اگر شما هم از متقاضیان انجام عمل کاشت مو یا ابرو باشید احتمالاً تا به حال اسم بانک مو به گوشتان خورده است. بانک مو به ناحیه‌ای گفته می‌شود که از آن برای انجام عمل کاشت مو و پیوند فولیکول‌ها استفاده می‌شود. عدم امکان ترمیم بانک مو بعد از کاشت و کم پشتی موهای بانک مو یکی از مواردی است که باعث نگرانی متقاضیان بالقوه انجام عمل کاشت مو می‌شود.

اگر می‌خواهید درباره ترمیم بانک مو بعد از کاشت مو و ابرو اطلاعاتی به دست آورید و از معنای دقیق اصطلاحاتی مانند بانک مو و گرافت مو مطلع شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

نمونه-کار-کاشت-مو-دکتر-نیلفروش-زاده

بانک مو چیست و کجاست؟

بانک مو به ناحیه‌ای گفته می‌شود که از آن به عنوان اهدا کننده فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. معمولاً ناحیه‌ای به عنوان بانک مو استفاده می‌شود که جنس موهای آن نزدیکی بیشتری با جنس موهای ناحیه‌ای که قصد پیوند مو به آن را دارید، داشته باشد. به عنوان مثال موهای پشت گوش عموماً به عنوان بانک مو مناسب برای عمل پیوند ابرو شناخته می‌شوند. در برخی موارد ممکن است موهای ساق پا و سینه را هم بتوان به عنوان بانک مو مورد استفاده قرار داد.

✔️ به طور کلی افرادی کاندید مناسبی برای انجام عمل کاشت مو و کاشت ابرو هستند که بانک موی خوبی داشته باشند.

هر گرافت مو چند تار مو است؟

عموماً افراد بانک مو را با گرافت مو اشتباه می‌گیرند. بانک مو به ناحیه‌ای گفته می‌شود که فولیکول‌های مو از آن برداشته و به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این در حالی است که هر گرافت مو به موهایی گفته می‌شود که همگی از یک ناحیه رشد کرده‌اند.

معمولاً هر گرافت دارای یک تا چهار تار مو است. از گرافت مو به عنوان واحد شمارش موی مورد نیاز برای کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل استفاده می‌شود. به این معنی که اگر پزشک متخصص به شما گفت که برای انجام عمل کاشت موی شما فرضاً به 1000 گرافت مو نیاز است، در واقع برای شما چیزی در حدود 4000 تار مو پیوند زده خواهد شد.

بانک مو

گرافت مو چند ساعت زنده می ماند؟

با توجه به حساسیت بالای گرافت‌های مو، نگهداری درست آن‌ها بعد از برداشت گرافت‌ و تا زمان انجام عمل کاشت مو بسیار ضروری است. گرافت مو در فضای خشک تنها به مدت 16 ساعت زنده می‌ماند. به همین دلیل است که گرافت‌های مو در محلول‌های خاصی نگهداری می‌شوند تا بتوان آن‌ها را تا زمان انجام عمل پیوند زنده نگه داشت.

نکته مهمی که در این پروسه وجود دارد این است که بعد از برداشتن گرافت‌ از بانک مو، اکسیژن این گرافت‌های مو به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اگر اکسیژن‌رسانی بعد از برداشت فولیکول‌ها، به‌خوبی انجام نشود ممکن است گرافت‌های مو کاشته شده به‌خوبی عمل نکنند و نتیجه عمل کاشت موی فرد را تحت تأثیر منفی قرار دهند.

ویژگی های بانک مو در مردان و زنان

اساس انتخاب یک ناحیه به عنوان ناحیه بانک مو در مردان و زنان مشابه یکدیگر است. با توجه به این که زنان عموماً تارهای موی نازک‌ و لطیف‌تری دارند، نواحی کاندید برای انتخاب به عنوان بانک مو در بدن زنان محدودتر هستند. از سوی دیگر با توجه به این که عموماً جنس موی مردان ضخیم‌تر از زنان است و عموماً مردان موهای سر خود را کوتاه نگه می‌دارند، احتمال انتخاب سینه و یا ساعد را هم به عنوان ناحیه بانک مو دارند.

البته این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که بانک موی سر فرد چندان قوی نباشد و ترجیح پزشک انتخاب ناحیه‌ای دیگر به عنوان بانک مو برای بیمار باشد. اگر مایل هستید درباره اینکه برای کاشت ابرو از کجا مو برمی دارند بیشتر اطلاعات کسب کنید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

بانک مو برای کاشت مو

آسیب دیدن بانک مو بعد از کاشت مو

میزان آسیب به بانک مو، با توجه به تخصص دکتر کاشت مو و شیوه انجام جراحی متفاوت است. پزشکان متخصص و ماهر گرافت‌های موی مورد نیاز را بدون آسیب رساندن به ناحیه بانک مو برمی‌دارند و با این کار آسیبی به ناحیه بانک مو وارد نخواهد شد. توجه کنید که مرحله برداشت گرافت مو، مرحله بسیار حساس و نیازمند دقت بالایی است.

در مواردی که مرحله برداشت گرافت مو با دقت کافی انجام نشود و یا جراح کاشت مو به قدر کافی ماهر نباشد، ممکن است آسیب بازگشت‌ناپذیری به بانک موی فرد وارد شود. علاوه بر این که تعداد گرافت‌های موی برداشته شده و شیوه برداشت گرافت در سلامت بانک مو مؤثر است، انجام صحیح مراقبت‌های بعد از کاشت مو هم در این موضوع مهم است. با رعایت موارد ذکر شده توسط پزشک، احتمال این که محل برداشت گرافت‌های مو دچار عفونت شود به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد و می‌توانید از سلامت بانک موی خود اطمینان پیدا کنید.

چرا کلینیک کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده؟!

بیش از 30 سال تجربه موفق

12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو

اولین کلینیک کاشت مو ایران

جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو

ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که نیاز شماست!

دکتر-نیلفروش-زاده

فرایند برداشت مو از بانک مو

فرایند برداشت مو از بانک موی فرد با توجه به این که از چه روشی برای کاشت مو استفاده شود متفاوت خواهد بود. در کاشت مو به روش FUE گرافت‌ها با کمک دستگاهی به نام پانچ به‌صورت مستقیم از بانک مو برداشته می‌شوند. در روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو، یک برش نواری شکل از بخش بانک مو فرد برداشته می‌شود، سپس فولیکول‌های مو از روی این برش نواری شکل به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند.

ترمیم بانک مو بعد از کاشت مو

مدت زمان لازم برای ترمیم بانک مو به روش انتخابی برای کاشت مو بستگی دارد. علاوه بر این انجام مراقبت‌های لازم در پیشگیری از بروز عفونت و ترمیم هرچه زودتر بانک مو بعد از کاشت موثر است.

روش های کاشت مو و تاثیر آن بر ترمیم بانک مو

برداشتن مو از بانک مو در کاشت مو

در روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو یک برش نواری شکل از پوست ناحیه بانک مو برداشته می‌شود و فولیکول‌های مو از این برش نواری شکل به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند. این روش با وجود این که نسبت به برخی روش‌های جدید تهاجمی‌تر است امکان برداشت گرافت‌های زیادی را از ناحیه بانک مو فراهم می‌کند.

این موضوع هنگامی که وسعت طاسی سر زیاد باشد و فرد نیاز به پیوند گرافت‌های مو بیشتری داشته باشد، یک مزیت مهم به شمار می‌آید. ناگفته پیدا است که این روش تهاجمی‌تر است و با آسیب بیشتری به ناحیه بانک مو همراه است. در روش FUE که گرافت‌ها به صورت مستقیم از ناحیه بانک مو برداشته می‌شوند آسیب کمتری به بانک موی فرد وارد می‌شود. این روش برای هنگامی که نیاز به پیوند گرافت‌های زیادی وجود داشته باشد، چندان کارآمد نیست.

دریافت مشاوره رایگان کاشت مو توسط دکتر نیلفروش زاده (چهره برتر کاشت مو خاورمیانه)

مشخصات(Required)
دریافت نوبت جهت انجام خدمات:

مدت زمان بهبود زخم بعد از برداشتن مو از بانک مو

کاشت-مو-دکتر-نیلفروش

سرعت بهبود زخم‌ها در ناحیه بانک مو تا حدود زیادی به روشی که از طریق آن اقدام به کاشت مو کرده‌اید وابسته است. در روش FUT کاشت مو که پوست ناحیه بانک مو به صورت نواری شکل برداشته می‌شود و روند دوره نقاهت زمان‌برتر است، دو هفته بعد از عمل جراحی بخیه‌ها کشیده می‌شوند. بعد از کشیدن بخیه‌ها هم ممکن است بیمار تا مدت چند ماه در ناحیه بانک مو بی‌حسی داشته باشد که طبیعی است و به مرور و با ترمیم اعصاب ناحیه بانک مو رفع خواهد شد.

کم شدن حجم بانک مو بعد از برداشت مو

با توجه به این که امکان رشد مجدد گرافت‌های برداشت شده در ناحیه بانک مو وجود ندارد کم شدن حجم مو در ناحیه بانک مو طبیعی است. به همین دلیل است که باید پزشک کاشت مو خود را به‌دقت انتخاب کنید که بتواند گرافت‌های موی مورد نظر را به گونه‌ای انتخاب کرده و از ناحیه بانک مو بردارد که در بخش‌هایی از بانک مویتان دچار طاسی نشوید و یا حجم موهای شما به شکل محسوسی کم نشود. 

نمونه-کار-کاشت-مو

ریزش مو ناحیه بانک مو بعد از برداشت فولیکول ها

بعد از برداشت فولیکول‌ از ناحیه بانک مو، در ناحیه‌ای که گرافت‌های مو برداشته شده‌اند مجدداً مو رشد نخواهد کرد اما در برخی موارد موهای اطراف بانک مو هم دچار ریزش می‌شوند. این ریزش عموماً به دلیل زخم و پروسه انجام عمل است. نکته قابل توجه این است که این ریزش به دلیل آسیب در فولیکول مو نیست و مجدداً موی فرد رشد خواهد یافت.

در مواردی که علت ریزش مو از بانک مو بعد از برداشت فولیکول‌ها، بروز عفونت در محل برداشت فولیکول‌های مو است. در این صورت لازم است تا هرچه سریع‌تر از پزشک خود کمک بخواهید تا اقدامات لازم را انجام دهند. عفونت در محل بانک مو می‌تواند در صورت پیشرفته بودن خطرناک باشد.

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

ترمیم محل بانک مو در وهله اول به روشی که عمل کاشت مو انجام می‌شود بستگی دارد. در روش‌هایی مانند FUT ترمیم محل بانک مو زمان‌برتر است اما در روش FUE جراحت وارده به بانک مو بسیار کمتر است. علاوه بر این موارد دقت و مهارت پزشک هم تاثیر مستقیمی بر میزان جراحات وارده و مدت زمان لازم برای نقاهت دارد.

اگر بخیه‌ها با ظرافت و دقت کافی زده شده باشند، از بروز مواردی مانند گوشت اضافه در محل زخم جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، مراقبت‌هایی بعد از انجام عمل کاشت مو لازم است که به دوران نقاهت و ترمیم محل بانک مو سرعت می‌بخشد. علاوه بر مراقبت‌های عمومی ممکن است با توجه به شرایط هر فرد مراقبت‌های بیشتری هم لازم باشد که باید به آن‌ها توجه کنید.

سوالات متداول

خلاصه مطلب

بعد از انجام عمل کاشت مو و یا کاشت ابرو، تنها ناحیه‌ای که به مراقبت نیاز دارد موهای تازه کاشته شده نیست بلکه ترمیم بانک مو بعد از کاشت اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این که بتوانید کمترین آسیب را در ناحیه بانک موی خود متحمل شوید لازم است که با پروسه انجام عمل کاشت مو و مراقبت‌های لازم برای بهبود ناحیه بانک مو آشنا شوید.

فعالیت دکتر نیلفروش زاده در سایر کشورها

ما علاوه بر ایران، در شش نقطه دنیا در کنار شما هستیم. پیوند و ابرو تخصص ما در دنیاست.

✔عمان-مسقط

✔امارات-دبی

✔ترکیه-استانبول

✔پرتغال

✔اتریش

✔اربیل عراق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *