درمان تورم صورت و کبودی چشم بعد از کاشت مو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که ممکن است هر فرد علاقه‌مند به این عمل زیبایی را نگران کند. اگرچه ورم و کبودی از عوارض موقت کاشت مو هستند، اما گاهی آزاردهنده خواهد بود و حتی ممکن است فرد را برای انجام این عمل، دچار تردید نماید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا موضوع کبودی چشم بعد از کاشت مورا دقیق‌تر بررسی کنیم و روش‌های مناسبی را برای کاهش تورم بعد از کاشت مو به شما پیشنهاد دهیم.

درمان تورم بعد از کاشت مو

آیا تورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

به‌ طور کلی، ِادِم تجمع غیرعادی مایعات در بافت‌های بدن به‌ویژه در فضای خارج سلولی است. این حالت خود را از طریق علائمی مانند تورم، بزرگ شدن قسمتی از بدن یا گاهی احساس سنگینی یا التهاب در ناحیه آسیب‌ دیده نشان می‌دهد. معمولاً بعد از کاشت مو نیز بروز تورم در روزهای ابتدایی کاملاً طبیعی است و نباید شما را نگران کند. تورم سر و صورت بعد از کاشت مو برای اکثر افرادی که تحت این روش به درمان کم‌پشتی مو یا طاسی سر می‌پردازند، رخ می‌دهد ولی از نظر شدت و ناراحتی می‌تواند برای افراد مختلف، متفاوت باشد.

این عارضه اگرچه برای بیمار تا حدودی آزاردهنده و ناخوشایند است، اما معمولاً خطر جدی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند و در عرض چند روز با انجام مراقبت‌های لازم طبق دستور پزشک از بین خواهد رفت. البته توجه داشته باشید که بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید و اگر تورم با علائم خاص دیگری مانند عفونت همراه بود، سریعاً باید با متخصص کاشت خود تماس گرفته و اقدامات مراقبتی لازم را انجام دهید تا از عوارض خطرناک جلوگیری شود.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

علت ورم سر و صورت بعد از کاشت مو

همانطورکه پیش‌تر گفتیم، ایجاد تورم بعد از کاشت مو در اغلب موارد عارضه‌ای طبیعی است و جز مراقبت‌های بعد از کاشت مو نیاز به انجام یک روش خاص برای درمان ورم و کبودی بعد از کاشت مو نیست. با این‌ حال، شناخت دلایل این عارضه می‌تواند تا حدی نگرانی شما را برطرف کند. از جمله مهم‌ترین دلایل عبارتند از:

کبودی و تورم چشم بعد از کاشت مو

کبودی و تورم چشم بعد از کاشت مو یکی از عوارض رایجی است که برای اکثر افراد بعد از انجام کاشت و پیوند مو اتفاق می‌افتد. درواقع، این تورم از بالای پوست سر به‌ صورت انتقال پیدا می‌کند و می‌تواند دور چشم‌ها را بیشتر درگیر کند.

شدت این تورم و کبودی در افراد مختلف، متفاوت است ولی معمولاً باید بعد از یک هفته بهبود پیدا کند. ممکن است پزشک شما نیز برخی پمادها و روغن‌ها را برای درمان ورم بعد از کاشت مو در این ناحیه توصیه کند که منجر به کاهش سریع‌تر ورم خواهد شد.

 کبودی چشم بعد از کاشت مو

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

راه‌های درمان ورم صورت بعد از کاشت مو

روش‌های مختلفی برای درمان ورم و کبودی بعد از کاشت مو وجود دارد که می‌تواند در روند بهبود بیمار تأثیر داشته باشد. از بهترین روش‌های درمان ورم بعد از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تزریق پیشگیرانه پردنیزولون

اگر موارد منع مصرفی وجود نداشته باشد، ممکن است با پیشنهاد دکتر کاشت مو، قبل از عمل دوز کمی از یک استروئید ضدالتهابی مانند پردنیزولون تزریق شود. این تزریق می‌تواند پاسخ التهابی و درنتیجه احتمال ایجاد ادم یا تورم را کاهش دهد.

2. سر خود را به سمت پایین خم نکنید.

برای درمان ورم بعد از کاشت مو در روزهای اولیه بعد از جراحی، باید مراقب باشید که سر خود را به سمت پایین خم نکنید و به پهلو نخوابید بنابراین هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید، زیرا این کار باعث افزایش خروج مایعات جمع شده که باعث تورم شده‌اند، می‌شود و می‌تواند تورم را کاهش دهد. همچنین، نحوه استفاده از گوشی هوشمند خود را مجدداً بررسی کنید تا نکات گفته شده را در هنگام استفاده از گوشی نیز رعایت کنید.

3. استفاده از باند فشاری

استفاده از بانداژ فشاری که فشار ملایم و یکنواختی را به ناحیه پیشانی و سر وارد می‌کند، می‌تواند در به حداقل رساندن احتباس مایعات و درنتیجه ایجاد تورم به شما کمک کند. سایر روش‌های درمان ورم و کبودی بعد از کاشت مو نیز عبارت‌اند از:

  • کمپرس سرد را به مدت 20 دقیقه‌ چندین بار در روز در محل جراحی قرار دهید که می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. البته در چند روز اول از تماس مستقیم با ناحیه پیوند شده خودداری کنید.
  • کاهش مصرف نمک نیز می‌تواند احتباس آب و شدت تورم را به حداقل برساند.
  • استفاده از الکل و قلیان هر دو می‌توانند گردش خون را مختل کرده و تورم را بدتر کنند. پس از آنها نیز دوری کنید.

توجه داشته باشید اگر تورم با علائم عفونت مانند قرمزی، گرما، افزایش درد، ترشحات زرد یا سبز رنگ و بدبو همراه بود، مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

درمان ورم صورت بعد از کاشت مو

تورم بعد از کاشت مو چند روز طول می‌کشد؟

می‌توان گفت میزان تورم بعد از کاشت مو و زمان بهبود آن تا حد زیادی به واکنش بدن شما به انجام این عمل بستگی دارد و برای هرکسی این زمان می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین شاید نتوان زمان دقیقی را برای درمان ورم بعد از کاشت مو برای همه افراد اعلام کرد. بااین‌حال، به‌طور کلی گفته می‌شود درصورتی‌که تورم بیش از یک هفته ادامه داشت، باید با جراح کاشت مو خود تماس بگیرید تا در صورت نیاز اقدامات مراقبتی بیشتری را انجام دهید و دچار عوارض نامطلوب نشوید.

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید، ایجاد تورم بعد از کاشت مو امری طبیعی است و نباید شما را نگران کند. روش‌های مختلفی برای درمان ورم بعد از کاشت مو وجود دارد که برخی از بهترین آنها را در این مقاله به شما معرفی کردیم؛ اما باز هم تأکید می‌کنیم در صورت طولانی شدن این عوارض بعد از یک هفته یا همراه شدن با علائم عفونت در اسرع وقت به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید تا دچار عوارض طولانی‌مدت نشوید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *