کاشت ابرو به‌ عنوان یک روش جراحی زیبایی به منظور کاشت و قرار دادن فولیکول‌های مو در ناحیه ابرو برای بهبود ظاهر ابروها شناخته می‌شود. در حالی‌ که این روش می‌تواند نتایج مطلوبی را از بابت بهبود ظاهر صورت ارائه دهد، ممکن است که عوارض بالقوه‌ای نیز داشته باشد. البته دقت داشته باشید اگر این جراحی حساس را نزد یک متخصص کاشت ابروی با تجربه و در یک کلینیک حرفه‌ای انجام دهید، کمترین عوارض متوجه شما خواهند بود و بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با عوارض کاشت ابرو آشنا کرده و دلایل به‌ وجود آمدن چنین عوارضی را نیز با شما در میان بگذاریم.

نمونه کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده با کمترین عوارض بعد از کاشت

راه‌های پیشگیری از بروز عوارض کاشت ابرو

برای کاهش بروز عوارض مرتبط با کاشت ابرو، انتخاب یک جراح واجد شرایط و باتجربه بسیار مهم است. تحقیق و انتخاب یک کلینیک یا پزشک معتبر متخصص کاشت ابرو می‌تواند تا حد زیادی احتمال عوارض جانبی را به حداقل برساند. علاوه بر این، اجرای دقیق مراقبت های بعد از کاشت ابرو و رعایت بهداشت مناسب می‌تواند به جلوگیری از عفونت و بهبود بهینه کمک کند.

نمونه کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده بدون عوارض بعد از کاشت

عوارض کاشت ابرو (عوارض عمومی عمل جراحی)

همانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است که کاشت ابرو نیز عوارضی را در نتیجه دستکاری و تحریک پوست و مو در پی داشته باشد. در این بخش شما را با برخی از عوارض کاشت ابرو آشنا خواهیم ساخت.

احساس درد در ناحیه کاشت

یکی از مهم‌ترین عوارض کاشت ابرو را می‌توان در احساس درد در ناحیه کاشت دانست. با وجود اینکه در حین عمل جراحی از داروهای بی‌حس‌ کننده موضعی، همچون لیدوکائین تزریقی استفاده می‌شود، ممکن است که برخی از افراد ناراحتی یا درد خفیفی را در حین یا بعد از جراحی تجربه کنند. میزان تأثیر پذیری لیدوکائین یا هرگونه داروی بی‌حسی یا بیهوشی ممکن است که در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت باشد. با این وجود جای هیچ نگرانی نیست و این درد موقتی و نیز قابل تحمل خواهد بود. در صورت نیاز و تشخیص دکتر کاشت ابرو نیز داروهای ضد درد تجویز می‌کند.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

 قرمزی پوست

از دیگر عوارض کاشت ابرو می‌توان قرمزی پوست را نام برد. ناحیه پیوند زد ه‌شده ممکن است که تا چند روز بعد از عمل دچار قرمزی و التهاب شود. این وضعیت به عنوان یک بخش طبیعی از روند بهبودی است و معمولاً به طور خودبه‌خودی و بدون نیاز به اقدام خاصی بهبود می‌یابد. در صورتی‌ که این قرمزی و التهاب در طول یک هفته یا بیشتر بهبود نیافت، بهتر است تا جراح زیبایی خود را از این وضعیت آگاه سازید.

 تورم و التهاب در ناحیه ابرو

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو که ممکن است در موارد شدیدتر ظاهر شود، تورم ناحیه پیوند ابرو است. تورم یا التهاب در ناحیه کاشت ابرو به عنوان پاسخ بدن افراد به کاشت ابروی انجام شده خواهد بود. این تورم یا قرمزی بسته به روند بهبودی افراد معمولاً طی چند روز تا چند هفته برطرف خواهد شد. از این بابت می‌توان گفت که چندان جای نگرانی نیست و می‌توان با مراقبت‌های روزانه، اثرات آن را تقلیل داد.

عوارض کاشت ابرو: سوزش و خارش ابرو بعد از کاشت

سوزش و خارش پوست ابرو

سوزش و خارش پوست ابرو ممکن است یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو باشد. برخی از افرادی که درمان کاشت ابرو را به اتمام رسانده‌اند، ممکن است که احساس سوزش و خارش ابرو بعد از کاشت را تجربه کنند. در چنین شرایطی ممکن است افراد بخواهند با لمس ناحیه و اصطلاحاً خاراندن آن، این درد را برطرف کنند. با این‌ حال، باید بدانید که لمس بیش از حد محل پیوند ممکن است که باعث تغییر زاویه رویش موهای پیوند زده شود. چنین وضعیتی نیز ممکن است باعث شود تا با وضعیتی به نام سیخ شدن ابرو پس از کاشت مواجه شوید.

خونریزی ابرو

خونریزی ابرو یکی دیگر از عوارض احتمالی پس از کاشت ابرو خواهد بود. باتوجه‌ به مشکلات خونی برخی از افراد و یا مصرف داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادها این خونریزی‌ها ممکن است که از حالت کنترل شده خارج شوند. در چنین شرایطی لازم است تا مراقبت‌های پزشکی مستقیم قرار بگیرد. (دقت داشته باشید که این مورد ممکن است برای افرادی که مشکلات زمینه‌ای مطرح شده را دارند، مشاهده شود.)

عفونت محل کاشت ابرو

عفونت محل کاشت ابرو، یکی دیگر از عوارض احتمالی بسیار نادر در افرادی است که عمل کاشت ابرو را انجام داده‌اند. وضعیت عفونت در محل کاشت ابرو معمولاً به‌خاطر عدم رعایت مراقبت‌های مناسب پس از عمل و همچنین عدم پیروی از دستورالعمل‌های جراح خواهد بود. بدین ترتیب با پیروی از راهنمایی‌های پزشک جراح، احتمال عفونت به حداقل خواهد رسید.

عوارض قطعی و موقتی کاشت ابرو

در نظر داشته باشید که کاشت ابرو ممکن است که برخی عوارض قطعی ولی در عین حال موقتی را نیز داشته باشد که مختص همین نوع عمل جراحی است.

پوسته ریزی ابرو

برخی از بیماران ممکن است که با وضعیت پوسته‌ پوسته شدن ناحیه پیوند شده پس از تکمیل فرایند درمان دست‌ و پنجه نرم کنند. پوسته‌ پوسته شدن ابرو امری موقتی بوده و به عنوان بخشی از روند طبیعی درمان و بهبودی است. این وضعیت معمولاً در عرض چند هفته برطرف خواهد شد.

پوست پوست شدن ابرو بعد از کاشت (پوسته ریزی ابرو بعد از کاشت)

ریزش ابروها

جالب است بدانید که یکی دیگر از وضعیت‌هایی که ممکن است به عنوان عوارض کاشت ابرو شناخته شود، ریزش ابرو پس از پیوند است. با این‌ حال باید بدانید که ریزش ابرو پس از کاشت در طول چند هفته اول رخ می‌دهد. این وضعیت به عنوان یک عارضه شناخته نمی‌شود. به‌ جای آن چنین وضعیتی را به عنوان یک مرحله طبیعی از چرخه رشد موی ابرو می‌شناسند و با ریزش موهای قبلی، موی جدید در محل قبلی خود شروع به رشد می‌کند.

برای دریافت مشاوره رایگان با کلینیک کاشت ابروی دکتر نیلفروش زاده فرم زیر را پر کنید.

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

عوارض احتمالی کاشت ابرو

در این بخش شما را با برخی دیگر از عوارضی که با درصد احتمال بسیار پایین‌تر نسبت به موارد قبلی ممکن است پس از کاشت ابرو در افراد رخ دهند، آشنا می‌کنیم.

خواب غیرطبیعی و سیخ شدن ابروها

در صورتی که ابروها در حین جراحی کاشت، با زاویه صحیح در داخل پوست قرار نگیرد و در واقع در جهت خواب طبیعی ابرو پیوند انجام نشود، احتمال سیخ شدن ابرو بعد از کاشت وجود دارد. البته دقت داشته باشید که حتی اگر کاشت ابرو به درستی انجام شده باشد ولی فرد خود مراقبت‌های بعد از جراحی را به درستی انجام ندهد، ممکن است باز هم این عارضه بروز کند.

پوست پوست شدن ابرو بعد از کاشت (پوسته ریزی ابرو بعد از کاشت)

فولیکولیت

یکی از عوارض کاشت ابرو که احتمال کمتری در وقوع آن وجود دارد، التهاب فولیکول‌های مو است. فولیکولیت منجر به برآمدگی‌های قرمز رنگ کوچک یا همان جوش‌های پوستی در ناحیه پیوند می‌شود که ممکن است برای فرد آزاردهنده باشد. باید در نظر داشته باشید که در صورت وقوع جوش بعد از کاشت ابرو باید با پزشک جراح خود ارتباط گرفته و اقداماتی را انجام دهید که وضعیت شما را بهبود می‌دهد. معمولاً درمان فولیکولیت با آنتی‌بیوتیک یا سایر داروهای تجویزی انجام می‌شود.

تفاوت ابروهای کاشته شده با ابروهای قبلی

از دیگر عوارض کاشت ابرو که می‌تواند به‌ صورت دائمی باشند، عدم شباهت یا تطابق کامل ابروهای کاشته شده با ابروهای قبلی است. ابروهای کاشته شده در فرایند جراحی کاشت ابرو ممکن است که از نظر رنگ، بافت و یا جهت رشد مو کاملاً با ابروهای طبیعی مطابقت نداشته باشند. چنین وضعیتی به‌ خصوص در شرایط نوری خاص می‌تواند ملموس‌تر نیز باشد. در نتیجه حتماً قبل از کاشت با یک متخصص خوب در این زمینه مشورت کنید تا بعداً از نتیجه کار پشیمان نشوید.

رشد نامنظم ابروها

از دیگر عوارض احتمالی پس از جراحی کاشت ابرو می‌توان به رشد نامنظم ابروها اشاره کرد. در برخی موارد ممکن است که موهای کاشته شده در جهت مخالف یا با سرعت‌های رشدی متفاوت از موهای قبلی رشد کنند. این وضعیت در ظاهر کلی ابروی افراد تأثیر گذاشته و ممکن است که روش‌های درمانی خاصی را بطلبد.

عوارض کاشت ابرو در دوره بارداری و شیردهی

به‌ طور کلی توصیه می‌شود از انجام جراحی کاشت ابرو در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید. تغییرات هورمونی در این دوره‌ها می‌تواند بر موفقیت درمان و میزان رشد و ریزش ابرو بعد از کاشت تأثیر بگذارد. علاوه بر این، برخی از داروهای مورد استفاده در طول عمل کاشت ابرو ممکن است خطری برای جنین یا نوزاد شیرده ایجاد کنند.

سوالات متداول

جمع بندی

در این مقاله، شما را با عوارض کاشت ابرو آشنا کردیم. کاشت ابرو می‌تواند به عنوان یک راه‌حل مؤثر برای افرادی باشد که به‌ دنبال‌ داشتن ابروهایی پرپشت‌تر و زیباتر هستند. همانند هر روش جراحی دیگری، در کاشت ابرو نیز ممکن است عوارضی را شاهد باشید. با این‌ حال، با انتخاب یک دکتر جراح باتجربه و بهره‌مندی از خدمات یک کلینیک معتبر می‌توانید تا میزان این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید. درصورتی‌که به دنبال یک دکتر و کلینیک خوب برای کاشت ابروی خود می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با تماس با کارشناسان کلینیک کاشت ابرو دکتر نیلفروش زاده، از مشاوره دقیق و کاملی در این زمینه بهره ببرید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم… پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *