص لیفت‌کننده کمک کرد. در ادامه به چند روش موثر برای لیفت ابروی کاشت شده می‌پردازیم.

لیفت ابرو با مواد آرایشی بعد از کاشت ابرو

زمانی که کاشت ابرو انجام می‌شود، حدود یک هفته پس از آن، در محل کاشت لخته خون و دلمه وجود دارد که با رعایت بهداشت و شست‌وشوی مناسب، این موارد از بین می‌رود. در چنین مرحله‌ای حتی دست کشیدن ساده بر روی ابروهای پیوند شده باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌ها و شکست کاشت ابرو خواهد شد. در نتیجه لازم است در مدت دوره نقاهت کاشت ابرو هیچ گونه دستکاری در ناحیه ابرو انجام نشود.

پس از حداقل دو هفته، ابروهای پیوند شده در محل خود تثبیت می‌شوند، پس انجام آرایش ابرو مجاز است؛ ولی این آرایش نباید در ابرو فشار یا کشش ایجاد کند. از جمله مواد آرایشی مجاز برای این کار، سایه ابرو و مداد ابرو است‌. درصورتی که قصد استفاده از مواد آرایشی که باعث کشش یا تغییر جهت ابرو می‌شوند را دارید، حداقل باید یک ماه صبر کنید. پس استفاده از محصولاتی مانند صابون ابرو، ژل ابرو یا لیفت، باید پس از حداقل یک ماه و آن هم با مشورت پزشک قابل انجام است.

لیفت ابرو و ژل ابرو بعد از کاشت ابرو

لیفت ابرو با جراحی بعد از کاشت ابرو

جراحی لیفت ابرو بعد از کاشت ابرو

جهت انجام جراحی لیفت ابرو، روش‌های مختلفی وجود دارد‌. یکی از متدهای انجام جراحی، ایجاد برش عرضی در ناحیه پیشانی و در امتداد خط مو است؛ درمرحله بعد پیشانی بالا برده می‌شود و بخیه زده می‌کنند. راهکار بعدی، انجام برش در کنار شقیقه‌ها است یا از روش آندوسکوپی کمک گرفته می‌شود. در این روش، دو برش از دو طرف شقیقه‌ها انجام می‌گیرد و عضلات پیشانی به بالا کشیده و بخیه می‌کنند.

معمولا پس از انجام کاشت ابرو، التهابات و زخم‌هایی وجود دارد که رعایت فاصله زمانی ایده‌ال بین کاشت ابرو و عمل لیفت ابرو را الزامی می‌کند. این موضوع باعث بدست آمدن بهترین نتیجه ممکن از هردو جراحی خواهد شد. در نتیجه در انجام این جراحی بعد از کاشت ابرو عجله نکرده و بعد از اتمام دوره نقاهت و بهبودی ابروی کاشته شده اقدام به انجام آن کنید.

لیفت ابرو با نخ بعد از کاشت ابرو

لیفت ابرو با نخ، یکی از جدیدترین‌ متدهای بالا بردن ابرو است‌. این روش باعث جذابیت و زیبایی چهره افراد خواهد شد. یکی از دلایلی که معمولا لیفت با نخ را به لیفت با جراحی ارجحیت می‌دهد، کوتاهی دوره نقاهت و عوارض آن است. از جمله عوارض جزئی آن می‌توان به قرمزی، التهاب و سوزش اندک اشاره کرد. در این روش برخلاف جراحی، نیاز به بیهوشی بیمار نیست و معمولا بعد از یک هفته فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد.

نتایج این متد در روزهای اول قابل مشاهده نیست زیرا، تورم و التهاب بعد از عمل به طور کامل بهبود نیافته است. معمولا بعد از یک ماه به خوبی می‌توانید شاهد عملکرد نخ‌ها باشید. میزان تاثیر این روش به نوع نخ و مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. برای انجام لیفت با نخ بعد از کاشت ابرو نیز همانند انجام جراحی لیفت ابرو بعد از کاشت باید ابتدا منتظر بمانید تا زخم‌های ناشی از کاشت برطرف شود.

لیفت ابرو با نخ بعد از کاشت ابرو

 فاصله زمانی بین کاشت ابرو و لیفت ابرو چقدر است؟

پاسخ به این سوال به شرایط شما و فاصله زمانی بین لیفت و کاشت ابرو بستگی دارد. از طرفی، عواملی مثل پزشک و انجام مراقبت‌های لازم، در روند کار شما تأثیرگذار است‌. توصیه پزشکان تقریبا دو تا چهار هفته فاصله زمانی بین دو عمل می‌باشد. دلیل ارائه آن، تورم و التهاب ناحیه ابرو پس از کاشت است. درواقع زمانی که چهره فرد دارای ورم باشد، نمی‌توان به درستی ارزیابی را انجام داد، پس لیفت ابرو با مشکل همراه خواهد بود و ‌نتیجه دلخواه را به‌ وجود نخواهد آورد.

پس از گذشت ۲۰ روز، زخم‌ها، تورم و التهابات ناحیه ابرو بهبود می‌یابد و فرد می‌تواند به خوبی عمل لیفت را انجام دهد. در برخی مواقع توصیه می‌شود که یک ماه برای لیفت ابرو صبر کنند تا گرافت‌های ایجاد شده کاملا تثبیت شوند. در این وضعیت، بهترین زمان پیشنهادی را پزشک با توجه به وضعیت شما توصیه می‌‌کند.

دریافت مشاوره رایگان کاشت ابرو

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مراقبت های بعد از لیفت ابروی کاشته شده

پس از انجام لیفت ابروی کاشت شده باید به مراقبت‌های بعد از آن توجه جدی و درست شود؛ گاهی افراد با بی‌توجهی نسبت به این نکات ساده و کوچک، مشکلات زیادی را به بار می‌اورد‌‌ند. در ادامه به موارد مهم مراقبتی بعد از لیفت ابرو اشاره خواهیم کرد.

  • مراقبت از زخم: هنگام لیفت ابرو با روش جراحی، معمولا برش‌های ایجاد می‌کنند که باید در مدت زمان مشخص، پانسمان و تمیز شوند‌. درصورت سهل‌انگاری، امکان بروز عفونت وجود دارد.
  • مصرف داروهای تجویزی: معمولا پس از جراحی، پزشک یکسری داروها برای کاهش درد ناحیه زخم‌ برای شما تجویز می‌کند که باید حتما مصرف کنید. از مصرف داروهای انعقادی مانند آسپرین خودداری کنید‌.
  • محدود کردن آرایش: استفاده از هرگونه محصولات آرایشی تا دو هفته بعد از انجام لیفت بر روی پیشانی و ابروها ممنوع است.
  • استفاده از پماد: برای بهبودی زخم‌های ایجاد شده در ناحیه پیشانی، پزشک برای شما پمادهایی‌ را تجویز خواهد کرد تا زخم‌ها به سرعت بهبود یابند.
  • محدودیت فعالیت: پس از انجام لیفت حتما از انجام ورزش‌های سنگین، بلند کردن اشیا و سایر فعالیت‌های خطرناک خودداری کنید.
  • استفاده کردن از کمپرس سرد: برای بهبود و کاهش تورم و التهاب ناحیه پیشانی، می‌توانید از کمپرس‌های یخ استفاده کنید.

دقت داشته باشید که مراقبت‌های ذکر شده برای روش جراحی لیفت ابرو بعد از کاشت ابرو است.

سوالات متداول

جمع بندی

کاشت ابرو و لیفت ابرو ازجمله روش‌های پرطرفدار بین اکثر افراد جهت زیبایی و جوان‌تر شدن صورت است. انجام لیفت ابرو بعد از کاشت ابرو، به افراد این امکان را می‌دهد که ابروهای خود را در ناحیه مناسبی قرار دهند. برای انجام لیفت، با توجه به هدف فرد روش‌های مختلفی از استفاده از مواد آرایشی تا روش‌های جراحی وجود دارد، که افراد طبق صلاح دید پزشک می‌توانند یکی از آن‌ها را استفاده کنند. برای رسیدن به بهترین نتیجه و دریافت راهنمایی‌های لازم جهت فاصله زمانی اصولی بین کاشت و لیفت ابرو، می‌توانید با بهترین کلینیک کاشت ابرو یعنی کلینیک دکتر نیلفروش زاده مشاوره داشته باشید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

4 دیدگاه

  • چند وقت بعد از کاشت ابرو میشه لیفت کرد؟؟من تازه سه هفته اس کاشت ابرو‌ انجام دادم میتونم برای عید ابروهامو لیفت کنم

  • با سلام یعنی روش جراحی لیفت باعث بهتر شدن حالت ابرو میشه؟نالت ابرو ب جهت سیخ سیخ شدن و مسواکی شدن منظورم هستش،..شما چه پیشنهادی دارید؟من دیگه تصمیم گرفتم ابروهای کاشت شدمو لیزر کنم حقیقتا از ژل زدن مکرر خسته شدم راهی وجود دارا برای بهبود وضعیت ابروهام؟

  • سلام دوست عزیز
    خیر اصلا قرار نیست برای اصلاح حالت مسواکی و سیخ سیخ شدن ابرو جراحی لیفت انجام بدید، در واقع اصلا جراحی لیفت ابرو ارتباطی با خواب ابرو ندارد!
    شما در کدام کلینیک کاشت ابرو انجام دادید؟ چون نمونه کارهای کاشت ابروی کلینیک ما در سایت موجود هست و اصلا هیچ وقت مسواکی و سیخ سیخ نمی شود.
    در صورتی که در مرکز دیگری انجام دادید و نیاز به مشاوره دارید حتماً شماره تماس خودتان را در فرم های سایت قرار بدید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *